Bu
çalışmanın amacı küreselleşme bağlamında Türkiye’de ve eğitim alanında başarıyı
yakalamış örnek ülkelerde atılan adımların karşılaştırılması; bu kapsamda
ülkemizdeki gelişme ve düzenlemelere ışık tutulması ve gerekli başarıyı
yakalamak adına eksikliklerin saptanarak bu alanda atılması gerekli adımlara
yönelik öneriler sunulmasıdır. Çalışmanın örnekleminin belirlenmesinde
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Program for International Student
Assessment, PISA), Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (Trends
in International Mathematics and Science Study, TIMSS) ve OECD Daha İyi Yaşam
İndeksi (OECD Better Life Index) sonuçları dikkate alınarak Singapur, Çin,
Güney Kore, Japonya, Kanada, İngiltere ve Danimarka ülkelerinin eğitim sistemleri
küreselleşme bağlamında incelenmiştir. Araştırmada Bereday tarafından
geliştirilen analitik karşılaştırmalı eğitim araştırma yöntemi benimsenmiştir.
Araştırmanın bulguları Türkiye’nin küreselleşme sürecinde eğitimini geliştirmek
ve iyileştirmek için önemli adımlar attığını ortaya koymuştur. Ancak yapılan
düzenlemelerin daha kalıcı ve etkili olabilmesi için hangi eğitim basamağında
olursa olsun ilgili konu alanı uzmanlarının görüşleri alınarak, değişikliklerin
tüm eğitim basamaklarıyla koordinasyon içinde yapılması gerektiği
belirtilmiştir. Ayrıca küreselleşme sürecinde her ülkenin kendi öz değerlerini
ve özelliklerini göz önünde tutarak ve küresel gereklilikleri de dikkate alarak
ilerlemesinin gerektiği vurgulanmıştır.
Küreselleşme Karşılaştırmalı Eğitim Eğitimde Yenilikler Analitik Karşılaştırmalı Eğitim Yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 3 |