Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Participatory Culture and the Convergence of Social Networks: Reflections on Voter Interactions on Youtube

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 262 - 288, 09.01.2025

Öz

This article examines the changing nature of voter interaction on social networks and its implications for political communication and democratic processes. With the rapid growth of social media platforms, voters are no longer passive recipients of political information, but active participants in shaping public discourse. This study examines the dynamics of voter participation, the dissemination of political content, and the role of social networks in influencing political opinions, behavior, and electoral outcomes. Participatory culture refers to a culture in which individuals actively participate by creating and sharing content, often facilitated by digital technologies. Unlike traditional media, which is largely one-way, participatory culture emphasizes user engagement and interaction. This study examines how the literature discusses voter engagement through participatory culture and the convergence of social networks, and the place of Youtube as a video-sharing website in these debates.

Kaynakça

  • Acar, N. (2024). Yeni medya araştırmalarında sosyal ağ analizi: "kavramlar, ölçütler, yaklaşımlar". İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 4(2), 167-179.
  • Aghaei, S., Nematbakhsh, M.A. and Farsani, H.K. (2012). Evolution of the World Wide Web: From WEB 1.0 to WEB 4.0. International Journal of Web & Semantic Technology, 3, 1-10.
  • Akyol, M. (2015). Seçim Kampanyalarında Sosyal Medya Kullanımı: Facebook Ve 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 14 Sayı 55, 98 - 114
  • Argın, E. (2021). Algı, Sosyal Algı Ve Algı Yönetiminin Sosyal Medyada Kullanımı, İksad Yayınevi, 1 - 134
  • Armutcu, B. (2023). Dijital Pazarlamada Sosyal Medya Ve Seçmen Tercihi İlişkisi, 1 -
  • Aygül, E. (2013). Yeni Medyada Nefret Söyleminin Üretimi: Bir Toplumsal Paylaşım Ağı Olarak Facebook Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Barlas, N. (2018). Siyasal iletişimde dijitalleşme: 24 Haziran 2018 cumhurbaşkanlığı seçimleri üzerine karşılaştırmalı bir twıtter analizi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(3), 269-285.
  • Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., ve Aydemir, A. T. (2014). Siyasal iletişim sürecinde sosyal medya ve Türkiye’de 2011 seçimlerinde Twitter kullanımı. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2014, No:68, 59-96.
  • Çağlak, E. (2019). “Aktif Vatandaş Haberciliği ve Sosyal Medyada Kimlik Oluşumu”. Kavramdan Pratiğe Kimlik İnşası. Ed. Yasin Söğüt. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Çağlak, E., & Pekcan, G. E. (2022). Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği. Kültür Araştırmaları Dergisi(13), 275-294. https://doi.org/10.46250/kulturder.1109536
  • Çelik, R. (2022). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının Seçmen Tercihleri Üzerine Etkileri (Ankara İli Örneği). Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 47-66. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.1032766
  • Çildan, C., Ertemiz, M., Küçük, E., Tumuçin, H. K., Albayrak, D., (2012) “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik Bilişim Konferansı, Şubat2012, İnternet ab.org.tr/ab12/bildiri/205.doc
  • Çopur, H., & Baykan, D. (2020). ABD'de 59. başkanlık yarışının galibi Joe Biden kimdir? 17 Ekim 2022 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/abd-baskanlik-secimleri-2020/abdde-59-baskanlik-yarisinin-galibi-joe-biden-kimdir/2035759#
  • D’Haenens, L., Jankowski, N., & Heuvelman, A. (2004). News in Online and Print Newspapers: Differences in Reader Consumption and Recall. New Media & Society, (6), içinde (s.s. 363-382).
  • Doğan, Ş. (2020). Siyasal Pazarlama İletişimde Beden Dili: 31 Mart 2019 Türkiye Yerel Seçimleri’ne Yönelik Bir Çözümleme. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 10(2), 204-220.
  • Durna, T. ve Kubilay, Ç. (2010). Söylem Kuramları ve Eleştirel Söylem Çözümlemeleri, Durna (Ed.), Medyadan Söylemler (ss. 47-84). İstanbul: Libra Kitapçılık ve Yayıncılık.
  • Dursunoğu, İ. (2017). Sosyal Medya ve Siyasal Davranış İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Y.2017, C.22, Kayfor15 Özel Sayısı, s.1579-1585.
  • English, K., Sweetser, K. D., & Ancu, M. (2011). YouTube-ification of Political Talk: An Examination of Persuasion Appeals in Viral Video. American Behavioral Scientist, 55(6), içinde (s.s. 733-748).
  • Erdem, R. (2009). Sosyal Medya Araçlarının ( Web 2.0 ) Kamu Hizmetleri ve Uygulamalarında Kullanılabilirliği. Türkiye Bilişim Derneği, 116, 96-101.
