Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 1, 109 - 120, 26.06.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim dördüncü sınıfta Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırma, deneme modellerinden “öntest-sontest kontrol gruplu model”e göre desenlenmiş, araştırmanın verileri bu modele göre toplanmıştır. Araştırmaya ilişkin uygulama, 2007-2008 öğretim yılının güz döneminde Eskişehir Merkez Namık Kemal İlköğretim Okulu’nda deney ve kontrol grupları olarak belirlenen 4-A ve 4-C sınıflarında gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının öntest ve sontest puanları elde edildikten sonra, grupların ortalama puanları ile puan dağılımlarının standart sapmaları hesaplanmıştır. Gruplararası karşılaştırmalarda t testinden yararlanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi olarak .05 güven düzeyi benimsenmiştir. Araştırma sonucunda, Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanılarak öğretim yapılan deney grubu ile gazete kullanılmadan öğretim yapılan kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarıları ve derse ilişkin tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • A Dozen Good Reasons for Using Newspapers in Your Classroom. (2006). http://www.adn.com/nie/v- stories/story/7245672p-7157614c.html adresinden 13.08.2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Berryman, C. (1971). Newspaper in the elementary school: a research report to anpa foundation, ERIC Digest Number ED058138, İnternetten 14.04.2007’de, EBSCO veritabanından (ERIC) alınmıştır. W. Burns, curriculum, purposes and goals, Ed.D Thesis. Columbia University Teachers College. in
  • Cabe, P. A, Walker, M. H. ve Williams, M. (1999). Newspaper advice column letters as teaching cases for developmental psychology. Teaching Of Psychology, 26, (2), 128-130.
  • Carey, H. H. ve Greenberg, J. E. (1991). How to read a newspaper. (A social studies skills book). Newyork: Library of Congress Cataloging in Publication Data.
  • Cohen, R. P. (1991). The use of newspapers with underprepared community college students as a means of ımproving reading and writing, Ed.D Thesis. Hofstra University.
  • Deveci, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4, (3), 159-166.
  • Dewell, B. M. (1980). A test of an affective model of reading: The study of the use of newspaper in education. Ed.D Thesis. The University of Tulsa.
  • Heitzmann, W. R. (1979). The newspaper in the classroom. What research says to the teacher. Washington: National Education Association.
  • Hicks, A. J. (2001). Teaching about newspapers. PhD. Thesis, University of Southampton.
  • Jarman, R. ve McClune, B. (2001). Use the news: a study of secondary teachers’ use of newspapers in the
  • science classroom (cover story). Journal of Biological Education, 35, (2), 69-74.
  • Kabapınar, Y. ve Baysal, N. (2004). İlköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimine yaşamın kendisini taşımak: gazete haberinin kullanıldığı bir öğretimin tasarlanması ve değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39, 384- 419.
  • Karaduman, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre hazırlanan
  • öğretim materyallerinin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, başarılarına ve hatırlama
  • düzeylerine etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim
  • Bilimleri Enstitüsü.
  • Kavak, N., Tufan, Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-teknoloji okuryazarlığı ve informal
  • fen eğitimi: gazetelerin potansiyel rolü. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, (3), 17-28.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Leblanc, R. M. (1980). Affecting attitudes of seventh grade students toward reading through using newspapers. Ed.D Thesis. Houston University.
  • Lentnek, R. L. (1997). Turning the newspaper into a teaching tool:a study of the effects of newspapers incorporated into the curriculum of a fifth-grade class, Master of Arts Thesis. Georgia State University.
  • Maheshwarı, K. (1980). The impact of two types of reading skills development activities on listening vocabulary and reading comprehension. Ed.D Thesis, University of Houston.
  • MEB TTKB. (2008). İlköğretim 4-8. sınıf öğretim programlarının öğrenme-öğretme süreçlerinde gazete kupürlerinden yararlanma. Ankara: http//ttkb.meb.gov.tr adresinden 24.03.2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Munck, S. (2006). Using newspapers and news magazines to teach history. Master’s of Arts Thesis. Wayne State University.
  • Olson, M. R. (1984). A study of the uses of the daily newspaper in the curriculum of elementary and secondary schools (current events, curriculum model, mass media, methodology). EdD Thesis, University of Oregon.
  • Olson, M. (1985). Using the newspaper to teach social studies. For middle grades and up. California: Dale Seymour Publications.
  • Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2003). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve yazılı materyaller. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Padgett, R. (2006). Read all about it and teach kids using school newspapers. Essential Readings Condensed for Quick Review, 71, (6), 56-58.
  • Poindexter-Wilson, P. (1986). The Los Angeles Times in education pilot program. (available from the los angeles times), Times Mirror Square, Los Angeles: CA 90053.
  • Sözer, E. (1992). Eğitim fakültesi öğrencileri ile öğretmenlik sertifikası programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 665. E. G. Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Sosyal bilgiler bilgilerin yeri Eskişehir: Anadolu öğretimi (1-13).
  • Stockard, W. J. (1995). Activities for elemantary school social studies. USA: Waveland Pres Inc.
  • Sunal, C. S., ve Haas, M. E. (2002). Social studies. for the elementary and middle grades. A constructivist approach. Boston: Allyn and Bacon.
  • Tekin, H. (2003). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (16. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Using Newspapers in Class. (2006).
  • http://www.news.com.au/couriermail/story/html adresinden 11.09.2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Yanpar, T. Ş. (2002). Öğretim materyal ve teknolojileri. C. Öztürk ve D. Dilek, (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (282-315). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, (1–2), 68–75.
  • Yaşar, Ş. ve Gültekin, M. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde araç-gereç kullanımı, C. Öztürk, (Ed.),
  • Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Yapılandırmacı bir yaklaşım (287-311). Ankara: PegemA Yayıncılık.

Effect of using Newspaper in social studies on academic success and attitudes of fourth grade students

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 1, 109 - 120, 26.06.2011

Öz

The aim of this study is to determine the effect of using newspaper on academic success
and attitudes of fourth grade students in social studies course. The quantitative data of the study were
obtained with “pre-test post-test control group model” among the experimental models. The experiment
regarding the study was conducted in fall term of 2007–2008 academic year with the students of 4-A and
4-C classes in Namık Kemal Primary School in Eskişehir. The average scores of the groups and the
standard deviations of score distributions were calculated. In comparison between the two groups, t-test
was used. The significance level was taken as .05. As a result of the study, it was indicated that there was
a significant difference between the experimental group using newspaper in Social Studies and the control
group that doesn’t use newspapers, in favor of the experimental group by means of their academic success
and attitudes for the course.

Kaynakça

  • A Dozen Good Reasons for Using Newspapers in Your Classroom. (2006). http://www.adn.com/nie/v- stories/story/7245672p-7157614c.html adresinden 13.08.2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Berryman, C. (1971). Newspaper in the elementary school: a research report to anpa foundation, ERIC Digest Number ED058138, İnternetten 14.04.2007’de, EBSCO veritabanından (ERIC) alınmıştır. W. Burns, curriculum, purposes and goals, Ed.D Thesis. Columbia University Teachers College. in
  • Cabe, P. A, Walker, M. H. ve Williams, M. (1999). Newspaper advice column letters as teaching cases for developmental psychology. Teaching Of Psychology, 26, (2), 128-130.
  • Carey, H. H. ve Greenberg, J. E. (1991). How to read a newspaper. (A social studies skills book). Newyork: Library of Congress Cataloging in Publication Data.
  • Cohen, R. P. (1991). The use of newspapers with underprepared community college students as a means of ımproving reading and writing, Ed.D Thesis. Hofstra University.
  • Deveci, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4, (3), 159-166.
  • Dewell, B. M. (1980). A test of an affective model of reading: The study of the use of newspaper in education. Ed.D Thesis. The University of Tulsa.
  • Heitzmann, W. R. (1979). The newspaper in the classroom. What research says to the teacher. Washington: National Education Association.
  • Hicks, A. J. (2001). Teaching about newspapers. PhD. Thesis, University of Southampton.
  • Jarman, R. ve McClune, B. (2001). Use the news: a study of secondary teachers’ use of newspapers in the
  • science classroom (cover story). Journal of Biological Education, 35, (2), 69-74.
  • Kabapınar, Y. ve Baysal, N. (2004). İlköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimine yaşamın kendisini taşımak: gazete haberinin kullanıldığı bir öğretimin tasarlanması ve değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39, 384- 419.
  • Karaduman, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre hazırlanan
  • öğretim materyallerinin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, başarılarına ve hatırlama
  • düzeylerine etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim
  • Bilimleri Enstitüsü.
  • Kavak, N., Tufan, Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-teknoloji okuryazarlığı ve informal
  • fen eğitimi: gazetelerin potansiyel rolü. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, (3), 17-28.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Leblanc, R. M. (1980). Affecting attitudes of seventh grade students toward reading through using newspapers. Ed.D Thesis. Houston University.
  • Lentnek, R. L. (1997). Turning the newspaper into a teaching tool:a study of the effects of newspapers incorporated into the curriculum of a fifth-grade class, Master of Arts Thesis. Georgia State University.
