Bu araştırmanın ilk amacı
cinsiyet, sınıf düzeyi ve geçmiş psikolojik yardım alma deneyiminin sınıf
öğretmeni adaylarının psikolojik yardım alma tutumları üzerindeki etkisini
incelemektir. Araştırmanın bir diğer amacı da katılımcıların üniversite rehberlik
ve psikolojik danışma birimi hakkında bilgi sahibi olma durumlarını
incelemektir. Türkiye’deki bir devlet üniversitesinden 147 katılımcı (110
kadın, 37 erkek) araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veri toplama
araçları olarak, kişisel bilgi formu ve Psikolojik Yardım Arama Tutumları
Ölçeği- Kısaltılmış (APHS-S) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici
istatistik ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular,
cinsiyet ve sınıf düzeyinin sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik yardım alma
tutumları üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu gösterirken, geçmiş psikolojik
yardım alma deneyiminin ise psikolojik yardım alma tutumları üzerinde anlamlı
bir fark oluşturmadığını göstermiştir. Cinsiyetin etkisi incelendiğinde kadın
katılımcıların erkek katılımcılara göre psikolojik yardım almaya ilişkin
tutumlarının daha olumlu olduğu bulunmuştur. Ayrıca katılımcıların büyük
çoğunluğunun (%91,2) üniversite rehberlik ve psikolojik danışma ünitesi
hakkında bilgi sahibi olmadıklarını görülmüştür.
Psikolojik Yardım Alma Tutumları Cinsiyet Sınıf Öğretmeni Adayları
The main purpose of this study is to
investigate the effect of gender, grade, and previous psychological help
experience on attitudes towards psychological help seeking among preservice
primary school teachers. Additionally, the knowledge of participants about
university counseling center was examined. Participants were consisted of 147
(110 female, 37 male) undergraduate students from one of the state universities
in Turkey. Personal information form and Attitudes towards Seeking
Psychological Help Scale- Shortened (ASPH-S) were used as data collection
instruments. In order to analyze the data, descriptive statistics, and one way
analysis of variance were performed. Findings indicated that gender and grade
had a significant effect on attitudes towards help-seeking whereas the effect
of previous help-seeking experience did not differ significantly. Regarding the effect of gender, it was seen
that females showed more positive attitudes than males. Also, most of the
participants (91.2%) indicated that they did not have knowledge about
university counseling center.
Attitudes of Psychological Help-Seeking Gender Preservice Primary School Teachers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |