BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, , 3 - 15, 03.11.2014
https://doi.org/10.17051/io.2014.64126

Öz

The purpose of this study is to determine the teachers' opinions about the communication barriers sourced provincial education inspectors through the process of guidance and supervision. The universe of the study that used survey model consists of 3121 teachers working at primary and secondary schools in the central district of Elazığ in the 2012-2013 academic year. Data collection tool consists of 41 items. The validity and reliability study of the tool was carried out on the collected data from 200 teachers working at primary and secondary schools in the town center of Elazığ. The scale named communication barriers sourced provincial education inspectors in the process of guidance and supervision was applied on 166 people. According to the research findings, teachers' opinion; "honesty and trustworthiness" dimension is "undecided", "positive feedback" and "empathy" dimension is "I agree" and "communication barriers" dimension is "disagree". In the communication barriers dimension, the level of the teachers in science branch is higher than the level of the teachers in the social sciences branch. In the communication barriers dimension, between the opinions of 9-13 years experienced teachers and 1-2 years,6-8 years and 19 years and above experiences teachers, a meaningful difference to the disadvantage of 9-13 years experienced teachers was found.

Kaynakça

  • Balcı, K. (2013). Öğretmen adaylarının bilgi okur yazarlık başarısı, bilgisayar öz yeterlik ve bilgi okuryazarlık öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişki. Fırat Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Başar, H. (1993). Eğitim Denetçisi. Roller, Yeterlikleri, Seçilmesi, Yetiştirilmesi. Ankara: Pegem Yayını No
  • Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Amos Uygulamaları. Bursa: Ezgi Kitabevi. Bennett, T. (2006). Clinical supervision marriage: A matrimonial metaphor for understanding the supervisor-teacher relationship. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 480183).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cüceloğlu, D. (1992). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Crowley, D. & Heyer, P. (2007). Communication in History: Technology, culture, society (5. th ed.). Boston: Pearson Allyn and Bacon.
  • Ergin, A. (2010). Eğitimde Etkili İletişim. (5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergin, A. ve Birol, C. (2000). Eğitimde iletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökçe, D. ve Baskan A. G. (2012). Eğitim Denetçilerinin İletişim Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 42, 200-211.
  • Gürgen, H. (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. İstanbul: Der Yayınları.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB (2011). Lise ve Dengi Okullar Denetim Rehberi. Rehberlik ve Denetim Başkanlığı.
  • MEB (2013). Türk Eğitim Sisteminde Rehberlik ve Denetimin Tarihsel Gelişimi. http://rdb.meb.gov.tr/www/31/12/2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Metts, S. (2004). İntroduction to Communication theory. J.R. Baldwin. S. D. Perry. S. D, M. A. Moffitt (Ed.). Communication Theorys for Everyday Life. Boston: Person/Allyn and Bacon.
  • Mosley, D. C. , Megginson, L. C. & Pietri, P. H. (2001). Supervisory Management-The Art of Empowering and Developing People. Ohio: South Western Cincinnati College Publishing.
  • Özmen, F. ve Özdemir, T. Y. (2012). Anlatılan öykülere dayalı olarak, denetçilerin denetlenenlerle yüz yüze iletişimlerinde yaşadıkları sorunlar. Milli Eğitim. 195, Yaz, 43-65.
  • Reinman, A. J. And Lois Thies-Sprinthall, L. (1998). Mentoring and supervision for teacher development. NewYork: Addison Wesley Longman, Inc. http://www.amazon.com/Mentoring-Supervision-TeacherDevelopment-Reiman. 30/04/2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Sayers, F., Bingamin, C. E., Graham, R. & Wheeler, M. (1993). Yöneticilikte İletişim. İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic.Ltd. Şti.
  • Savaş, A. C. ve Döş, İ. (2010). Okul geliştirmede müfettişe düşen roller hakkında öğretmen görüşleri. II. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi 23-25 Haziran 2010 Kütahya.
  • Sullivan, S. & Glanz, J. (2000). Supervision That Improves Teaching Strategies and Techniques. California, USA: Corwin Pres, Inc.
  • Şimşek, Y. (2003). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki. Yayınlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir, Türkiye.
  • Şimşek, Y. ve Altınkurt, Y. (2009). Endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul müdürlerinin iletişim becerilerine ilişkin görüşleri. akademik bakış. Sayı 17 Temmuz-Ağustos-Eylül. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi
  • Tabachnick, G. B. & Fidell, S. L. (2001). Using multivariate statistics, fourth edition, Allyn and Bacon, A Pearson Education Company.
  • Tuncer, M. (2011). Ergen gelecek beklentileri ölçeğinin türkçeye uyarlanması. Turkish Studies. International Periodical For The Lenguages, Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 6/3. P. 1265-1275.
  • Yazıcı, Ö. ve Gündüz, Y. (2010). Etkili eğitim denetiminde yaşanan iletişim engelleri ve bu engelleri aşma yolları. Kuramsal Eğitimbilim, 3 (2), 37-52.

