Bu araştırmanın amacı, Çocuk ve Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin incelenmesidir. Araştırmaya 356’sı (%50,3) kız, 352’si (%49,7) erkek olmak üzere toplam 708 ilköğretim okulu öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması 11,4’tür. Ölçeğin Türkçe formu faktör yapısı, iç tutarlılığı, test tekrar-test güvenirliği, ölçeğin iki-yarım güvenirliği, madde-test korelasyonu açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, özgün ölçekte olduğu gibi maddeler, ölçmeyi amaçladığı “okula bağlanma”, “öğretmene bağlanma” ve “arkadaşa bağlanma” olmak üzere üç faktör altında yer almaktadır. Ölçeğin Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı 0.84; test-tekrar test güvenirlik katsayısı tüm ölçek için 0.85 olarak bulunmuştur. Ölçeğin kullanımının, okula bağlanma düzeyi ile ilişkili faktörlerin incelenmesi, böylece elde edilen verilerin çocuk ve ergen evreni için sınanmasına yardımcı olabilecektir
Aim of this study is to test the psychometric qualities of the Turkish Form of School Attachment
Scale-SAS for children and adolescents. The sample was composed of 708 students, 356 (50,3%) of which were
girls and 352 (49,7) of which were boys. Age average of participants was 11.4. The Turkish version of the scale
was evaluated for its factor structure, criterion-related validity, Cronbach alpha internal consistency, test re-test,
split-half and item-total reliability. Study’s results are consistent with the original scale items of the study were
placed under three division “attachment to school”, “attachment to teacher” and “attachment to friend” to be
scaled. It was found that Scale’s Cronbach alpha inner consistency coefficient was 0,84; test-retest reliability for
whole scale was 0.85. With the use of this scale, it is possible to analyze factors related to school attachment
level, thus to test the combined data with the population of children and adolescents
School Attachment factor structure validity reliability children and adolescence.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 1 |