Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıdaki Rolü

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 4, 945 - 957, 26.06.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, görselleştirme yaklaşımının öğrencilerin matematiğe yönelik tutum ve matematik başarısına etkisini incelemektir. Araştırma deney-kontrol gruplu ön test-son test modeline dayalı deneysel bir çalışmadır. Deney ve kontrol gruplarını 2010–2011 Eğitim-öğretim yılı İzmir´de bir ilköğretim okulunun 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Deney grubunda 21 öğrenci, kontrol grubunda ise 22 öğrenci bulunmaktadır. Ölçme araçları olarak Nazlıçiçek ve Erktin (2002) tarafından hazırlanan “tutum ölçeği” ile araştırmacılar tarafından geliştirilen“Cebirsel İfadeler ve Denklemler Başarı Testi” kullanılmıştır. Sonuçlar görselleştirme yaklaşımının öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarını ve başarılarını olumlu yönde etkilediğini göstermiştir

Kaynakça

  • Afamasaga-Fuata´I, K. (2004). Concept Maps and Vee Diagrams in Undergraduate Mathematics Problem Solving. ICME-10, Mexico. 10th International Congress on Mathematical Education.
  • Agathangelou, S., Papakosta, V., Gagatsis, A. (2008). The impact of iconic representations in solving mathematical one-step problems of the additive structure by primary second grade pupils. ICME-11, Mexico. 11th International Congress on Mathematical Education.
  • Akkoç, H. (2005). Fonksiyon kavramının anlaşılması: Çoğul temsiller ve Tanımsal Özellikler, Eğitim Araştırmaları Dergisi, Yıl 5, Sayı 20, s. 14 – 2.
  • Aktümen, M., Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.Sınıflarda Harfli İfadelerle İşlemlerin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Rolü ve Bilgisayar Destekli Öğretim Üzerine Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Ekim.http://www.ksef.gazi.edu.tr/dergi/pdf/Cilt11-No2-2003Ekim/maktumen.pdf Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt 11: No:2.
  • Arcavi, A. (2003). The role of visual representations in the learning of mathematics. Educational Studies in Mathematics, 52, 215-241.
  • Arkonaç, S. A. (2005).Sosyal Psikoloji (3.Baskı). İstanbul :Alfa Yayınları.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi (8.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Delice, A., Aydın, E., Kardeş, D. (2009). Öğretmen Adayı Gözüyle Matematik Ders Kitaplarında Görsel Öğelerin Kullanımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 16, Güz 2009/2, s.75-92.
  • Drijvers, P. (2003). Learning Algebra in A Computer Algebra Environment. University of Utrecht.
  • Duval, R. (1999). Representation, vision, and visualization: Cognitive functions in mathematical thinking. Basic Issues For Learning. In Proceedings of the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Morelos, Mexico. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 466379).
  • Eisenberg, T., Dreyfus, T. (1991). On the reluctance to visualize in mathematics. In W. Zimmermann & S. Cunningham (Eds.), Visualization in teaching and learning mathematics (pp. 26–37). Washington, DC: Mathematical Association of America.
  • Erbaş, K. (2005). Çoklu Gösterimlerle Problem Çözme ve Teknolojinin Rolü. The Turkish Online Journal of Educational Technology , volume 4 Issue 4 Article 12.
  • Freedmann, J.L., Sears, D.O., Carlsmith, J.M. (2003). Sosyal Psikoloji. (Çev:A. Dönmez). Ankara: İmge Yayıncılık.
  • Gömleksiz, M. N. (2003). İngilizce Duyuşsal Alana İlişkin Bir Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-225.
  • Guzman, M. (2002). The role of visualization in the teaching and learning of mathematical analysis. In Proceedings of International Conference on the Teaching of Mathematics (at the Undergraduate Level), Hersonissos, Greece. (ERIC Document Reproduction Service No.ED 472 047).
  • Healy, L., Hoyles, C. (1996). Seeing, Doing and Expressing: An Evaluation of Task Sequences for Supporting Algebraic Thinking. In L. Puig & A. Gutierrez (Eds.), Proceedings of the 20th International Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 67-74). Valencia, Spain.
  • Hitt, F. (1998). The Role of Semiotic Representations in The Learning of Mathematics. Bills, L. (Ed.)
  • Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics 18(3).
  • Işık, C. (2007). Bilgisayarla Görselleştirmenin İki Değişkenli Fonksiyonlarda Limit Kavramının Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi, Journal of Oafqaz University, 19, 132‐141.
  • İpek, A.S. (2003). Kompleks Sayılarla İlgili Kavramların Anlaşılmasında Görselleştirme Yaklaşımının Etkinliğinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • İpek, A.S., Baran, D. (2011). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Temsillerle İlgili Düşünceleri. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, Fırat Universitesi, Elazığ.
  • Kabapınar, F. (2003). Olusturmacı Anlayışı Yansıtması Açısından Türk ve İngiliz Fen Bilgisi ve Kimya Ders Kitaplarındaki Görsel Öğeler, Hacettepe Egitim Fakültesi Dergisi, 25, 119-126.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2005). Yeni İnsan ve İnsanlar (10.Baskı). Sosyal Psikoloji Dizisi: İstanbul : Evrim Basım Yayım ve Dağıtım.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Konyalıoğlu, A. C., (2003). Üniversite Düzeyinde Vektör Uzaylari Konusundaki Kavramların Anlaşılmasında Görselleştirme Yaklaşımının Etkinliğinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstıtüsü, Erzurum.
  • Körükçü, E. (2008). Tam Sayılar Konusunun Görsel Materyal ile Ögreniminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Basarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Malaty, G. (2008). The Role of Visualization in Mathematics Education: Can visualization Promote the Causal Thinking? ICME-11, Mexico. 11th International Congress on Mathematical Education.
  • Nazlıçiçek, N. ve Erktin, E. (2002). İlköğretim Öğretmenleri İçin Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitapçığı (16-18 Eylül 2002), Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi. 860-865.
  • Oğuz, A. (2008). Denklemler Alt Öğrenme Alanında CD Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Orhun, N. (2007). Kesir İşlemlerinde Formal Aritmetik ve Görselleştirme Arasındaki Bilişsel Boşluk. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 99‐111.
  • Özdemir, M. E, Duru, A. & Akgün, L. (2005). İki ve Üç Boyutlu Düşünme: İki ve Üç Boyutlu Geometriksel Şekillerle Bazı Özdeşliklerin Görselleştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 527‐540.
  • Özmantar M. F., Akkoç, H., Bingölbali, E. , Demir S. & Ergene B. (2010). Pre-Service Mathematics Teachers’ Use of Multiple Representations in Technology-Rich Environments, Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 2010, 6(1), 19-36.
  • Presmeg. N.C. (1986). Visualisation in high school mathematics. For the Learning of Mathematics, 6(3), 42-46.
  • Presmeg, N. C., Bergsten, C. (1995). Preference for visual methods: An international study. In L. Meira&D. Carraher (Eds.), Proceedings of the 19th International Conference for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 58–65). Recife, Brazil: Universidade Federal de Pernambuco.
  • Presmeg, N. C. (2006). Research on visualization in learning and teaching mathematics: Emergence from psychology. In A. Gutiérrez and P. Boero (Eds.), Handbook of Research on The Psychology of Mathematics Education. Dordrecht: Sense Publishers.
  • Pulido, R., Salinas, P. (2008). A visual approach to the graph of a two variable function and to the idea of partial derivative. Icme-11, Mexico. 11th International Congress on Mathematical Education.
  • Türer, C., Şengül, S. Öğretmen Adaylarının Matematik Problemlerini Problem Çözme Sürecinde Görselleştirme ve Basitleştirme Becerilerinin Tespiti. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül 2007, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Yenilmez, K., Şan, İ. (2008). Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Kavramların Görsel Modellerini Tanıma Düzeyleri, E-Journal of New World Sciences Academy, cilt:3, sayı:3, sayfa:409- 418
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. (2. Baskı) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tuncer, D. (2008). Materyal Destekli Matematik Öğretiminin İlköğretim 8.sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısina ve Başarının Kalıcılık Düzeyine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi, Yayın No:47.
  • Uygun, M. (2008). Bilgisayar Destekli Bir Öğretim Yazılımının İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Başarı ve Matematiğe Karşı Tutumuna Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Uzun, B., Gelbal, S., Öğretmen, T. (2010). Tımss-R Fen Başarısı ve Duyuşsal Özellikler Arasındaki İlişkinin Modellenmesi ve Modelin Cinsiyetler Bakımından Karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, ss. 531-544.
  • Zimmermann, W., Cunningham, S. (1991). Editor’s introduction: What is mathematical visualization. In W. Zimmermann & S. Cunningham (Eds.). Visualization in Teaching and Learning Mathematics, (pp. 1-8). Mathematical Association of America, Washington, DC.

The Role of Visualization Approach on Students\' Attitudes Towards and Achievements in Mathematics

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 4, 945 - 957, 26.06.2012

Öz

The purpose of the study is to determine the effect of visualization approach on the students’ attitudes
towards and achievements in mathematics. It is an experimental research based on an experimental pre-test post-test
model. The experimental and control groups consist of the 8th grade students of a secondary school in Izmir during
the 2010-2011 academic year. The experimental group was formed of 21 students, while the control group was
formed of 22 students. The data were collected using the ´´Mathematics Attitudes Scale´´ which was prepared by
Nazlıçiçek ve Erktin (2002) and ´´Algebraic Expressions and Equations Achievement Test´´ which was developed by
the researchers. Results showed that the visualization approach affects the students´ attitudes towards mathematics
and achievements in mathematics lessons positively.

