Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 1, 367 - 383, 15.03.2018
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413784

Öz

Bu
çalışma öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda okul öncesi eğitimin temel
sorunlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı
araştırmanın örneklemi Ağrı il merkezindeki okullarda görev yapan 82 okul
öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan ve 12
açık uçlu soru içeren yazılı görüş formuyla toplanan veriler betimsel analiz
yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin sınıf
büyüklüklerinin öğrenci sayısı ve etkinlikler için uygun olmadığını, okul
öncesi eğitim kurumlarında bahçenin muhakkak olması gerektiğini, okul öncesi
eğitim verilen sınıfların ilköğretimle aynı çatı altında olmaması
gerektiği,  ailelerin çoğunlukla okul
öncesi eğitimi destekledikleri, etkinliklere ara verilmeden devam edilmesinin
çocuklar ve öğretmenler için uygun olmadığını, anne ve baba tutumlarının
uygulamaları ve etkinlikleri olumsuz etkilediklerini düşündükleri
belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin, beslenme konusunda çocukların yemek
seçmesi, ailelerin gönderilen listeye uymaması, sağlıksız beslenme istekleri
gibi hususlarda sorun yaşadıkları, okul öncesi eğitim programının kazanım ve
göstergeler açısından anlaşılır olmadığını düşündükleri, programın
uygulanabilmesi için sınıf büyüklüklerinin ve materyal eksikliklerinin sorun
olduğunu düşündükleri, programın değerler, din eğitimi gibi konularda yetersiz
olduğunu ve öz bakım becerilerini kazandırmada yetersizlikler taşıdığını
düşündükleri çalışmanın ulaşılan sonuçlarındandır. Ayrıca öğretmenlerin farklı
yaş gruplarının bir arada olduğu sınıf ortamının uygulamalar için uygun
olmadığını ve büyük çocukların aktif ve lider olma çabasının ve etkinlikleri
daha çabuk yaparak küçük çocukların dikkatinin dağılmasına sebep olduğunu
düşündükleri, kaynaştırma eğitimi gerektiren çocuğun bulunmasını durumunu ise
sınıftaki çocukların önceden bilgilendirilerek, empati kurmaları için
yönlendirildikleri, hikaye, oyun, drama gibi yöntemlerle gelecek çocuğun
durumunun anlaşılmasının sağlama yoluna gittikleri elde edilen sonuçlar arasında
yer almaktadır.