  • Maheshwarı, K. (1980). The impact of two types of reading skills development activities on listening vocabulary and reading comprehension. Ed.D Thesis, University of Houston.
  • MEB TTKB. (2008). İlköğretim 4-8. sınıf öğretim programlarının öğrenme-öğretme süreçlerinde gazete kupürlerinden yararlanma. Ankara: http//ttkb.meb.gov.tr adresinden 24.03.2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Munck, S. (2006). Using newspapers and news magazines to teach history. Master’s of Arts Thesis. Wayne State University.
  • Olson, M. R. (1984). A study of the uses of the daily newspaper in the curriculum of elementary and secondary schools (current events, curriculum model, mass media, methodology). EdD Thesis, University of Oregon.
  • Olson, M. (1985). Using the newspaper to teach social studies. For middle grades and up. California: Dale Seymour Publications.
  • Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2003). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve yazılı materyaller. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Padgett, R. (2006). Read all about it and teach kids using school newspapers. Essential Readings Condensed for Quick Review, 71, (6), 56-58.
  • Poindexter-Wilson, P. (1986). The Los Angeles Times in education pilot program. (available from the los angeles times), Times Mirror Square, Los Angeles: CA 90053.
  • Sözer, E. (1992). Eğitim fakültesi öğrencileri ile öğretmenlik sertifikası programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 665. E. G. Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Sosyal bilgiler bilgilerin yeri Eskişehir: Anadolu öğretimi (1-13).
  • Stockard, W. J. (1995). Activities for elemantary school social studies. USA: Waveland Pres Inc.
  • Sunal, C. S., ve Haas, M. E. (2002). Social studies. for the elementary and middle grades. A constructivist approach. Boston: Allyn and Bacon.
  • Tekin, H. (2003). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (16. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Using Newspapers in Class. (2006).
  • http://www.news.com.au/couriermail/story/html adresinden 11.09.2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Yanpar, T. Ş. (2002). Öğretim materyal ve teknolojileri. C. Öztürk ve D. Dilek, (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (282-315). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, (1–2), 68–75.
  • Yaşar, Ş. ve Gültekin, M. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde araç-gereç kullanımı, C. Öztürk, (Ed.),
  • Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Yapılandırmacı bir yaklaşım (287-311). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şefik Yaşar

Gülbeyaz Ünlüer

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaşar, Ş., & Ünlüer, G. (2011). Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online, 10(1), 109-120.
AMA Yaşar Ş, Ünlüer G. Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. İOO. Mart 2011;10(1):109-120.
Chicago Yaşar, Şefik, ve Gülbeyaz Ünlüer. “Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Ve Tutumlarına Etkisi”. İlköğretim Online 10, sy. 1 (Mart 2011): 109-20.
EndNote Yaşar Ş, Ünlüer G (01 Mart 2011) Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online 10 1 109–120.
IEEE Ş. Yaşar ve G. Ünlüer, “Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi”, İOO, c. 10, sy. 1, ss. 109–120, 2011.
ISNAD Yaşar, Şefik - Ünlüer, Gülbeyaz. “Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Ve Tutumlarına Etkisi”. İlköğretim Online 10/1 (Mart 2011), 109-120.
JAMA Yaşar Ş, Ünlüer G. Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. İOO. 2011;10:109–120.
MLA Yaşar, Şefik ve Gülbeyaz Ünlüer. “Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Ve Tutumlarına Etkisi”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 1, 2011, ss. 109-20.
Vancouver Yaşar Ş, Ünlüer G. Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımının Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. İOO. 2011;10(1):109-20.