Bu makalede, ABD merkezli, Google veya Starlink gibi teknoloji şirketlerinin Rusya-Ukrayna Savaşı üzerindeki etkisi incelenecektir. Ayrıca, bu örnekten yola çıkarak, çok uluslu şirketlerin ve küresel ekonominin, ulus-devlet modelinin sonunu getireceğine dair geleneksel tartışmalar çerçevesinde belirli öngörülerde bulunulacaktır. 2008 yılında yapılan ABD Başkanlık Seçimleri ve Wall Street'i İşgal Et Hareketinden bu yana sosyal medya ve internet, politik amaçlar dahilinde kullanılmaktadır. Arap Baharı olaylarının başlamasıyla ise, bu olgu daha geniş bir kitleye erişmiş ve uluslararası nitelik kazanmıştır. Ardından, İkinci Karabağ Savaşı (44 Gün Savaşı) ile sosyal medya, internet ve hatta dezenformasyon, alenen dış politika aracı olarak kullanılmıştır. Bunlara ek olarak, Rusya-Ukrayna Savaşı’nda, ilgili teknolojiler ekstra kolaylıklarla, Ukrayna makamlarının ve Ukraynalıların hizmetine sunulurken, Rus halkını hedef alan teknoloji temelli kültürel ambargolar ile, sosyal medya ve internetin, propaganda ve iletişim temelli bir şekilde, belirli dış politika hedefleri için kullanması yönündeki eğilimin, olgunluk dönemine girdiği söylenebilir. Burada küresel şirketlerin geleneksel olarak savunulan apolitik yapılarında önemli değişimler görmek mümkündür. Covid-19 pandemisi ve karantina döneminde kazandığımız alışkanlıkları da düşünecek olursak, ilgili teknolojilerin günlük hayatımızdaki öneminin artması ile, bahse konu girişimlerin ve şirketlerin de önemi ve etkisi artacaktır. Bu noktada, pek çok ülkenin yerli alternatifler sunmaktan aciz olması ya da teknoloji transferi noktasında zafiyetinin olması neticesinde gelişen tek taraflı bağımlılık, ilerleyen dönemde ulus-devletleri zorlayabilir.
İnternet Sosyal Medya Rusya-Ukrayna Savaşı Bağımlılık Dış Politika
In this article, the impact of US-based, global hi-tech companies like Google or Starlink, on the Russia and Ukraine War. Also, grounding from this sample, further projections about the traditional debate on MNC’s ( Multinational Companies) v.s. state, will be made. Since the US Presidential Elections held in 2008 and Occupy Wall Street Movements, social media and internet started to be used for political means. With the start of the Arab Spring events, the sphere of influence of such politically oriented movements on the internet, became international. Then, with the Second Karabakh War ( The 44 Days War) , social media, internet and misinformation started to be used directly for foreign policy interests. Moreover, it can be asserted that, with the cultural and technologic sanctions imposed on Russian people while popular hi-tech and communication sector willingfully make their services easier to use for Ukrainian authorities, the process of using social media and internet for specific foreign policy goals, entered into the maturity period. Considering the increasing importance of hi-tech goods in our daily lives, sampling from the habits that we got during the Covid-19 pandemic, the effect of the companies that provide these products and services, will raise. Adding lack of home-grown alternatives for these products and know-how transfer, this one-sided dependency could bring weaknesses for several nation-states.
Internet Social Media Russia-Ukraine War Dependency Foreign Policy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.