Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Development of the Scale of Project Based Virtual Learning Qualifications

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 109 - 119, 26.06.2013

Öz

The purpose of this study is to develop a reliable and valid scale to determine project based virtual learning qualifications. Project based virtual learning competencies as a new skill can be defined as emerging developing technology qualifications. The sample of study consisted of 466 teacher candidates at the education faculty of Firat University. In order to test the status of the structure of the scale which was created according to the results of the exploratory factor analysis, the confirmatory factor analysis has been used. According to the results of confirmatory factor analysis, SRMR value of the scale of PBVLQ has been found as ,046 , RMSEA value as ,048 , GFI value as ,925 and AGFI value as ,904. According to these compliance index values, the scale development process is successful. In addition, Cronbach's Alpha coefficient for the overall scale has been calculated as ,864. In the light of these findings it can be said that the scale is reliable and valid.

Kaynakça

  • Aşan, A. ve Haliloğlu, Z. (2005). Implementing Project Based Learning in Computer Education. http://www.tojet.net/articles/4310.pdf. (Erişim tarihi: Aralık 2011).
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları
  • Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Amos Uygulamaları. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çoklar, A. N., Kılıçer, K. ve Odabaşı, F. (2007). Eğitimde Teknoloji Kullanımına Eleştirel Bir Bakış: Teknopedagoji. 7 nd International Educational Technology Conference, 3-5 May 2007, Near East University, North Cyprus.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamalı. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Demiraslan, Y. ve Usluel,Y., K. (2005). Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu, The Turkish Online Journal Of Educational Technology – TOJET, 4 (3), Article 15.
  • Dewey, J. (2007). Deneyim ve Eğitim. (S Akıllı, Ç.). Ankara: ODTÜ Yayıncılık (Orijinal Çalışma Basım Tarihi 1998).
  • Erdem, M. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172- 179.
  • Ersoy, A. (2006). İlköğretim Beşinci Sınıfta Teknoloji Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı. Eskişehir.
  • Gillaspy, J., A., Jr. (1996). A Primer on Confirmatory Factor Analysis. Austin, Texas. New Orleans, LA. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED395040.pdf (Erişim tarihi: Aralık 2011).
  • Howard, E. A., Tinsley ve Tinsley, D. (1987). Uses of Factor Analysis in Counseling Psychology Research. Journal of Counseling Psychology, 34 (4), 414-434. http://www.mendeley.com/research/uses-factor-analysis-counseling-psychology-research-15/# (Erişim tarihi: Aralık 2011).
  • Hızal, A. (1983). Eğitimde teknolojiden yararlanmak, eğitim teknolojisi midir?. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 16, Sayı 1, 339-344.
  • Kahn, J. H. (2006). Factor Analysis in Counseling Psychology Research, Training and Practice: Principles, Advanes and Application. The Counseling Psychologist, 34(5), 684-718. http://tcp.sagepub.com/content/34/5/684.full.pdf+html (Erişim tarihi: Aralık 2011).
  • Kalaycı, Ş. (2005). Faktör Analizi.,Ş. Kalaycı (Ed). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım. S. 321-331
  • Lumb, S., Monaghan, J. ve Mulligan, S. (2000). Issues arising when teachers make extensive use of computer algebra. International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education 7(4), 223–240.
  • Rennie, K. M. (1997). Exploratory and Confirmatory Rotation Strategies in Exploratory Factor Analysis. http://eric.ed.gov/PDFS/ED406446.pdf (Erişim tarihi: Aralık 2011)
  • Schreiber, J., B., Stage, F., K., King, J., Nora, A. ve Barlow, E., A. (2006). Reporting Structural Equation Modeling and Confirmatory Factor Analysis Results: A Review. The Journal of Educational Research, July/August, Vol. 99, No. 6.
  • Stapleton, C., D. (1997). Basic Concepts in Exploratory Factor Analysis as a Tool to Evaluate Score Validity: A right-brained approach. http://ericae.net/ft/tamu/Efa.htm (Erişim tarihi: Aralık 2011)
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6), 74-79.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenlik ve Geçerlik. (Birinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Tabachnick, G., B. ve Fidell, S., L. (2001). Using Multivariate Statistics, Fourth Edition, Allyn and Bacon, A Pearson Education Company. http://www.er.uqam.ca/nobel/r16424/PSY7102/Document3.pdf. (Erişim tarihi: Aralık 2011)
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Thomas, J. (2000). A Review of Research on Project Based Learning.
  • Tuncer, M. (2005). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Akış Yayınevi.
  • Tuncer, M. (2011). Ergen Gelecek Beklentileri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Turkish Studies. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3. p. 1265-1275. Yılmaz, B. (2010). İstatistik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 109 - 119, 26.06.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı proje tabanlı sanal öğrenme yeterliklerinin saptanmasında kullanılacak geçerli ve
güvenilir bir ölçek geliştirilmesidir. Proje tabanlı sanal öğrenme yeterlikleri gelişen teknolojiyle ortaya çıkan
yeni bir beceri olarak tanımlanabilir. Araştırmanın örneklemini Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim
gören 466 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre oluşturulan ölçek
