Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi

Yıl 2018, , 1 - 13, 15.03.2018
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070

Öz

Bu araştırmanın amacı Ortaöğretim Türk Kültür ve
Medeniyet Tarihi Öğretim Programının Türk kültürünün hangi unsurlarının yeni
nesillere aktarımını sağlamayı hedeflediğini, bu hedeflerin kültürel açıdan
önemini ve bu amaca ulaşmak için programda çoklu öğrenme ortamı uygulamalarına
ne ölçüde yer verildiğini ortaya koymaktır. Bu çalışmada veriler, nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesine göre elde edilmiştir. Verilerin
elde edilmesi için 2017 Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim
Programı veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi
tekniği ile ortaya konulmuştur. Verilerin analizi sonucunda kültür aktarımı
kavramına programın genel ve özel amaçları, değerleri, kazanımları, becerileri,
değerler eğitimi alanlarında yer verildiği görülmüştür. Kültür aktarımı ile
ilgili olarak programın belirli alanları kapsadığı, somut kültürel unsurlar
üzerinde durulduğu, somut olmayan kültürel unsurlara yer verilmediği tespit
edilmiştir. Öğrenme ve öğretme yaklaşımı başlığı altında programın işlenişinde
teknolojik unsurlardan faydalanma üzerinde durulduğu görülmüştür. Elde edilen
bulgular çerçevesinde konu ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz M. (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevtap Yazar

İlyas Yazar

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yazar, S., & Yazar, İ. (2018). Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 17(1), 1-13. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070
AMA Yazar S, Yazar İ. Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. İOO. Ocak 2018;17(1):1-13. doi:10.17051/ilkonline.2018.401070
Chicago Yazar, Sevtap, ve İlyas Yazar. “Ortaöğretim Türk Kültür Ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı Ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi”. İlköğretim Online 17, sy. 1 (Ocak 2018): 1-13. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070.
EndNote Yazar S, Yazar İ (01 Ocak 2018) Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online 17 1 1–13.
IEEE S. Yazar ve İ. Yazar, “Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi”, İOO, c. 17, sy. 1, ss. 1–13, 2018, doi: 10.17051/ilkonline.2018.401070.
ISNAD Yazar, Sevtap - Yazar, İlyas. “Ortaöğretim Türk Kültür Ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı Ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi”. İlköğretim Online 17/1 (Ocak 2018), 1-13. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070.
JAMA Yazar S, Yazar İ. Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. İOO. 2018;17:1–13.
MLA Yazar, Sevtap ve İlyas Yazar. “Ortaöğretim Türk Kültür Ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı Ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 17, sy. 1, 2018, ss. 1-13, doi:10.17051/ilkonline.2018.401070.
Vancouver Yazar S, Yazar İ. Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. İOO. 2018;17(1):1-13.