Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime ilişkin metaforik algılarını ortaya koymaktır. Nitel bir yapıda olan araştırmada, olgu bilim (fenemonoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Türkçe Öğretmenliği dördüncü sınıfta öğrenim gören 112 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırma verileri, “Lisansüstü eğitim …………a/e benzer; çünkü …..………” şeklinde eksik bırakılmış bir cümleden oluşan form aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, nitel araştırma desenine uygun olarak içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; 112 öğretmen adayı 93 farklı metafor geliştirmiş ve bu metaforlar “Gelişim”, “Zirve”, “Değer”, “Zor”, “Çaba”, “Uzmanlık”, Keşif-Araştırma”, “Yol Gösterici”, Doyumsuzluk” ve “Üretim” olmak üzere 10 kategoride toplanmıştır.
Anahtar sözcükler: Lisansüstü eğitim, Metafor, Öğretmen adayı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2016, Cilt 15, Sayı 4 |
Bibtex | @ { ilkonline260471, journal = {İlköğretim Online}, issn = {1305-3515}, eissn = {1305-3515}, address = {}, publisher = {Sinan OLKUN}, year = {2016}, volume = {15}, number = {4}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17051/io.2016.90433}, title = {Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları}, key = {cite}, author = {Bozpolat, Ebru} } |
APA | Bozpolat, E. (2016). Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları . İlköğretim Online , 15 (4) , 0-0 . DOI: 10.17051/io.2016.90433 |
MLA | Bozpolat, E. "Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları" . İlköğretim Online 15 (2016 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/24607/260471> |
Chicago | Bozpolat, E. "Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları". İlköğretim Online 15 (2016 ): 0-0 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları AU - EbruBozpolat Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17051/io.2016.90433 DO - 10.17051/io.2016.90433 T2 - İlköğretim Online JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 15 IS - 4 SN - 1305-3515-1305-3515 M3 - doi: 10.17051/io.2016.90433 UR - https://doi.org/10.17051/io.2016.90433 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İlköğretim Online Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları %A Ebru Bozpolat %T Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları %D 2016 %J İlköğretim Online %P 1305-3515-1305-3515 %V 15 %N 4 %R doi: 10.17051/io.2016.90433 %U 10.17051/io.2016.90433 |
ISNAD | Bozpolat, Ebru . "Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları". İlköğretim Online 15 / 4 (Ekim 2016): 0-0 . https://doi.org/10.17051/io.2016.90433 |
AMA | Bozpolat E. Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. İOO. 2016; 15(4): 0-0. |
Vancouver | Bozpolat E. Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. İlköğretim Online. 2016; 15(4): 0-0. |
IEEE | E. Bozpolat , "Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları", İlköğretim Online, c. 15, sayı. 4, ss. 0-0, Eki. 2016, doi:10.17051/io.2016.90433 |