  • Fatali, A. (2020). Sosyal Medya Ve Demokrasi: Türkiye-Abd Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, 1 - 106
  • Fidan, Z. (2016). Teknoloji ve siyasal iletişim seçim kampanyalarında yeni iletişim teknolojilerinin kullanımı. İstanbul: Literatürk Academia.
  • Filiz, U. (2019). Seçmen Davranışını Etkileyen Sosyo-Psikolojik Faktörler: Pamukkale Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, 1 - 171
  • Gibson, R. K., Margolis, M., Resnick, D., & Ward, S. (2001). Election Campaigning on the WWW in the US and UK: A Comparative Analysis. The Annual Meeting of The American Political Science Association,’da sunulan bildiri. San Francisco, CA, Ağustos. pro.harvard.edu/papers/038/038007GibsonRach.pdf
  • Grant, W. J., Moon, B. & Grant, J. B. (2010) ‘Digital Dialogue? Australian Politicians’ Use of The Social Network Tool Twitter’, Australian Journal of Political Science, 45 (4), içinde (s.s.579–604).
  • Hennessy, C., ve Martin P., (2006). Blogs, the Mainstream Media, and the War in Iraq. The Annual Meeting of the American Political Science Association’da sunulan bildiri, Philadelphia, PA, 31 Ağustos.
  • Ifukor, P. (2010). Elections or Selections? Blogging and Twittering the Nigerian 2007 General Elections. Bulletin of Science, Technology & Society 30(6) içinde (s.s. 398–414).
  • İli, B. (2023). Dijital Siyaset Aracı Olarak ’YouTube’: ’Babala TV’ ’Mevzular Açık Mikrofon’ Programına Yönelik Bir Araştırma. Etkileşim(12), 484-505. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2023.6.12.230
  • Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. New York University Press.
  • Jenkins, H. ve Thorburn, D. (2003) Democracy and New Media. Cambridge: MIT Press.
  • Kaplan, T. (2021). Seçmenlerin Sosyal Medya’nın Politik Etkililiği Algısı Ve Sosyal Medyada Politik Davranışlarının Demografik Faktörler Yönünden Analizi; Karabük Örneği, Yüksek Lisans Tezi, 1 – 12
  • Kara, N. Isman, A. (2019). Sosyal Medyanın Seçmen Tercihleri Üzerindeki Etkisi, International Distance Education Conference, 1 – 59
  • Karaca, P. (2021). Sosyal Medya Çağında Dijital Emek Kavramı Ve Ticari Bir Medya Platformu Olarak Google, Aksaray İletişim Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, 1 – 34
  • Koçak, C.M. (2020). Siyasal Tercihler Üzerinde Medyanın Rolü: Trabzon Örneği, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 13, Sayı 69, 1 – 9
  • London, S. (1993). Teledemocracy vs. Deliberative Democracy: a Comparative Look at Two Models of Public Talk. Journal of International Computing and Technology, 3(2), içinde (s.s. 33-55).
  • Madsar, S. (2021). Politik iletişim aracı olarak sosyal medya: 2018 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde adayların Twitter kullanımı. mediarts: Medya ve Sanat Çalışmaları Dergisi, 1, 61-85.
  • Murthy, D. (2013). Twitter: Social Communication in the Twitter Age. Cambridge:Polity Press.
  • Olkun, E. O., & Sarıtaş, H. (2021). Haberde Objektiflik Tartışmaları: 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(46), 179-199. https://doi.org/10.52642/susbed.905092
  • Önday, Ö. (2019). Web 6.0: Journey From Web 1.0 To Web 6.0. Journal of Media & Management. 1(1): 1-6.
  • Özden, A. T. (2022). 1.0’dan 5.0’a Dünya: Web, Pazarlama, Endüstri Ve Toplum. Journal of Business in The Digital Age, 5(1), 29-44. https://doi.org/10.46238/jobda.1003371
  • Öztürk, D. ve Zeybek, B. (2019). Siyasal İletişim Kampanya Aracı Olarak Video İçerik Paylaşım Ağı YouTube: 23 Haziran 2019 İstanbul Yerel Seçimi Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 35, ss. 92-114.
  • Pew Research Center (2019). Share of U.S. Adults Using Social Media, IncludingFacebook, Is Mostly Unchanged Since 2018. Technical report
  • Sezgin, S. (2019). Yerel Siyasette Kadın Temsili: 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri: Kırklareli İli Örneğinde Bir Değerlendirme. Trakya Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi, 8(2), 21-47.
  • Simon, L.D. (2000). NetPolicy.com: Public Agenda for a Digital Word. Maryland: John Hopkins University Press.
  • Söğüt, Y. (2019). “Yeni Hayat Önerisi Bağlamında Kimlik İnşası ve Medya”. Kavramdan Pratiğe Kimlik İnşası. Ed. Yasin Söğüt. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Stemler, S. E. (2015). Content analysis. R. A. Robert A. Scott, S. M. Kosslyn ve M. C. Buchmann. Emerging trends in the social and behavioral sciences: An Interdisciplinary, Searchable, and Linkable Resource (s. 1-14). Wiley Online Library.
  • Uyanık, G. (2023). Dijital Medya Platformlarını Henry Jenkins'in Kavramları Üzerinden Okumak. Etkileşim, 11, 432-444.