Kaynakça

  • Ada, Ş., Küçükali, R., Akan, D. & Dal, M. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 12, 32-49. Akbaba Altun, S. (2009). An investigation of teachers’, parents’, and students’ opinions on elementary students’ academic failure. Elementary Education Online, 8(2), 567-586. Alisinanoğlu, F. & Kesicioğlu, O.S. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının davranış sorunlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Giresun İli Örneği). Kuramsal Eğitim Bilim, 3 (1), 93-110. Altay, S.,İra, N., Bozcan, E. Ü. & Yenal, H. (2011). Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze millî eğitim şuralarında okul öncesi eğitimi ve bugünkü durumu. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 660-672. Arı, R. & Deniz, E. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Maya Akademi. Arslan, R. & Pekşen Akça, R. (201y2). Çocukların eğitiminde rol model oluşturacak olan eğitimci ve usta öğretici adaylarının beslenme alışkanlıkları. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8), 101-119. Aslanargun, E. & Tapan, F. (2012). Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 219,238. Başaran, S., Gökmen, B. & Akdağ, B. (2014). Okul öncesi öğrencilerinin okula uyum sürecinde öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 197-223. Bay, D.N. & Şimşek Çetin, Ö. (2014). Anasınıfından ilkokula geçişte yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 163-190. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi (17.baskı),Ankara. Carnes, G. & Albrecht, N. (2007). Academic and social-emotional effects of full-day kindergarten. Emporia State Research Studies, 43(2), 64-72. Cerit, Y., Akgün, N., Yıldız, K. & Soysal, M.R. (2014). Yeni eğitim sisteminin (4+4+4) uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Bolu İl Örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 59-82. Cömert, D. & Güleç, H. (2004). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımının önemi: öğretmen-aile-çocuk ve kurum. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1),131-145. Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve davranışı. (1. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Çakır, S. A. (2013). Sınıf mevcudunun 2005 öğretim programlarının başarısına etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (2), 313-328. Çetinkaya, B. (2010). Türkiye’de okul öncesi eğitim ve sorunlar (Bahçelievler İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetim Denetimi Bilim Dalı. İstanbul. Çınar, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin fen ve doğa konularının öğretiminde kullandıkları etkinliklerin belirlenmesi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(1), 364-371. Çınar, O. Temel, A., Beden, N. & Göçgen, S. (2004). Kalabalık sınıfların öğretmen ve öğrenciye etkisi. XIII. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, 6-9 Temmuz 2004, Malatya. http://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/455.pdf (Erişim Tarihi 13.01.2016). Demiriz, S. & Dinçer, Ç. (2000). Okul öncesi dönem çocuklarının öz bakım becerilerinin annelerinin çalışıp çalışmama durumlarına göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 58-65. Erkuş, S. (2012). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Diyarbakır. Erkuş, S. & Yazar, T. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2006). How to do design and evaluate research in education (6. Baskı). New York: McGraw-Hill International Edition. Güler, D. & Bıkmaz, F. (2002), Anasınıflarında fen etkinliklerinin gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri, Eğitim Bilimleri ve Uygulamaları, 1(2), 249-267. Günalp, A. (2007). Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki çocukların özgüven duygusunun gelişimine etkisi (Aksaray İli Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya. I.N.T.O. (1995). Issues and concerns, early childhood education. Ann Into Publication, Irish National Teachers’ Organization, Comman Muinteoiri Eireann. İrcal Sümbül, E. (2009). 4-6 yaş arasındaki öğrencilerin okul dönemindeki yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıklarının saptanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı. Konya. Kalemci, F., (1998). Okul öncesi eğitim kurumlarının çevre düzenlemesi ve çalışan eğitimci personelin nitelikleri yönünden incelenmesi, Ankara, s.13. Kandır, A.(2001). Çocuk gelişiminde okul öncesi eğitim kurumlarının yeri ve önemi. Milli Eğitim Dergisi, 151. Karaküçük, S. A. (2008). Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel/mekansal koşulların incelenmesi: Sivas ili örneği. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(2), 307-320. Karaer, H & Kösterelioğlu, M. (2005). Amasya ve Sinop illerinde çalışan okulöncesi öğretmenlerin fen kavramlarının öğretilmesinde kullandıkları yöntemlerin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 447-454. Karamustafaoğlu, S. & Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 65-81. Kerem, E.A. & Cömert, D. (2005). Türkiye’de okul öncesi eğitimin sorunları ve çözüm önerileri. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 155 – 172. Koçyiğit, S. (2015). Ana sınıflarında kaynaştırma eğitimi uygulamalarına ilişkin öğretmen-rehber öğretmen ve ebeveyn görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(1), 391-415. Kök, M., Küçükoglu, A., Tuğluk, M.N. & Koçyiğit, S. (2007) Okul öncesi eğitiminin sorunlarına ilişkin öğretmen görüşleri (Erzurum İli Örneği). Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 160-171. Kök, M., Tuğluk, M.N. & Bay, E. (2005). Okul öncesi eğitimin öğrencilerin gelişim özellikleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 294-303. Kubanç, Y. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziki durumunun incelenmesi. The Journal of International Social Research, 7 (31), 675-688. Kutluay Merdol, T. (2008). Okul öncesi dönem çocuklarının beslenmesi. Hacettepe Üniversitesi-Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Klasmat Matbaacılık, Ankara. MEB. (2012). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara. OECD (2009). Bir bakışta eğitim göstergeleri. Paris: OECD internet Kitapevi. http://www.oecd.org/edu/skills-beyond-school/43638890.pdf (erişim 13.01.2016). Oğuz, Ş. & Önay Derin, D. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam etmekte olan 60-72 aylık çocukların beslenme alışkanlıkları: öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Tübav Bilim Dergisi, 6(1), 1-10. Okutan, N. Ş. (2012). Karma ve izole yaş gruplarında verilen okul öncesi eğitiminin 4-6 yaş grubu çocuklarının gelişim özellikleri ve yaratıcılık performanslarına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı, Konya. Öğülmüş, S. & Özdemir, S. (2013). Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(2). Öğülmüş, S. & Özdemir, S. (1995). Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi. Eğitim Yönetimi,2, 261-271. Özay Köse, E. (2014). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Öğrenci Ve Öğretmen-Öğretim Elemanı Tutumları (Erzurum Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-17. Özbek, S. (2009). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine İlişkin Görüşleri Ve Uygulamalarının İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı. Özbey, S. (2010). Okul öncesi çocuklarda uyum ve davranış problemleriyle başa çıkmada ailenin rolü. Aile ve Toplum, 11(6), 8-18. Özkan, B. & Girgin, F. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin görsel sanat etkinliği uygulamalarını değerlendirmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges, December, 79-85. Özsırkıntı, D. Akay, C. & Yılmaz Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 313-331. Özyürek, A., Begde, Z. & Özkan, İ (2013). Okul öncesi dönem çocukların beslenmesi konusunda ebeveyn görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 2(4), 130-144. Poyraz, H. (2003). Okul öncesi eğitimin ilke ve yöntemleri, Ankara, Anı Yayıncılık. Resmi Gazete, (2015). Millî eğitim bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik. Rocha Lopes, D., Van Putten, C. M. & Moormann, P. P. (2015). The impact of parental styles on the development of psychological complaints. Europe’sJournal of Psychology, 11 (1), 155-168. Sak, R., Şahin Sak, İ.T., Atlı, S. & Şahin, B.Ş. (2015). Okul öncesi dönem: anne baba tutumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 972-991. Santoro, E. A., (2011). Full-day kindergarten: a case study on the perceptions of district leaders in four suburban Pennsylvania school districts. Temple University. Seçer, Z. Çeliköz, N. & Kayılı, G.(2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(1), 128-152. Sığırtmaç Dikici, A., Hoş, G. & Abbak, B.S. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara yönelik kullandıkları çözüm yolları ve önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 12(4), 205-223. Şahin, İ.T., Sak, R. & Tuncer, N. (2013). Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1691-1713. Taşdere, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1477-1497. Tuş, Ö. & Çifci Tekinarslan, İ. (2013). Okul öncesi kaynaştırma eğitimine devam eden özel gereksinimli çocukların karşılaştıkları güçlüklerin annelerin görüşlerine göre belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 151-165. Tuzgöl, M. (1998). Ana-baba tutumları farklı lise öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Ural, O & Ramazan, O. (2007). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Dünü ve Bugünü. Ed: Prof. Dr. Servet Özdemir, Prof. Dr. Hasan Bacanlı, Murat Sözer. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Türk Eğitim Derneği, Ankara. Ültay, N. & Ültay, E. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının bazı fen kavramları hakkındaki kavramsal bilgilerinin kesitsel olarak incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 1046-1051. Wang, H. (2014). The relationship between parenting styles and academic and behavioral adjustment among urban Chinese adolescents. Chinese Sociological Review, 46 (4), 19-40. Yaman, E. (2010). Kalabalık sınıfların etkileri: öğrenciler ne düşünüyor?. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 403-414. Yavuzer, H. (1995a). Yaygın anne-baba tutumları. Ana-Baba Okulu (5.baskı). Remzi Kitabevi, İstanbul. Yavuzer, H. (1995b). Ana-baba ve çocuk (8. baskı). Remzi Kitabevi, İstanbul Yıldız, S. & Akbaba, A. (2013). Okul öncesi eğitiminin zorunlu eğitim kapsamına alınmasına ilişkin alanda görevli öğretmen ve yönetici görüşleri. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 8(13), 1743-1773. Yıldırım, M. C. & Dönmez, B. (2008). Okul-aile işbirliğine ilişkin bir araştırma: istiklal ilköğretim okulu örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.esosder.org), 7(23), 98-115. Zembat, R.(2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. güncel konular. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, S.27. Zurawsky, C. (2003). Class size: research points. American Educational Research Association, Washington: DC.

