Günümüzde bilgiyi güçlü yapan özelliklerden biri, alınıp satılabilen bir meta olma özelliğidir. Bilginin bu özelliği sayesinde artık alışılagelmiş yapılar yerlerini yenilerine terk etmektedir. Her kavramda önce bir bütünleşme/benzeşme ardından da bir dönüşüm yaşanmaktadır. Bunun en güzel örneklerini bizzat günlük hayatımızda yaşamaktayız. En önemli iletişim aracımız olan telefon yerini yavaş yavaş elektronik posta veya elektronik mesajlaşmaya, dokunmaktan büyük haz duyduğumuz gazeteler yerlerini internet gazetelerine, bir güç simgesi olan kâğıt paralar yerini elektronik para ve fonlara, devlet dairelerine sunulan dilekçeler yerini elektronik formlara bırakmaktadır. Bilgi çağı olarak adlandırılan içinde bulunduğumuz çağın şüphesiz en önemli aktörü bilgidir. Bu gelişmelerin birer nimet veya birer eziyet olarak görülmesinin kişiden kişiye değişebileceği bir kenara bırakılacak olursa, bu hizmetleri mümkün kılan teknolojilerin önemine vurgu yapmak gerekmektedir. Bugün dünya birçok alanda büyük değişimler yaşamaktadır. Yaşanan değişime ülkeler, kurumlar, kuruluşlar ve bireyler olarak insanlar kendilerini adapte etmenin yollarını aramaktadırlar. Geçmişi çok eskilere dayanan Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü BYEGM de kendini bu yeniçağın değişim ve dönüşüm şartlarına uyarlamaya çalışmaktadır. BYEGM, dünyadan Türkiye’ye doğru yaşanan değişim ve dönüşüm çarkı içinde konumunu güçlendirmek için devlet kurumu olmasının gereği olarak ciddiyetini ve sorumluluğunu kaybetmeden proaktif bir hizmet anlayışını benimsemiş durumdadır. Bu çalışmada BYEGM, bilgi çağının en önemli yönünü oluşturan “Yeni Medya ve Kamu Diplomasisi” kavramları çerçevesinde genel olarak değerlendirilmeye çalışılmıştır
Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM) Yeni Medya Kamu Diplomasisi Sosyal Medya.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.