Katılımcı Kültür ve Sosyal Ağların Yakınsaması Ekseninde Seçmen Etkileşiminin Youtube Üzerinde Yansımaları

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 262 - 288, 09.01.2025

Öz

Bu makale, sosyal ağlardaki seçmen etkileşimlerinin değişen doğasını ve bunların siyasi iletişim ve demokratik süreçler üzerindeki etkilerini incelemektedir. Sosyal medya platformlarının hızla büyümesiyle birlikte, seçmenler artık siyasi bilginin pasif alıcıları değil, kamusal söylemin şekillendirilmesinde aktif katılımcılar haline gelmiştir. Bu çalışma, seçmen katılımının dinamiklerini, siyasi içeriğin yayılmasını ve sosyal ağların siyasi görüşleri, davranışları ve seçim sonuçlarını etkilemedeki rolünü ele almaktadır. Katılımcı kültür, bireylerin genellikle dijital teknolojiler tarafından kolaylaştırılan içerik yaratma ve paylaşma ile aktif olarak katıldığı bir kültürü ifade eder. Büyük ölçüde tek yönlü olan geleneksel medyanın aksine, katılımcı kültür kullanıcı katılımını ve etkileşimini vurgular. Bu çalışma literatürün katılımcı kültür ve sosyal ağ yakınsaması aracılığıyla seçmen etkileşimini nasıl ele aldığına yönelik tartışmaları ve video paylaşım sitesi olarak Youtube’un bu tartışmalardaki yerini incelemektedir.