Rehberlik ve Denetim Sürecinde İl Eğitim Denetmenleri Kaynaklı İletişim Engellerine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2014, , 3 - 15, 03.11.2014
https://doi.org/10.17051/io.2014.64126

Öz

Bu araştırmanın amacı, “rehberlik ve denetim sürecinde il eğitim denetmenleri kaynaklı iletişim engellerine ilişkin öğretmen görüşlerini” belirlemektir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmanın evrenini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Elazığ ili merkez ilçede bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 3121 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı 41 maddeden oluşmaktadır. Aracın geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, Elazığ ilçe merkezindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 200 öğretmenden toplanan veriler üzerinden yapılmıştır. Geliştirilen rehberlik ve denetim sürecinde il eğitim denetmenleri kaynaklı iletişim engelleri (DKİE) adlı ölçek 166 kişi üzerinde uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin görüşleri; “dürüstlük ve güvenirlik” boyutunda “kararsızım”; “olumlu geri bildirim” ve “empatik iletişim” boyutlarında “katılıyorum” ve “iletişim engelleri” boyutunda ise, “katılmıyorum” düzeyindedir. İletişim engelleri boyutunda Fen bilimleri branşındaki öğretmenlerin görüşlerinin düzeyi, sosyal bilimler branşındaki öğretmenlerin görüşlerinin düzeyinden daha yüksek çıkmıştır. İletişim engelleri boyutunda,  9-13 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin görüşleri ile, kıdemleri 1-2 yıl ve 3-5 yıl, 6-8 yıl ve 19 yıl ve üstü olan öğretmenlerin görüşleri arasında 9-13 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin aleyhine anlamlı bir fark bulunmuştur.