Kaynakça

  • Afamasaga-Fuata´I, K. (2004). Concept Maps and Vee Diagrams in Undergraduate Mathematics Problem Solving. ICME-10, Mexico. 10th International Congress on Mathematical Education.
  • Agathangelou, S., Papakosta, V., Gagatsis, A. (2008). The impact of iconic representations in solving mathematical one-step problems of the additive structure by primary second grade pupils. ICME-11, Mexico. 11th International Congress on Mathematical Education.
  • Akkoç, H. (2005). Fonksiyon kavramının anlaşılması: Çoğul temsiller ve Tanımsal Özellikler, Eğitim Araştırmaları Dergisi, Yıl 5, Sayı 20, s. 14 – 2.
  • Aktümen, M., Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.Sınıflarda Harfli İfadelerle İşlemlerin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Rolü ve Bilgisayar Destekli Öğretim Üzerine Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Ekim.http://www.ksef.gazi.edu.tr/dergi/pdf/Cilt11-No2-2003Ekim/maktumen.pdf Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt 11: No:2.
  • Arcavi, A. (2003). The role of visual representations in the learning of mathematics. Educational Studies in Mathematics, 52, 215-241.
  • Arkonaç, S. A. (2005).Sosyal Psikoloji (3.Baskı). İstanbul :Alfa Yayınları.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi (8.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Delice, A., Aydın, E., Kardeş, D. (2009). Öğretmen Adayı Gözüyle Matematik Ders Kitaplarında Görsel Öğelerin Kullanımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 16, Güz 2009/2, s.75-92.
  • Drijvers, P. (2003). Learning Algebra in A Computer Algebra Environment. University of Utrecht.
  • Duval, R. (1999). Representation, vision, and visualization: Cognitive functions in mathematical thinking. Basic Issues For Learning. In Proceedings of the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Morelos, Mexico. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 466379).
  • Eisenberg, T., Dreyfus, T. (1991). On the reluctance to visualize in mathematics. In W. Zimmermann & S. Cunningham (Eds.), Visualization in teaching and learning mathematics (pp. 26–37). Washington, DC: Mathematical Association of America.
  • Erbaş, K. (2005). Çoklu Gösterimlerle Problem Çözme ve Teknolojinin Rolü. The Turkish Online Journal of Educational Technology , volume 4 Issue 4 Article 12.
  • Freedmann, J.L., Sears, D.O., Carlsmith, J.M. (2003). Sosyal Psikoloji. (Çev:A. Dönmez). Ankara: İmge Yayıncılık.
  • Gömleksiz, M. N. (2003). İngilizce Duyuşsal Alana İlişkin Bir Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-225.
  • Guzman, M. (2002). The role of visualization in the teaching and learning of mathematical analysis. In Proceedings of International Conference on the Teaching of Mathematics (at the Undergraduate Level), Hersonissos, Greece. (ERIC Document Reproduction Service No.ED 472 047).
  • Healy, L., Hoyles, C. (1996). Seeing, Doing and Expressing: An Evaluation of Task Sequences for Supporting Algebraic Thinking. In L. Puig & A. Gutierrez (Eds.), Proceedings of the 20th International Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 67-74). Valencia, Spain.
  • Hitt, F. (1998). The Role of Semiotic Representations in The Learning of Mathematics. Bills, L. (Ed.)
  • Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics 18(3).
  • Işık, C. (2007). Bilgisayarla Görselleştirmenin İki Değişkenli Fonksiyonlarda Limit Kavramının Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi, Journal of Oafqaz University, 19, 132‐141.
  • İpek, A.S. (2003). Kompleks Sayılarla İlgili Kavramların Anlaşılmasında Görselleştirme Yaklaşımının Etkinliğinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • İpek, A.S., Baran, D. (2011). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Temsillerle İlgili Düşünceleri. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, Fırat Universitesi, Elazığ.
  • Kabapınar, F. (2003). Olusturmacı Anlayışı Yansıtması Açısından Türk ve İngiliz Fen Bilgisi ve Kimya Ders Kitaplarındaki Görsel Öğeler, Hacettepe Egitim Fakültesi Dergisi, 25, 119-126.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2005). Yeni İnsan ve İnsanlar (10.Baskı). Sosyal Psikoloji Dizisi: İstanbul : Evrim Basım Yayım ve Dağıtım.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Konyalıoğlu, A. C., (2003). Üniversite Düzeyinde Vektör Uzaylari Konusundaki Kavramların Anlaşılmasında Görselleştirme Yaklaşımının Etkinliğinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstıtüsü, Erzurum.
  • Körükçü, E. (2008). Tam Sayılar Konusunun Görsel Materyal ile Ögreniminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Basarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Malaty, G. (2008). The Role of Visualization in Mathematics Education: Can visualization Promote the Causal Thinking? ICME-11, Mexico. 11th International Congress on Mathematical Education.
  • Nazlıçiçek, N. ve Erktin, E. (2002). İlköğretim Öğretmenleri İçin Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitapçığı (16-18 Eylül 2002), Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi. 860-865.
  • Oğuz, A. (2008). Denklemler Alt Öğrenme Alanında CD Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Orhun, N. (2007). Kesir İşlemlerinde Formal Aritmetik ve Görselleştirme Arasındaki Bilişsel Boşluk. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 99‐111.
  • Özdemir, M. E, Duru, A. & Akgün, L. (2005). İki ve Üç Boyutlu Düşünme: İki ve Üç Boyutlu Geometriksel Şekillerle Bazı Özdeşliklerin Görselleştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 527‐540.
  • Özmantar M. F., Akkoç, H., Bingölbali, E. , Demir S. & Ergene B. (2010). Pre-Service Mathematics Teachers’ Use of Multiple Representations in Technology-Rich Environments, Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 2010, 6(1), 19-36.
  • Presmeg. N.C. (1986). Visualisation in high school mathematics. For the Learning of Mathematics, 6(3), 42-46.
  • Presmeg, N. C., Bergsten, C. (1995). Preference for visual methods: An international study. In L. Meira&D. Carraher (Eds.), Proceedings of the 19th International Conference for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 58–65). Recife, Brazil: Universidade Federal de Pernambuco.
  • Presmeg, N. C. (2006). Research on visualization in learning and teaching mathematics: Emergence from psychology. In A. Gutiérrez and P. Boero (Eds.), Handbook of Research on The Psychology of Mathematics Education. Dordrecht: Sense Publishers.
  • Pulido, R., Salinas, P. (2008). A visual approach to the graph of a two variable function and to the idea of partial derivative. Icme-11, Mexico. 11th International Congress on Mathematical Education.
  • Türer, C., Şengül, S. Öğretmen Adaylarının Matematik Problemlerini Problem Çözme Sürecinde Görselleştirme ve Basitleştirme Becerilerinin Tespiti. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül 2007, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Yenilmez, K., Şan, İ. (2008). Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Kavramların Görsel Modellerini Tanıma Düzeyleri, E-Journal of New World Sciences Academy, cilt:3, sayı:3, sayfa:409- 418
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. (2. Baskı) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tuncer, D. (2008). Materyal Destekli Matematik Öğretiminin İlköğretim 8.sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısina ve Başarının Kalıcılık Düzeyine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi, Yayın No:47.
  • Uygun, M. (2008). Bilgisayar Destekli Bir Öğretim Yazılımının İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Başarı ve Matematiğe Karşı Tutumuna Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Uzun, B., Gelbal, S., Öğretmen, T. (2010). Tımss-R Fen Başarısı ve Duyuşsal Özellikler Arasındaki İlişkinin Modellenmesi ve Modelin Cinsiyetler Bakımından Karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, ss. 531-544.
  • Zimmermann, W., Cunningham, S. (1991). Editor’s introduction: What is mathematical visualization. In W. Zimmermann & S. Cunningham (Eds.). Visualization in Teaching and Learning Mathematics, (pp. 1-8). Mathematical Association of America, Washington, DC.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oya Uysal Koğ Bu kişi benim

