BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.29617

Öz

Bu araştırmada Türkiye'deki ilkokullarda bulunan sınıf kütüphanelerinin yeterlilikleri ve mevcut sınıf kütüphanelerin ne şekilde kullanıldığının belirlenmesi, bu yönde bir değerlendirme yapılması ve önerilerde bulunulması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunda, 2013-2014 bahar öğretim döneminde, Türkiye'nin farklı bölgelerinde bulunan ilkokullarda görev yapmakta olan 53 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Tüm sonuçlar birlikte değerlendirildiğinde, araştırmanın çalışma grubunda yer alan öğretmenlerin çoğunluğunun sınıf kütüphanelerini oluşturmada, özellikle kitap seçimi noktasında, seçilecek kitapların nicelik ve nitelikleri bakımından literatürde belirtilen etkili bir sınıf kütüphanesi oluşturma standartları bakımından geçerli ve/veya yeterli sınıf içi uygulamalar gerçekleştiremedikleri, bu olumsuz durumun temel sebebinin öğretmenlerin eğitimin diğer paydaşlarından gerekli desteği alamamaları veya konuya ilişkin doğru yaklaşımlardan haberdar olamamaları şeklinde değerlendirilebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülhiz Pilten

Nalan Tolgay

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pilten, G., & Tolgay, N. (2016). Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.29617
AMA Pilten G, Tolgay N. Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. İOO. Nisan 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.29617
Chicago Pilten, Gülhiz, ve Nalan Tolgay. “Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 15, sy. 2 (Nisan 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.29617.
EndNote Pilten G, Tolgay N (01 Nisan 2016) Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. İlköğretim Online 15 2
IEEE G. Pilten ve N. Tolgay, “Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”, İOO, c. 15, sy. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.29617.
ISNAD Pilten, Gülhiz - Tolgay, Nalan. “Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 15/2 (Nisan 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.29617.
JAMA Pilten G, Tolgay N. Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.29617.
MLA Pilten, Gülhiz ve Nalan Tolgay. “Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online, c. 15, sy. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.29617.
Vancouver Pilten G, Tolgay N. Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. İOO. 2016;15(2).