Preschool Teachers’ Views of Preschool Educational Problems: Agri City Sample

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 1, 367 - 383, 15.03.2018
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413784

Öz

The
present study aimed to determine the pre-school education and its problems. In
the study in which the survey approach based on collecting of data to determine
the specific properties of a group was used. The sample determined by
accessibility based sampling was consists of 82 teachers working in preschool
and kindergarten located in Agri city center. Data were collected through
a written opinion document developed by the researchers with 12 questions. The
validity of the scale is revealed by two pre-school education field experts’
investigation. The data obtained from this study were analyzed using
descriptive analysis approach. The majority of teachers expressed, due to lack
of appropriate class size, the activities such as drama and the game were not effectively
performed. The teachers thought parents found it unnecessary to preschool
education, perceived it where the child spend time. The present study showed
the teachers see uninterrupted education in pre-school as disadvantages, and
think this situation caused children to be bored and distracted. The teachers
advocated that parents' attitudes adversely affected applications and
activities, due to in different parent attitude it is was not reinforced at
home the learning at school. The present study demonstrated because of lack of
family financial in supplying necessary educational materials and tools parents
are unable to help or exhibit uninterested behaviors in the cases.  The participants thought that in classrooms
including children of different age groups participating, the effort to be
active and leader of the older children lead the activities to be more quickly
performed and so distracts small children's attention.

Kaynakça

  • Ada, Ş., Küçükali, R., Akan, D. & Dal, M. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 12, 32-49. Akbaba Altun, S. (2009). An investigation of teachers’, parents’, and students’ opinions on elementary students’ academic failure. Elementary Education Online, 8(2), 567-586. Alisinanoğlu, F. & Kesicioğlu, O.S. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının davranış sorunlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Giresun İli Örneği). Kuramsal Eğitim Bilim, 3 (1), 93-110. Altay, S.,İra, N., Bozcan, E. Ü. & Yenal, H. (2011). Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze millî eğitim şuralarında okul öncesi eğitimi ve bugünkü durumu. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 660-672. Arı, R. & Deniz, E. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Maya Akademi. Arslan, R. & Pekşen Akça, R. (201y2). Çocukların eğitiminde rol model oluşturacak olan eğitimci ve usta öğretici adaylarının beslenme alışkanlıkları. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8), 101-119. Aslanargun, E. & Tapan, F. (2012). Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 219,238. Başaran, S., Gökmen, B. & Akdağ, B. (2014). Okul öncesi öğrencilerinin okula uyum sürecinde öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 197-223. Bay, D.N. & Şimşek Çetin, Ö. (2014). Anasınıfından ilkokula geçişte yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 163-190. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi (17.baskı),Ankara. Carnes, G. & Albrecht, N. (2007). Academic and social-emotional effects of full-day kindergarten. Emporia State Research Studies, 43(2), 64-72. Cerit, Y., Akgün, N., Yıldız, K. & Soysal, M.R. (2014). Yeni eğitim sisteminin (4+4+4) uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Bolu İl Örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 59-82. Cömert, D. & Güleç, H. (2004). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımının önemi: öğretmen-aile-çocuk ve kurum. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1),131-145. Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve davranışı. (1. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Çakır, S. A. (2013). Sınıf mevcudunun 2005 öğretim programlarının başarısına etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (2), 313-328. Çetinkaya, B. (2010). Türkiye’de okul öncesi eğitim ve sorunlar (Bahçelievler İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetim Denetimi Bilim Dalı. İstanbul. Çınar, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin fen ve doğa konularının öğretiminde kullandıkları etkinliklerin belirlenmesi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(1), 364-371. Çınar, O. Temel, A., Beden, N. & Göçgen, S. (2004). Kalabalık sınıfların öğretmen ve öğrenciye etkisi. XIII. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, 6-9 Temmuz 2004, Malatya. http://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/455.pdf (Erişim Tarihi 13.01.2016). Demiriz, S. & Dinçer, Ç. (2000). Okul öncesi dönem çocuklarının öz bakım becerilerinin annelerinin çalışıp çalışmama durumlarına göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 58-65. Erkuş, S. (2012). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Diyarbakır. Erkuş, S. & Yazar, T. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2006). How to do design and evaluate research in education (6. Baskı). New York: McGraw-Hill International Edition. Güler, D. & Bıkmaz, F. (2002), Anasınıflarında fen etkinliklerinin gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri, Eğitim Bilimleri ve Uygulamaları, 1(2), 249-267. Günalp, A. (2007). Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki çocukların özgüven duygusunun gelişimine etkisi (Aksaray İli Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya. I.N.T.O. (1995). Issues and concerns, early childhood education. Ann Into Publication, Irish National Teachers’ Organization, Comman Muinteoiri Eireann. İrcal Sümbül, E. (2009). 4-6 yaş arasındaki öğrencilerin okul dönemindeki yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıklarının saptanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı. Konya. Kalemci, F., (1998). Okul öncesi eğitim kurumlarının çevre düzenlemesi ve çalışan eğitimci personelin nitelikleri yönünden incelenmesi, Ankara, s.13. Kandır, A.(2001). Çocuk gelişiminde okul öncesi eğitim kurumlarının yeri ve önemi. Milli Eğitim Dergisi, 151. Karaküçük, S. A. (2008). Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel/mekansal koşulların incelenmesi: Sivas ili örneği. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(2), 307-320. Karaer, H & Kösterelioğlu, M. (2005). Amasya ve Sinop illerinde çalışan okulöncesi öğretmenlerin fen kavramlarının öğretilmesinde kullandıkları yöntemlerin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 447-454. Karamustafaoğlu, S. & Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 65-81. Kerem, E.A. & Cömert, D. (2005). Türkiye’de okul öncesi eğitimin sorunları ve çözüm önerileri. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 155 – 172. Koçyiğit, S. (2015). Ana sınıflarında kaynaştırma eğitimi uygulamalarına ilişkin öğretmen-rehber öğretmen ve ebeveyn görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(1), 391-415. Kök, M., Küçükoglu, A., Tuğluk, M.N. & Koçyiğit, S. (2007) Okul öncesi eğitiminin sorunlarına ilişkin öğretmen görüşleri (Erzurum İli Örneği). Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 160-171. Kök, M., Tuğluk, M.N. & Bay, E. (2005). Okul öncesi eğitimin öğrencilerin gelişim özellikleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 294-303. Kubanç, Y. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziki durumunun incelenmesi. The Journal of International Social Research, 7 (31), 675-688. Kutluay Merdol, T. (2008). Okul öncesi dönem çocuklarının beslenmesi. Hacettepe Üniversitesi-Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Klasmat Matbaacılık, Ankara. MEB. (2012). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara. OECD (2009). Bir bakışta eğitim göstergeleri. Paris: OECD internet Kitapevi. http://www.oecd.org/edu/skills-beyond-school/43638890.pdf (erişim 13.01.2016). Oğuz, Ş. & Önay Derin, D. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam etmekte olan 60-72 aylık çocukların beslenme alışkanlıkları: öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Tübav Bilim Dergisi, 6(1), 1-10. Okutan, N. Ş. (2012). Karma ve izole yaş gruplarında verilen okul öncesi eğitiminin 4-6 yaş grubu çocuklarının gelişim özellikleri ve yaratıcılık performanslarına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı, Konya. Öğülmüş, S. & Özdemir, S. (2013). Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(2). Öğülmüş, S. & Özdemir, S. (1995). Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi. Eğitim Yönetimi,2, 261-271. Özay Köse, E. (2014). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Öğrenci Ve Öğretmen-Öğretim Elemanı Tutumları (Erzurum Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-17. Özbek, S. (2009). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine İlişkin Görüşleri Ve Uygulamalarının İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı. Özbey, S. (2010). Okul öncesi çocuklarda uyum ve davranış problemleriyle başa çıkmada ailenin rolü. Aile ve Toplum, 11(6), 8-18. Özkan, B. & Girgin, F. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin görsel sanat etkinliği uygulamalarını değerlendirmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges, December, 79-85. Özsırkıntı, D. Akay, C. & Yılmaz Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 313-331. Özyürek, A., Begde, Z. & Özkan, İ (2013). Okul öncesi dönem çocukların beslenmesi konusunda ebeveyn görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 2(4), 130-144. Poyraz, H. (2003). Okul öncesi eğitimin ilke ve yöntemleri, Ankara, Anı Yayıncılık. Resmi Gazete, (2015). Millî eğitim bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik. Rocha Lopes, D., Van Putten, C. M. & Moormann, P. P. (2015). The impact of parental styles on the development of psychological complaints. Europe’sJournal of Psychology, 11 (1), 155-168. Sak, R., Şahin Sak, İ.T., Atlı, S. & Şahin, B.Ş. (2015). Okul öncesi dönem: anne baba tutumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 972-991. Santoro, E. A., (2011). Full-day kindergarten: a case study on the perceptions of district leaders in four suburban Pennsylvania school districts. Temple University. Seçer, Z. Çeliköz, N. & Kayılı, G.(2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(1), 128-152. Sığırtmaç Dikici, A., Hoş, G. & Abbak, B.S. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara yönelik kullandıkları çözüm yolları ve önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 12(4), 205-223. Şahin, İ.T., Sak, R. & Tuncer, N. (2013). Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1691-1713. Taşdere, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1477-1497. Tuş, Ö. & Çifci Tekinarslan, İ. (2013). Okul öncesi kaynaştırma eğitimine devam eden özel gereksinimli çocukların karşılaştıkları güçlüklerin annelerin görüşlerine göre belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 151-165. Tuzgöl, M. (1998). Ana-baba tutumları farklı lise öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Ural, O & Ramazan, O. (2007). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Dünü ve Bugünü. Ed: Prof. Dr. Servet Özdemir, Prof. Dr. Hasan Bacanlı, Murat Sözer. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Türk Eğitim Derneği, Ankara. Ültay, N. & Ültay, E. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının bazı fen kavramları hakkındaki kavramsal bilgilerinin kesitsel olarak incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 1046-1051. Wang, H. (2014). The relationship between parenting styles and academic and behavioral adjustment among urban Chinese adolescents. Chinese Sociological Review, 46 (4), 19-40. Yaman, E. (2010). Kalabalık sınıfların etkileri: öğrenciler ne düşünüyor?. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 403-414. Yavuzer, H. (1995a). Yaygın anne-baba tutumları. Ana-Baba Okulu (5.baskı). Remzi Kitabevi, İstanbul. Yavuzer, H. (1995b). Ana-baba ve çocuk (8. baskı). Remzi Kitabevi, İstanbul Yıldız, S. & Akbaba, A. (2013). Okul öncesi eğitiminin zorunlu eğitim kapsamına alınmasına ilişkin alanda görevli öğretmen ve yönetici görüşleri. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 8(13), 1743-1773. Yıldırım, M. C. & Dönmez, B. (2008). Okul-aile işbirliğine ilişkin bir araştırma: istiklal ilköğretim okulu örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.esosder.org), 7(23), 98-115. Zembat, R.(2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. güncel konular. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, S.27. Zurawsky, C. (2003). Class size: research points. American Educational Research Association, Washington: DC.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Ağgül Yalçın

Mehmet Yalçın

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ağgül Yalçın, F., & Yalçın, M. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği. İlköğretim Online, 17(1), 367-383. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413784
AMA Ağgül Yalçın F, Yalçın M. Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği. İOO. Ocak 2018;17(1):367-383. doi:10.17051/ilkonline.2018.413784
Chicago Ağgül Yalçın, Fatma, ve Mehmet Yalçın. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği”. İlköğretim Online 17, sy. 1 (Ocak 2018): 367-83. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413784.
EndNote Ağgül Yalçın F, Yalçın M (01 Ocak 2018) Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği. İlköğretim Online 17 1 367–383.
IEEE F. Ağgül Yalçın ve M. Yalçın, “Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği”, İOO, c. 17, sy. 1, ss. 367–383, 2018, doi: 10.17051/ilkonline.2018.413784.
ISNAD Ağgül Yalçın, Fatma - Yalçın, Mehmet. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği”. İlköğretim Online 17/1 (Ocak 2018), 367-383. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413784.
JAMA Ağgül Yalçın F, Yalçın M. Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği. İOO. 2018;17:367–383.
MLA Ağgül Yalçın, Fatma ve Mehmet Yalçın. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği”. İlköğretim Online, c. 17, sy. 1, 2018, ss. 367-83, doi:10.17051/ilkonline.2018.413784.
Vancouver Ağgül Yalçın F, Yalçın M. Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği. İOO. 2018;17(1):367-83.