BibTex RIS Kaynak Göster

Antalya ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954)

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 4, 0 - 0, 01.10.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.00579

Öz

Geçmiş yaşantılar, günümüze ışık tutması ve günümüzü anlayıp yorumlamak bakımından önemlidir. Bu çalışma belgelere dayalı nitel bir doküman analizidir. Çalışmanın amacı 1940- 1954 yılları arasında Bakanlık müfettişlerinin denetim raporları ve Bakanlığın bu raporlara dayalı yazışmalarının olduğu dokümanları içeriklerine göre inceleyerek o döneme ait denetim ve yönetim süreçlerine ilişkin ipuçlarını araştırmaktır. Dokümanlar MEB Teftiş Kurulu Başkanlığından alınmıştır. Alınan 15 adet belge bu yıllarda Antalya ve Gaziantep illerindeki çeşitli okullarda yapılan denetim raporları ve yazışmaları kapsamaktadır. Elde edilen denetim raporları içeriklerine göre kodlanarak analiz edilmiştir. Belgeler denetim, yönetim, eğitim-öğretim ve değişim temaları ve bu temalar altında farklı kategoriler ile açıklanmıştır. Yıllara bakıldığında denetim raporlarının yazımı, formu, uzunluğunda bir değişimin olduğu görülmüştür. Belgelerde yönetim ve eğitim-öğretimle ilgili olumlu ve olumsuz yönlerin vurgulandığı görülmüştür.  

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2009). Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA.
  • Bakan isimleri, http://www.meb.gov.tr. 07.04.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Başaran, İ. E. (2006). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks
  • Yayınları.
  • Bencsik, A., Löre, V. ve Marosi, I. (2009). From individual memory to organizational
  • Memory (Intelligence of Organizations), World Academy of Science, Engineering and Technology, 56, 1-6.
  • Cegarra-Navarro, J.G., Cepeda-Carrion, G. ve Jimenez-Jimenez, D. (2010).
  • Linking unlearning with innovation through organizational memory and technology.
  • Electronic Journal of Knowledge Mangement, 8(1), 1-10. www.ejkm.com.
  • Conklin, J. (2001). Designing organizational memory: preserving intellectual assets in a
  • knowledge economy. http://cognexus.org.
  • DIE, Milli Eğitim Hareketleri: 1927-1966 (Ankara, 1967).
  • Ebbers, J. J. ve Wijnberg, N. M. (2009). Organizational memory: From
  • expectations memory to procedural memory. British Journal of Management, 20, 478-490.
  • Eğitim Denetiminin ve Teftiş Kurulunun Tarihçesi, http://tkb.meb.gov.tr/ 4 Mayıs 2010
  • tarihinde indirilmiştir.
  • Kaya, Y. K. (2009). İnsan Yetiştirme Düzenimiz (5. Baskı). Ankara: PegemA
  • Yayıncılık.
  • Kavak, Y. (2010). 20502ye Doğru Nüfusbilim ve Yöentim: Eğitim Sistemine
  • Bakıs. Yayın No: TUSİAD-T2010:/11/506.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded
  • Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • Moorman, C. ve Miner, A.S. (1997). The impact of organizational memory on
  • new product performance and creativity. Journal of Marketing Research,34, 91-108.
  • Özdemir, S. (2010). ‘To err is human, but to persist is diabolitical’: Loss of
  • organizational memory and e-learning projects. Computers & Eduction,55, 101-108.
  • Ozorhon, B., Dikmen, İ. ve Birgönül, M.T. (2005). Organizational memory
  • formation and its use in contruction. Building Research &Information, 33(1), 67-79.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury
  • Park, CA: Sage Publication.
  • Pollitt, C. (2008). Bureaucracies remember, post-bureaucratic organizations forget?
  • Public Administration,87(2), 198-218.
  • Taymaz, H. (1982). Teftiş; Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 113.
  • Taymaz, H. (2002). Eğitim Sisteminde Teftiş: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler (Beşinci
  • Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Walsh, J. ve Ungson, G.R. (1991). Organizational Memory. Academy of
  • Management Review, 16(1), 57-91.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Hoşgör, Ş. ve Tansel, A. (2010). 2050’ye Doğru Nüfusbilim ve Yönetim: Eğitim,
  • İşgücü, Sağlık ve Sosyal Güvenlik Sistemlerine Yansıması. Yayın No: TUSİAD-T/2010/11/505.
  • Stein, E.W. ve Zwass, V. (1995). Actualizing organizational memory with information
  • systems. Information Systems Research,6(29, 85-117.
Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 4, 0 - 0, 01.10.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.00579

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2009). Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA.
  • Bakan isimleri, http://www.meb.gov.tr. 07.04.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Başaran, İ. E. (2006). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks
  • Yayınları.
  • Bencsik, A., Löre, V. ve Marosi, I. (2009). From individual memory to organizational
  • Memory (Intelligence of Organizations), World Academy of Science, Engineering and Technology, 56, 1-6.
  • Cegarra-Navarro, J.G., Cepeda-Carrion, G. ve Jimenez-Jimenez, D. (2010).
  • Linking unlearning with innovation through organizational memory and technology.
  • Electronic Journal of Knowledge Mangement, 8(1), 1-10. www.ejkm.com.
  • Conklin, J. (2001). Designing organizational memory: preserving intellectual assets in a
  • knowledge economy. http://cognexus.org.
  • DIE, Milli Eğitim Hareketleri: 1927-1966 (Ankara, 1967).
  • Ebbers, J. J. ve Wijnberg, N. M. (2009). Organizational memory: From
  • expectations memory to procedural memory. British Journal of Management, 20, 478-490.
  • Eğitim Denetiminin ve Teftiş Kurulunun Tarihçesi, http://tkb.meb.gov.tr/ 4 Mayıs 2010
  • tarihinde indirilmiştir.
  • Kaya, Y. K. (2009). İnsan Yetiştirme Düzenimiz (5. Baskı). Ankara: PegemA
  • Yayıncılık.
  • Kavak, Y. (2010). 20502ye Doğru Nüfusbilim ve Yöentim: Eğitim Sistemine
  • Bakıs. Yayın No: TUSİAD-T2010:/11/506.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded
  • Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • Moorman, C. ve Miner, A.S. (1997). The impact of organizational memory on
  • new product performance and creativity. Journal of Marketing Research,34, 91-108.
  • Özdemir, S. (2010). ‘To err is human, but to persist is diabolitical’: Loss of
  • organizational memory and e-learning projects. Computers & Eduction,55, 101-108.
  • Ozorhon, B., Dikmen, İ. ve Birgönül, M.T. (2005). Organizational memory
  • formation and its use in contruction. Building Research &Information, 33(1), 67-79.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury
  • Park, CA: Sage Publication.
  • Pollitt, C. (2008). Bureaucracies remember, post-bureaucratic organizations forget?
  • Public Administration,87(2), 198-218.
  • Taymaz, H. (1982). Teftiş; Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 113.
  • Taymaz, H. (2002). Eğitim Sisteminde Teftiş: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler (Beşinci
  • Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Walsh, J. ve Ungson, G.R. (1991). Organizational Memory. Academy of
  • Management Review, 16(1), 57-91.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Hoşgör, Ş. ve Tansel, A. (2010). 2050’ye Doğru Nüfusbilim ve Yönetim: Eğitim,
  • İşgücü, Sağlık ve Sosyal Güvenlik Sistemlerine Yansıması. Yayın No: TUSİAD-T/2010/11/505.
  • Stein, E.W. ve Zwass, V. (1995). Actualizing organizational memory with information
  • systems. Information Systems Research,6(29, 85-117.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sadegül Akbaba Altun

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akbaba Altun, S. (2016). Antalya ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954). İlköğretim Online, 15(4). https://doi.org/10.17051/io.2016.00579
AMA Akbaba Altun S. Antalya ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954). İOO. Eylül 2016;15(4). doi:10.17051/io.2016.00579
Chicago Akbaba Altun, Sadegül. “Antalya Ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954)”. İlköğretim Online 15, sy. 4 (Eylül 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.00579.
EndNote Akbaba Altun S (01 Eylül 2016) Antalya ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954). İlköğretim Online 15 4
IEEE S. Akbaba Altun, “Antalya ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954)”, İOO, c. 15, sy. 4, 2016, doi: 10.17051/io.2016.00579.
ISNAD Akbaba Altun, Sadegül. “Antalya Ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954)”. İlköğretim Online 15/4 (Eylül 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.00579.
JAMA Akbaba Altun S. Antalya ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954). İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.00579.
MLA Akbaba Altun, Sadegül. “Antalya Ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954)”. İlköğretim Online, c. 15, sy. 4, 2016, doi:10.17051/io.2016.00579.
Vancouver Akbaba Altun S. Antalya ve Gaziantep İllerindeki Çeşitli Okulların Teftiş Kayıtları Üzerinde Bir İnceleme (1940-1954). İOO. 2016;15(4).