Bu araştırma
yaratıcı drama ve Orff-Schulwerk uygulamalarının ilkokul 4. sınıf
öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkilerini
belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel
modelde yapılmıştır. Araştırmanın deneklerini, 2014- 2015 öğretim yılında Antalya ilinde
öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 4-A, 4-B ve 4-C sınıfları
arasında kura çekilerek deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Buna göre
gruplar, yaratıcı drama yöntemiyle
müzik öğretimi yapılan deney 1 grubu (n=15), Orff Schulwerk yaklaşımıyla müzik
öğretimi yapılan deney 2 grubu (n=16) ve kontrol grubu (n=16) olarak
belirlenmiştir. Kontrol grubunda dersler 4. sınıf müzik öğretmen kılavuz
kitabından seçilen etkinliklerle yapılmıştır. Deney gruplarının ders planları
araştırmacı tarafından yapılmış ve uzman görüşüne başvurulmuştur. Her üç grubun
da müzik dersleri araştırmacı tarafından işlenmiştir. Uygulamalar 8 hafta,
haftada 1 ders saati olarak yapılmıştır. Her üç gruba da uygulamaların
öncesinde ve sonrasında Müzik Dersine İlişkin Tutum Ölçeği (Özmenteş, 2005)
uygulanmıştır. Deney grupları ve kontrol grubunun müzik dersine yönelik tutum
son test puanları arasında fark olup olmadığını anlamak amacıyla yapılan
analizler sonucu öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarının yönteme göre
farklılaştığı görülmüştür.
This
research aims to reveal the effects of creative drama and Orff Schulwerk
applications on the attitude of 4th class primary school students
towards the music lesson. Research is performed with quasi experimental model
of control grouped pre-test final test. The 4th class students of
Antalya constitute the participants of the research in the academic year of
2014 – 2015. Test and control groups were formed by drawing lots from among the
students of the classes of 4-A, 4-B and 4-C. Accordingly, class of 4-C (n=15)
was identified as test 1 group where musical education was performed with
creative drama method, class of 4-B (n=16) as test 2 group where musical
education was performed with Orff Schulwerk approach, whereas class of 4 A
(n=16) as control group. The lectures in the control group were performed with
the activities selected from the 4th class musical teacher’s guide
book. Lecture plans of the test groups were prepared by the researcher and
expert opinion was asked. Music lessons of each of the three groups were taught
by the researcher. Implementations were performed as 1 lecture hour per week
for 8 weeks. Attitude Scale Regarding Music Lesson (Özmenteş, 2005) was applied
to each of the three groups before and after the implementations. After data
analysis it was observed that the attitudes of the students towards the music
lesson differentiate according to the method.
Creative drama Orff Schulwerk attitude regarding music lesson
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |