Bu araştırmanın amacı,
öğretmenlerin sınıf içi değerlendirme zamanlarının, sıklıklarının, sınavlara
verdikleri önem derecesinin ve sınıf içi değerlendirmeye yönelik eğitim
ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Araştırma betimsel araştırma modeli ile
yürütülmüştür. Araştırmanın
çalışma grubunu Nevşehir ilinde ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde devlet
okullarında görev yapan, her okul düzeyinden 96 olmak üzere toplam 288 öğretmen
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama
aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır.
Elde edilen verilerin analizi betimsel istatistiklerden frekans ve yüzde ile
yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin en çok
öğretimden sonra ve ünitelerin sonunda değerlendirme yaptıkları, öğretmenlerin
çoğunluğunun bir ders süresinin beşte birinden daha azını değerlendirmeye
ayırdıkları, değerlendirme zamanlarına ve ölçütlere yönelik öğrencileri çoğu
zaman bilgilendirdikleri, soruları çoğu zaman kazanımlara göre hazırladıkları,
çoğunluğunun bir ders saatinde ortalama 20 sorudan daha az soru sordukları ortaya
çıkmıştır. Öğretmenlerin çoğu sınavları çok önemli bulduklarını ve sınıf içi
değerlendirmeye yönelik eğitim ihtiyaçlarının olmadığını belirtmişlerdir.
Bulgular doğrultusunda alanyazına katkıda bulunabilecek yorum ve önerilere yer
verilmiştir.
Sınıf içi değerlendirme Biçimlendirici Değerlendirme Toplam Değerlendirme Değerlendirme Sıklığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 4 |