yapısının durumunu test etmek amacıyla doğrulayıcı faktör analizine başvurulmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi
sonucuna göre PTSÖY ölçeğinin SRMR değeri ,046, RMSEA değeri ,048 , GFI değeri ,925 ve AGFI değeri
,904 bulunmuştur. Bu uyum indeks değerlerine göre ölçek geliştirme süreci başarılıdır. Ayrıca ölçeğin geneline
yönelik Cronbach’s Alpha katsayısı ,864 olarak hesaplanmıştır. Bu bulgular ışığında ölçeğin güvenilir ve
geçerli olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Aşan, A. ve Haliloğlu, Z. (2005). Implementing Project Based Learning in Computer Education. http://www.tojet.net/articles/4310.pdf. (Erişim tarihi: Aralık 2011).
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları
  • Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Amos Uygulamaları. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çoklar, A. N., Kılıçer, K. ve Odabaşı, F. (2007). Eğitimde Teknoloji Kullanımına Eleştirel Bir Bakış: Teknopedagoji. 7 nd International Educational Technology Conference, 3-5 May 2007, Near East University, North Cyprus.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamalı. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Demiraslan, Y. ve Usluel,Y., K. (2005). Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu, The Turkish Online Journal Of Educational Technology – TOJET, 4 (3), Article 15.
  • Dewey, J. (2007). Deneyim ve Eğitim. (S Akıllı, Ç.). Ankara: ODTÜ Yayıncılık (Orijinal Çalışma Basım Tarihi 1998).
  • Erdem, M. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172- 179.
  • Ersoy, A. (2006). İlköğretim Beşinci Sınıfta Teknoloji Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı. Eskişehir.
  • Gillaspy, J., A., Jr. (1996). A Primer on Confirmatory Factor Analysis. Austin, Texas. New Orleans, LA. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED395040.pdf (Erişim tarihi: Aralık 2011).
  • Howard, E. A., Tinsley ve Tinsley, D. (1987). Uses of Factor Analysis in Counseling Psychology Research. Journal of Counseling Psychology, 34 (4), 414-434. http://www.mendeley.com/research/uses-factor-analysis-counseling-psychology-research-15/# (Erişim tarihi: Aralık 2011).
  • Hızal, A. (1983). Eğitimde teknolojiden yararlanmak, eğitim teknolojisi midir?. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 16, Sayı 1, 339-344.
  • Kahn, J. H. (2006). Factor Analysis in Counseling Psychology Research, Training and Practice: Principles, Advanes and Application. The Counseling Psychologist, 34(5), 684-718. http://tcp.sagepub.com/content/34/5/684.full.pdf+html (Erişim tarihi: Aralık 2011).
  • Kalaycı, Ş. (2005). Faktör Analizi.,Ş. Kalaycı (Ed). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım. S. 321-331
  • Lumb, S., Monaghan, J. ve Mulligan, S. (2000). Issues arising when teachers make extensive use of computer algebra. International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education 7(4), 223–240.
  • Rennie, K. M. (1997). Exploratory and Confirmatory Rotation Strategies in Exploratory Factor Analysis. http://eric.ed.gov/PDFS/ED406446.pdf (Erişim tarihi: Aralık 2011)
  • Schreiber, J., B., Stage, F., K., King, J., Nora, A. ve Barlow, E., A. (2006). Reporting Structural Equation Modeling and Confirmatory Factor Analysis Results: A Review. The Journal of Educational Research, July/August, Vol. 99, No. 6.
  • Stapleton, C., D. (1997). Basic Concepts in Exploratory Factor Analysis as a Tool to Evaluate Score Validity: A right-brained approach. http://ericae.net/ft/tamu/Efa.htm (Erişim tarihi: Aralık 2011)
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6), 74-79.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenlik ve Geçerlik. (Birinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Tabachnick, G., B. ve Fidell, S., L. (2001). Using Multivariate Statistics, Fourth Edition, Allyn and Bacon, A Pearson Education Company. http://www.er.uqam.ca/nobel/r16424/PSY7102/Document3.pdf. (Erişim tarihi: Aralık 2011)
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Thomas, J. (2000). A Review of Research on Project Based Learning.
  • Tuncer, M. (2005). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Akış Yayınevi.
  • Tuncer, M. (2011). Ergen Gelecek Beklentileri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Turkish Studies. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3. p. 1265-1275. Yılmaz, B. (2010). İstatistik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Tuncer

Ömer Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tuncer, M., & Yılmaz, Ö. (2013). Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online, 12(1), 109-119.
AMA Tuncer M, Yılmaz Ö. Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. Mart 2013;12(1):109-119.
Chicago Tuncer, Murat, ve Ömer Yılmaz. “Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online 12, sy. 1 (Mart 2013): 109-19.
EndNote Tuncer M, Yılmaz Ö (01 Mart 2013) Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online 12 1 109–119.
IEEE M. Tuncer ve Ö. Yılmaz, “Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi”, İOO, c. 12, sy. 1, ss. 109–119, 2013.
ISNAD Tuncer, Murat - Yılmaz, Ömer. “Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online 12/1 (Mart 2013), 109-119.
JAMA Tuncer M, Yılmaz Ö. Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. 2013;12:109–119.
MLA Tuncer, Murat ve Ömer Yılmaz. “Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online, c. 12, sy. 1, 2013, ss. 109-1.
Vancouver Tuncer M, Yılmaz Ö. Proje Tabanlı Sanal Öğrenme Yeterlikleri (PTSÖY) Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. 2013;12(1):109-1.