Kaynakça

  • Acar, N. (2024). Yeni medya araştırmalarında sosyal ağ analizi: "kavramlar, ölçütler, yaklaşımlar". İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 4(2), 167-179.
  • Aghaei, S., Nematbakhsh, M.A. and Farsani, H.K. (2012). Evolution of the World Wide Web: From WEB 1.0 to WEB 4.0. International Journal of Web & Semantic Technology, 3, 1-10.
  • Akyol, M. (2015). Seçim Kampanyalarında Sosyal Medya Kullanımı: Facebook Ve 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 14 Sayı 55, 98 - 114
  • Argın, E. (2021). Algı, Sosyal Algı Ve Algı Yönetiminin Sosyal Medyada Kullanımı, İksad Yayınevi, 1 - 134
  • Armutcu, B. (2023). Dijital Pazarlamada Sosyal Medya Ve Seçmen Tercihi İlişkisi, 1 -
  • Aygül, E. (2013). Yeni Medyada Nefret Söyleminin Üretimi: Bir Toplumsal Paylaşım Ağı Olarak Facebook Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Barlas, N. (2018). Siyasal iletişimde dijitalleşme: 24 Haziran 2018 cumhurbaşkanlığı seçimleri üzerine karşılaştırmalı bir twıtter analizi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(3), 269-285.
  • Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., ve Aydemir, A. T. (2014). Siyasal iletişim sürecinde sosyal medya ve Türkiye’de 2011 seçimlerinde Twitter kullanımı. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2014, No:68, 59-96.
  • Çağlak, E. (2019). “Aktif Vatandaş Haberciliği ve Sosyal Medyada Kimlik Oluşumu”. Kavramdan Pratiğe Kimlik İnşası. Ed. Yasin Söğüt. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Çağlak, E., & Pekcan, G. E. (2022). Politik Gündemi Takip Aracı Olarak Youtube: Babala TV Örneği. Kültür Araştırmaları Dergisi(13), 275-294. https://doi.org/10.46250/kulturder.1109536
  • Çelik, R. (2022). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının Seçmen Tercihleri Üzerine Etkileri (Ankara İli Örneği). Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 47-66. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.1032766
  • Çildan, C., Ertemiz, M., Küçük, E., Tumuçin, H. K., Albayrak, D., (2012) “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik Bilişim Konferansı, Şubat2012, İnternet ab.org.tr/ab12/bildiri/205.doc
  • Çopur, H., & Baykan, D. (2020). ABD'de 59. başkanlık yarışının galibi Joe Biden kimdir? 17 Ekim 2022 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/abd-baskanlik-secimleri-2020/abdde-59-baskanlik-yarisinin-galibi-joe-biden-kimdir/2035759#
  • D’Haenens, L., Jankowski, N., & Heuvelman, A. (2004). News in Online and Print Newspapers: Differences in Reader Consumption and Recall. New Media & Society, (6), içinde (s.s. 363-382).
  • Doğan, Ş. (2020). Siyasal Pazarlama İletişimde Beden Dili: 31 Mart 2019 Türkiye Yerel Seçimleri’ne Yönelik Bir Çözümleme. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 10(2), 204-220.
  • Durna, T. ve Kubilay, Ç. (2010). Söylem Kuramları ve Eleştirel Söylem Çözümlemeleri, Durna (Ed.), Medyadan Söylemler (ss. 47-84). İstanbul: Libra Kitapçılık ve Yayıncılık.
  • Dursunoğu, İ. (2017). Sosyal Medya ve Siyasal Davranış İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Y.2017, C.22, Kayfor15 Özel Sayısı, s.1579-1585.
  • English, K., Sweetser, K. D., & Ancu, M. (2011). YouTube-ification of Political Talk: An Examination of Persuasion Appeals in Viral Video. American Behavioral Scientist, 55(6), içinde (s.s. 733-748).
  • Erdem, R. (2009). Sosyal Medya Araçlarının ( Web 2.0 ) Kamu Hizmetleri ve Uygulamalarında Kullanılabilirliği. Türkiye Bilişim Derneği, 116, 96-101.
  • Fatali, A. (2020). Sosyal Medya Ve Demokrasi: Türkiye-Abd Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, 1 - 106
  • Fidan, Z. (2016). Teknoloji ve siyasal iletişim seçim kampanyalarında yeni iletişim teknolojilerinin kullanımı. İstanbul: Literatürk Academia.
  • Filiz, U. (2019). Seçmen Davranışını Etkileyen Sosyo-Psikolojik Faktörler: Pamukkale Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, 1 - 171
  • Gibson, R. K., Margolis, M., Resnick, D., & Ward, S. (2001). Election Campaigning on the WWW in the US and UK: A Comparative Analysis. The Annual Meeting of The American Political Science Association,’da sunulan bildiri. San Francisco, CA, Ağustos. pro.harvard.edu/papers/038/038007GibsonRach.pdf