Neş\'e Başer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Koğ, O. U., & Başer, N. (2012). Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıdaki Rolü. İlköğretim Online, 11(4), 945-957.
AMA Koğ OU, Başer N. Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıdaki Rolü. İOO. Aralık 2012;11(4):945-957.
Chicago Koğ, Oya Uysal, ve Neş\’e Başer. “Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum Ve Başarıdaki Rolü”. İlköğretim Online 11, sy. 4 (Aralık 2012): 945-57.
EndNote Koğ OU, Başer N (01 Aralık 2012) Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıdaki Rolü. İlköğretim Online 11 4 945–957.
IEEE O. U. Koğ ve N. Başer, “Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıdaki Rolü”, İOO, c. 11, sy. 4, ss. 945–957, 2012.
ISNAD Koğ, Oya Uysal - Başer, Neş\’e. “Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum Ve Başarıdaki Rolü”. İlköğretim Online 11/4 (Aralık 2012), 945-957.
JAMA Koğ OU, Başer N. Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıdaki Rolü. İOO. 2012;11:945–957.
MLA Koğ, Oya Uysal ve Neş\’e Başer. “Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum Ve Başarıdaki Rolü”. İlköğretim Online, c. 11, sy. 4, 2012, ss. 945-57.
Vancouver Koğ OU, Başer N. Görselleştirme Yaklaşımının Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıdaki Rolü. İOO. 2012;11(4):945-57.