BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, , 1156 - 1170, 03.11.2014
https://doi.org/10.17051/io.2014.54428

Öz

The purpose of this study is to determine the opinions of provincial instructors about applications of “primary school standards” in provinces. This research, designed as survey, was conducted with the participation of 214 educators who work in 81 provinces throughout Turkey. The data was collected with a questionnaire developed by the researcher. The analysis of the data was conducted with percentages and chi-square test. A Likert type questionnaire with 40 question items was developed to collect the data. The data was analyzed using SPSS 18.0 edition and the reliability range of the analysis was taken as p≤0.05. According to results of the research, significant correlations were found among gender, professional experience, educational status and economical level of classrooms regarding PSS (İKS) applications.

Kaynakça

  • Akan, D., Yalçın, S., Yıldırım, İ. (2013). İlköğretim kurumları standartları (İKS) uygulamasına dair okul yöneticilerinin görüşleri (Erzincan ili örneği). Milli Eğitim Dergisi, (197), 129-144.
  • Altun, S., Memişoğlu, S. (2008). İlköğretim okullarında çoklu veri kaynağına dayalı Performans değerlendirmesine ilişkin nitel bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,(54), 151- 179
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara. Pegem Akademi Yayınları.
  • Çoban, Ö. (2011). Okul Aktörlerinin İlköğretim Kurumları Standartları Konusundaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Ekinci, A. ve Karakuş, M. (2011). İlköğretim okullarında müfettişlerce yapılan rehberlik ve denetim çalışmalarının işlevselliği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 1849-1867.
  • Gültekin, M., Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (19), 185-201.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara. Nobel Yayıncılık.
  • MEB (2009). “İlköğretim Kurumları Standartları” hakkında 2009/83 Sayılı Genelge.
  • MEB (2011a). Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Standartları Uygulama Yönergesi. Tebliğler Dergisi Temmuz, 2646. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB (2011b). İlköğretim Kurum Standartları Eğitim Dokümanı. Erişim: 11 Ekim 2011, http://iogm.meb.gov.tr/files/iks_egitim_dokumani.pdf
  • MEB-UNICEF (2009). Çocuk Dostu Okul Kılavuz Kitap. Ankara: UNICEF.
  • MEB-UNICEF (2011). İlköğretim Kurumları Standartları Kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Şahin, S., Arıkan Çeper, B. (2013). İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Etkililiği Üzerine. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, cilt: 12, sayı: 46 (84-111).
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara. Detay Yayıncılık.
  • URL: http://e-okul.meb.gov.tr sitesinden 5 Mart 2012’de alınmıştır.
  • URL: www.mevzuat.meb.gov.tr sitesinden 25 Ekim 2012’de alınmıştır.
  • Zıngıl, G. (2012). İlköğretim kurumları standartlarına dayalı öz değerlendirme faaliyetinin tasarımına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Osman Gazi Üniversitesi, Eskişehir.

“İlköğretim Kurumları Standartları”nın Uygulanmasına Yönelik İl Eğiticilerinin Görüşleri

Yıl 2014, , 1156 - 1170, 03.11.2014
https://doi.org/10.17051/io.2014.54428

Öz

Bu araştırmanın amacı, “İlköğretim Kurumları Standartları”nın il uygulamalarına yönelik il eğiticilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Türkiye’nin 81 ilinden toplam 214 eğitimcinin katılımıyla gerçekleştirilen İKS İl eğiticileri Eğitimine katılan İKS il eğiticilerine uygulanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen “İKS Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik tekniklerinden yüzdeden yararlanılmış ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için 5’li likert türünde 40 maddelik bir anket geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 18.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş, güven aralığı p≤0.05 olarak alınmıştır. Araştırma bulgularına göre, İKS il eğiticilerinin illerde yürütülen uygulamalara yönelik görüşlerinin cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve görev türü değişkenleri ile bazı ölçek maddeleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akan, D., Yalçın, S., Yıldırım, İ. (2013). İlköğretim kurumları standartları (İKS) uygulamasına dair okul yöneticilerinin görüşleri (Erzincan ili örneği). Milli Eğitim Dergisi, (197), 129-144.
  • Altun, S., Memişoğlu, S. (2008). İlköğretim okullarında çoklu veri kaynağına dayalı Performans değerlendirmesine ilişkin nitel bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,(54), 151- 179
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara. Pegem Akademi Yayınları.
  • Çoban, Ö. (2011). Okul Aktörlerinin İlköğretim Kurumları Standartları Konusundaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Ekinci, A. ve Karakuş, M. (2011). İlköğretim okullarında müfettişlerce yapılan rehberlik ve denetim çalışmalarının işlevselliği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 1849-1867.
  • Gültekin, M., Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (19), 185-201.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara. Nobel Yayıncılık.
  • MEB (2009). “İlköğretim Kurumları Standartları” hakkında 2009/83 Sayılı Genelge.
  • MEB (2011a). Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Standartları Uygulama Yönergesi. Tebliğler Dergisi Temmuz, 2646. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB (2011b). İlköğretim Kurum Standartları Eğitim Dokümanı. Erişim: 11 Ekim 2011, http://iogm.meb.gov.tr/files/iks_egitim_dokumani.pdf
  • MEB-UNICEF (2009). Çocuk Dostu Okul Kılavuz Kitap. Ankara: UNICEF.
  • MEB-UNICEF (2011). İlköğretim Kurumları Standartları Kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Şahin, S., Arıkan Çeper, B. (2013). İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Etkililiği Üzerine. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, cilt: 12, sayı: 46 (84-111).
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara. Detay Yayıncılık.
  • URL: http://e-okul.meb.gov.tr sitesinden 5 Mart 2012’de alınmıştır.
  • URL: www.mevzuat.meb.gov.tr sitesinden 25 Ekim 2012’de alınmıştır.
  • Zıngıl, G. (2012). İlköğretim kurumları standartlarına dayalı öz değerlendirme faaliyetinin tasarımına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Osman Gazi Üniversitesi, Eskişehir.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Zayimoğlu Öztürk

Yayımlanma Tarihi 3 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Zayimoğlu Öztürk, F. (2014). -. İlköğretim Online, 13(4), 1156-1170. https://doi.org/10.17051/io.2014.54428
AMA Zayimoğlu Öztürk F. -. İOO. Kasım 2014;13(4):1156-1170. doi:10.17051/io.2014.54428
Chicago Zayimoğlu Öztürk, Filiz. “-”. İlköğretim Online 13, sy. 4 (Kasım 2014): 1156-70. https://doi.org/10.17051/io.2014.54428.
EndNote Zayimoğlu Öztürk F (01 Kasım 2014) -. İlköğretim Online 13 4 1156–1170.
IEEE F. Zayimoğlu Öztürk, “-”, İOO, c. 13, sy. 4, ss. 1156–1170, 2014, doi: 10.17051/io.2014.54428.
ISNAD Zayimoğlu Öztürk, Filiz. “-”. İlköğretim Online 13/4 (Kasım 2014), 1156-1170. https://doi.org/10.17051/io.2014.54428.
JAMA Zayimoğlu Öztürk F. -. İOO. 2014;13:1156–1170.
MLA Zayimoğlu Öztürk, Filiz. “-”. İlköğretim Online, c. 13, sy. 4, 2014, ss. 1156-70, doi:10.17051/io.2014.54428.
Vancouver Zayimoğlu Öztürk F. -. İOO. 2014;13(4):1156-70.