  • Grant, W. J., Moon, B. & Grant, J. B. (2010) ‘Digital Dialogue? Australian Politicians’ Use of The Social Network Tool Twitter’, Australian Journal of Political Science, 45 (4), içinde (s.s.579–604).
  • Hennessy, C., ve Martin P., (2006). Blogs, the Mainstream Media, and the War in Iraq. The Annual Meeting of the American Political Science Association’da sunulan bildiri, Philadelphia, PA, 31 Ağustos.
  • Ifukor, P. (2010). Elections or Selections? Blogging and Twittering the Nigerian 2007 General Elections. Bulletin of Science, Technology & Society 30(6) içinde (s.s. 398–414).
  • İli, B. (2023). Dijital Siyaset Aracı Olarak ’YouTube’: ’Babala TV’ ’Mevzular Açık Mikrofon’ Programına Yönelik Bir Araştırma. Etkileşim(12), 484-505. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2023.6.12.230
  • Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. New York University Press.
  • Jenkins, H. ve Thorburn, D. (2003) Democracy and New Media. Cambridge: MIT Press.
  • Kaplan, T. (2021). Seçmenlerin Sosyal Medya’nın Politik Etkililiği Algısı Ve Sosyal Medyada Politik Davranışlarının Demografik Faktörler Yönünden Analizi; Karabük Örneği, Yüksek Lisans Tezi, 1 – 12
  • Kara, N. Isman, A. (2019). Sosyal Medyanın Seçmen Tercihleri Üzerindeki Etkisi, International Distance Education Conference, 1 – 59
  • Karaca, P. (2021). Sosyal Medya Çağında Dijital Emek Kavramı Ve Ticari Bir Medya Platformu Olarak Google, Aksaray İletişim Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, 1 – 34
  • Koçak, C.M. (2020). Siyasal Tercihler Üzerinde Medyanın Rolü: Trabzon Örneği, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 13, Sayı 69, 1 – 9
  • London, S. (1993). Teledemocracy vs. Deliberative Democracy: a Comparative Look at Two Models of Public Talk. Journal of International Computing and Technology, 3(2), içinde (s.s. 33-55).
  • Madsar, S. (2021). Politik iletişim aracı olarak sosyal medya: 2018 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde adayların Twitter kullanımı. mediarts: Medya ve Sanat Çalışmaları Dergisi, 1, 61-85.
  • Murthy, D. (2013). Twitter: Social Communication in the Twitter Age. Cambridge:Polity Press.
  • Olkun, E. O., & Sarıtaş, H. (2021). Haberde Objektiflik Tartışmaları: 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(46), 179-199. https://doi.org/10.52642/susbed.905092
  • Önday, Ö. (2019). Web 6.0: Journey From Web 1.0 To Web 6.0. Journal of Media & Management. 1(1): 1-6.
  • Özden, A. T. (2022). 1.0’dan 5.0’a Dünya: Web, Pazarlama, Endüstri Ve Toplum. Journal of Business in The Digital Age, 5(1), 29-44. https://doi.org/10.46238/jobda.1003371
  • Öztürk, D. ve Zeybek, B. (2019). Siyasal İletişim Kampanya Aracı Olarak Video İçerik Paylaşım Ağı YouTube: 23 Haziran 2019 İstanbul Yerel Seçimi Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 35, ss. 92-114.
  • Pew Research Center (2019). Share of U.S. Adults Using Social Media, IncludingFacebook, Is Mostly Unchanged Since 2018. Technical report
  • Sezgin, S. (2019). Yerel Siyasette Kadın Temsili: 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri: Kırklareli İli Örneğinde Bir Değerlendirme. Trakya Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi, 8(2), 21-47.
  • Simon, L.D. (2000). NetPolicy.com: Public Agenda for a Digital Word. Maryland: John Hopkins University Press.
  • Söğüt, Y. (2019). “Yeni Hayat Önerisi Bağlamında Kimlik İnşası ve Medya”. Kavramdan Pratiğe Kimlik İnşası. Ed. Yasin Söğüt. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Stemler, S. E. (2015). Content analysis. R. A. Robert A. Scott, S. M. Kosslyn ve M. C. Buchmann. Emerging trends in the social and behavioral sciences: An Interdisciplinary, Searchable, and Linkable Resource (s. 1-14). Wiley Online Library.
  • Uyanık, G. (2023). Dijital Medya Platformlarını Henry Jenkins'in Kavramları Üzerinden Okumak. Etkileşim, 11, 432-444.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Poray Güney 0000-0001-9276-1509

Yayımlanma Tarihi 9 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2024
Kabul Tarihi 8 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Poray Güney, M. (2025). Katılımcı Kültür ve Sosyal Ağların Yakınsaması Ekseninde Seçmen Etkileşiminin Youtube Üzerinde Yansımaları. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 11(2), 262-288.