Kaynakça

  • Balcı, K. (2013). Öğretmen adaylarının bilgi okur yazarlık başarısı, bilgisayar öz yeterlik ve bilgi okuryazarlık öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişki. Fırat Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Başar, H. (1993). Eğitim Denetçisi. Roller, Yeterlikleri, Seçilmesi, Yetiştirilmesi. Ankara: Pegem Yayını No
  • Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Amos Uygulamaları. Bursa: Ezgi Kitabevi. Bennett, T. (2006). Clinical supervision marriage: A matrimonial metaphor for understanding the supervisor-teacher relationship. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 480183).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cüceloğlu, D. (1992). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Crowley, D. & Heyer, P. (2007). Communication in History: Technology, culture, society (5. th ed.). Boston: Pearson Allyn and Bacon.
  • Ergin, A. (2010). Eğitimde Etkili İletişim. (5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergin, A. ve Birol, C. (2000). Eğitimde iletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökçe, D. ve Baskan A. G. (2012). Eğitim Denetçilerinin İletişim Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 42, 200-211.
  • Gürgen, H. (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. İstanbul: Der Yayınları.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB (2011). Lise ve Dengi Okullar Denetim Rehberi. Rehberlik ve Denetim Başkanlığı.
  • MEB (2013). Türk Eğitim Sisteminde Rehberlik ve Denetimin Tarihsel Gelişimi. http://rdb.meb.gov.tr/www/31/12/2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Metts, S. (2004). İntroduction to Communication theory. J.R. Baldwin. S. D. Perry. S. D, M. A. Moffitt (Ed.). Communication Theorys for Everyday Life. Boston: Person/Allyn and Bacon.
  • Mosley, D. C. , Megginson, L. C. & Pietri, P. H. (2001). Supervisory Management-The Art of Empowering and Developing People. Ohio: South Western Cincinnati College Publishing.
  • Özmen, F. ve Özdemir, T. Y. (2012). Anlatılan öykülere dayalı olarak, denetçilerin denetlenenlerle yüz yüze iletişimlerinde yaşadıkları sorunlar. Milli Eğitim. 195, Yaz, 43-65.
  • Reinman, A. J. And Lois Thies-Sprinthall, L. (1998). Mentoring and supervision for teacher development. NewYork: Addison Wesley Longman, Inc. http://www.amazon.com/Mentoring-Supervision-TeacherDevelopment-Reiman. 30/04/2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Sayers, F., Bingamin, C. E., Graham, R. & Wheeler, M. (1993). Yöneticilikte İletişim. İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic.Ltd. Şti.
  • Savaş, A. C. ve Döş, İ. (2010). Okul geliştirmede müfettişe düşen roller hakkında öğretmen görüşleri. II. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi 23-25 Haziran 2010 Kütahya.
  • Sullivan, S. & Glanz, J. (2000). Supervision That Improves Teaching Strategies and Techniques. California, USA: Corwin Pres, Inc.
  • Şimşek, Y. (2003). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki. Yayınlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir, Türkiye.
  • Şimşek, Y. ve Altınkurt, Y. (2009). Endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul müdürlerinin iletişim becerilerine ilişkin görüşleri. akademik bakış. Sayı 17 Temmuz-Ağustos-Eylül. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi
  • Tabachnick, G. B. & Fidell, S. L. (2001). Using multivariate statistics, fourth edition, Allyn and Bacon, A Pearson Education Company.
  • Tuncer, M. (2011). Ergen gelecek beklentileri ölçeğinin türkçeye uyarlanması. Turkish Studies. International Periodical For The Lenguages, Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 6/3. P. 1265-1275.
  • Yazıcı, Ö. ve Gündüz, Y. (2010). Etkili eğitim denetiminde yaşanan iletişim engelleri ve bu engelleri aşma yolları. Kuramsal Eğitimbilim, 3 (2), 37-52.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necmi Gökyer

Murat Tuncer

Yayımlanma Tarihi 3 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Gökyer, N., & Tuncer, M. (2014). -. İlköğretim Online, 13(4), 3-15. https://doi.org/10.17051/io.2014.64126
AMA Gökyer N, Tuncer M. -. İOO. Kasım 2014;13(4):3-15. doi:10.17051/io.2014.64126
Chicago Gökyer, Necmi, ve Murat Tuncer. “-”. İlköğretim Online 13, sy. 4 (Kasım 2014): 3-15. https://doi.org/10.17051/io.2014.64126.
EndNote Gökyer N, Tuncer M (01 Kasım 2014) -. İlköğretim Online 13 4 3–15.
IEEE N. Gökyer ve M. Tuncer, “-”, İOO, c. 13, sy. 4, ss. 3–15, 2014, doi: 10.17051/io.2014.64126.
ISNAD Gökyer, Necmi - Tuncer, Murat. “-”. İlköğretim Online 13/4 (Kasım 2014), 3-15. https://doi.org/10.17051/io.2014.64126.
JAMA Gökyer N, Tuncer M. -. İOO. 2014;13:3–15.
MLA Gökyer, Necmi ve Murat Tuncer. “-”. İlköğretim Online, c. 13, sy. 4, 2014, ss. 3-15, doi:10.17051/io.2014.64126.
Vancouver Gökyer N, Tuncer M. -. İOO. 2014;13(4):3-15.