Bu
çalışma öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda okul öncesi eğitimin temel
sorunlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı
araştırmanın örneklemi Ağrı il merkezindeki okullarda görev yapan 82 okul
öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan ve 12
açık uçlu soru içeren yazılı görüş formuyla toplanan veriler betimsel analiz
yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin sınıf
büyüklüklerinin öğrenci sayısı ve etkinlikler için uygun olmadığını, okul
öncesi eğitim kurumlarında bahçenin muhakkak olması gerektiğini, okul öncesi
eğitim verilen sınıfların ilköğretimle aynı çatı altında olmaması
gerektiği, ailelerin çoğunlukla okul
öncesi eğitimi destekledikleri, etkinliklere ara verilmeden devam edilmesinin
çocuklar ve öğretmenler için uygun olmadığını, anne ve baba tutumlarının
uygulamaları ve etkinlikleri olumsuz etkilediklerini düşündükleri
belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin, beslenme konusunda çocukların yemek
seçmesi, ailelerin gönderilen listeye uymaması, sağlıksız beslenme istekleri
gibi hususlarda sorun yaşadıkları, okul öncesi eğitim programının kazanım ve
göstergeler açısından anlaşılır olmadığını düşündükleri, programın
uygulanabilmesi için sınıf büyüklüklerinin ve materyal eksikliklerinin sorun
olduğunu düşündükleri, programın değerler, din eğitimi gibi konularda yetersiz
olduğunu ve öz bakım becerilerini kazandırmada yetersizlikler taşıdığını
düşündükleri çalışmanın ulaşılan sonuçlarındandır. Ayrıca öğretmenlerin farklı
yaş gruplarının bir arada olduğu sınıf ortamının uygulamalar için uygun
olmadığını ve büyük çocukların aktif ve lider olma çabasının ve etkinlikleri
daha çabuk yaparak küçük çocukların dikkatinin dağılmasına sebep olduğunu
düşündükleri, kaynaştırma eğitimi gerektiren çocuğun bulunmasını durumunu ise
sınıftaki çocukların önceden bilgilendirilerek, empati kurmaları için
yönlendirildikleri, hikaye, oyun, drama gibi yöntemlerle gelecek çocuğun
durumunun anlaşılmasının sağlama yoluna gittikleri elde edilen sonuçlar arasında
yer almaktadır.
The
present study aimed to determine the pre-school education and its problems. In
the study in which the survey approach based on collecting of data to determine
the specific properties of a group was used. The sample determined by
accessibility based sampling was consists of 82 teachers working in preschool
and kindergarten located in Agri city center. Data were collected through
a written opinion document developed by the researchers with 12 questions. The
validity of the scale is revealed by two pre-school education field experts’
investigation. The data obtained from this study were analyzed using
descriptive analysis approach. The majority of teachers expressed, due to lack
of appropriate class size, the activities such as drama and the game were not effectively
performed. The teachers thought parents found it unnecessary to preschool
education, perceived it where the child spend time. The present study showed
the teachers see uninterrupted education in pre-school as disadvantages, and
think this situation caused children to be bored and distracted. The teachers
advocated that parents' attitudes adversely affected applications and
activities, due to in different parent attitude it is was not reinforced at
home the learning at school. The present study demonstrated because of lack of
family financial in supplying necessary educational materials and tools parents
are unable to help or exhibit uninterested behaviors in the cases. The participants thought that in classrooms
including children of different age groups participating, the effort to be
active and leader of the older children lead the activities to be more quickly
performed and so distracts small children's attention.
Early child education instructional program nutrition problems
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 1 |