Araştırmada, öğretmenin, müze gezisi öncesinde, müzede ve müze gezisi sonrasında yapılacak etkinlikleri planlayarak programlı bir müze gezisi hazırlamasına yardımcı olacak bir müze eğitim paketi geliştirilmiştir. Bu kapsamda araştırmada, Sanat Etkinlikleri dersi için geliştirilen müze eğitim paketini; uygulamanın, öğrencilerin tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma 2007-2008 eğitimöğretim yılında Ankara ili Şehit Mahmut Özdemir İlköğretim Okulu birinci kademe üçüncü sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Random yoluyla seçilen örneklem gruplarından biri deney grubu (37), diğeri kontrol grubu (38) olarak belirlenmiştir. Veriler tutum ölçeğiyle elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ilişkisiz örneklemler t-testi ile tek faktörlü anova uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin tutum düzeyleri arasında, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur
This study aims at discovering the impact of the museum education pack developed for
the course of Art Activities on the attitudes of students. This study was conducted with the first level
third year students in the Ankara Şehit Mahmut Özdemir Primary School in the 2007-2008 academic
year. A pretest- post-test control group design was used in this study. One of the sampling groups selected
randomly is the experimental group with 37 members, and the other is the control group with 38
members. The data were gathered with an attitude scale. Analyzing the data, a t-test and a single factor
ANOVA were used. At the end of the study, a statistically significant difference was found between the
attitude levels of the students in the control group and the students in the experimental group, defending
the latter’s higher attitude level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 1 |