Bu araştırmanın amacı, müzik dinleme etkinliklerinin, ilköğretim
öğrencilerinin akademik başarısına etkisini; cinsiyet, sınıf ve ders
değişkenlerine göre ortaya koymaktır. Araştırma, deney-kontrol gruplu
öntest-aratest-sontest modeline dayanmaktadır. Araştırmanın verilerini, öntest;
2014-2015 eğitim- öğretim yılı bahar dönemi ders notları, aratest; güz dönemi
ders notları ve sontest; bahar dönemi ders notları oluşturmaktadır. Yapılan
analizler sonucunda, deney grubunda cinsiyet değişkenine göre fark bulunmadığı,
sınıf değişkenine göre; Görsel Sanatlar dersinde 6. sınıfların 5. sınıflara
göre daha başarılı olduğu, Türkçe, Fen Bilimleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
derslerinde beşinci sınıfların altıncı sınıflardan daha başarılı olduğu,
Matematik, Sosyal Bilgiler, İngilizce, Beden Eğitimi ve Müzik derslerinde ise
fark bulunmadığı tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubunun öntest, aratest
ve sontest puanlarına bakıldığında; Türkçe, İngilizce, Görsel Sanatlar, Fen
Bilimleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi,
derslerinde, deney grubunun, kontrol grubundan daha başarılı olduğu
görülmektedir. Bu bulgulardan hareketle, müzik dinlemenin, akademik başarı
üzerinde olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this research was to examine the effects of music
listening activities on the academic achievement of primary school students;
Sex, class and course variables. The study is based on pretest-midtest-posttest
model with experiment-control group. The data of the study, pretest; Lecture
notes of the previous semester spring semester; Fall semester course notes and
sontest; Spring semester course notes. As a result of the analyzes made, there
was no difference in the experiment group according to sex variable;In the
Visual Arts Course, the sixth grade is more successful than the fifth grade
andin the courses of Turkish, Science, Religion Culture and Ethics, fifth
graders were found to be more successful than sixth graders, and Mathematics,
Social Studies, Foreign Language, Physical Education and Music courses did not
find any difference. When the pretest, posttest and
posttest scores of the experimental and control groups are examined, In the
lessons of Turkish, English, Visual Arts, Science, Religion Culture and Ethics,
the experimental group seems to be more successful than the control group. From these findings, it was
concluded that listening to music has positive effects on academic achievement.
Listening to music academic achievement primary education music education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 1 |