Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 1, 348 - 363, 26.06.2011

Öz

Araştırmanın amacı, görsel sanatlar dersini sınıf öğretmeninin yürüttüğü bir sınıftaki öğrencilerin bu derse yaklaşımlarının nitel olarak betimlenmesidir. Araştırmaya ilköğretim okulu 5. sınıfta öğrenim gören bir şubenin öğrencileri katılmıştır. Veriler görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Görüşmeler 5’i kız, 5’i erkek olmak üzere on odak öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yapılan kültür analizi deseninde betimsel bir araştırmadır. Bulgular içerik analizi tekniği ile analiz edilerek yorumlanmıştır

Kaynakça

  • Bornstein, H. M. ve Suess, E. P. (2000). Physiologial self-regulation and ınformation processing in infancy: cardiac vagal tone and habituation. Child Development, 71, 273-287.
  • Bülbül, H. (2003) Sınıf öğretmenlerinin resim-iş dersine yaklaşımlarının incelenmesine dayalı bir çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, EBE, Ankara.
  • Çubukçu, Z. ve Gültekin, M. (2006). İlköğretimde öğrencilere kazandırılması gereken sosyal beceriler. BİLİG, 37, 155-174.
  • Egan, K. (1992). İmagination in teaching and learning: ages 8 to 15. London: Routledge Inc.
  • Einon, D. (2000). Bebeklikten okula öğrenmede ilk adımlar. (A. Çetin Tekçe, Çev.) İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Etike, S. (1991). Türk sanat eğitiminin tarihsel gelişim süreci içinde ortaokul resim eğitimi ve resim öğretmeni yetiştirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kahraman, A. D. (2007). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, E.B.E., Eskişehir.
  • Kırışoğlu, O. T. (1995). Güzel sanatlar eğitiminde yetenek sınavı değerlendirmeleri ile ilgili bir çalışma. Türk- Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın Dizisi, 8, 113-120.
  • Kuruoğlu, N. (1999). Sınıf öğretmenlerinin sanat eğitimine ve yazı eğitimine yaklaşımları. 1. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Bursa: Uludağ Üniversitesi.
  • Lemlech, J. K. (1991). Classroom management (Methods and techniques for elementary and secondary teachers) (2.ed.). Southern California: Waveland Press Inc.
  • McDonald, A. S. (2001). The prevalence and effects of test anxiety in school children. Educational Psychology, 21(1), 89-101.
  • Riley, H. (2007). Beyond the horizon: Future directions for the teaching of visual arts practice. Journal of Visual Art Practice, 6(1), 73-80.
  • Sink, C. A. (2005). Fostering academic development and learning: İmplications and recommendations for middle school counselors. Professional School Counseling, 9(2), 128-135.
  • Türkdoğan, G. (1981). Sanat eğitimi yöntemleri. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Winner, E. ve Hetland, L. (2000). The arts in education: Evaluating the evidence for a causal link. The Journal Of Aesthetic Education, 3(4), 3-10.
  • Yılmaz, M. (1994). 1980’den günümüze ilkokullarda resim-iş eğitiminin önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, S.B.E., Konya.

Student Approaches towards Visual Arts Lesson Which Is Taught By Classroom Teacher: Case of Seydişehir / Konya Region

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 1, 348 - 363, 26.06.2011

Öz

The purpose of this research is qualitatively describing of the students in a classroom in which a
classroom teacher maintains the visual arts lesson. The students of a 5th class of an elementary school attended
to research. Data was collected by interviewing technique. Interviews were performed with as 5 male and as 5
female students 10 focal students in total. It’s a descriptive research done in scanning model and cultural analysis
pattern. Findings were analyzed by content analysis technique.

Kaynakça

  • Bornstein, H. M. ve Suess, E. P. (2000). Physiologial self-regulation and ınformation processing in infancy: cardiac vagal tone and habituation. Child Development, 71, 273-287.
  • Bülbül, H. (2003) Sınıf öğretmenlerinin resim-iş dersine yaklaşımlarının incelenmesine dayalı bir çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, EBE, Ankara.
  • Çubukçu, Z. ve Gültekin, M. (2006). İlköğretimde öğrencilere kazandırılması gereken sosyal beceriler. BİLİG, 37, 155-174.
  • Egan, K. (1992). İmagination in teaching and learning: ages 8 to 15. London: Routledge Inc.
  • Einon, D. (2000). Bebeklikten okula öğrenmede ilk adımlar. (A. Çetin Tekçe, Çev.) İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Etike, S. (1991). Türk sanat eğitiminin tarihsel gelişim süreci içinde ortaokul resim eğitimi ve resim öğretmeni yetiştirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kahraman, A. D. (2007). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, E.B.E., Eskişehir.
  • Kırışoğlu, O. T. (1995). Güzel sanatlar eğitiminde yetenek sınavı değerlendirmeleri ile ilgili bir çalışma. Türk- Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın Dizisi, 8, 113-120.
  • Kuruoğlu, N. (1999). Sınıf öğretmenlerinin sanat eğitimine ve yazı eğitimine yaklaşımları. 1. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Bursa: Uludağ Üniversitesi.
  • Lemlech, J. K. (1991). Classroom management (Methods and techniques for elementary and secondary teachers) (2.ed.). Southern California: Waveland Press Inc.
  • McDonald, A. S. (2001). The prevalence and effects of test anxiety in school children. Educational Psychology, 21(1), 89-101.
  • Riley, H. (2007). Beyond the horizon: Future directions for the teaching of visual arts practice. Journal of Visual Art Practice, 6(1), 73-80.
  • Sink, C. A. (2005). Fostering academic development and learning: İmplications and recommendations for middle school counselors. Professional School Counseling, 9(2), 128-135.
  • Türkdoğan, G. (1981). Sanat eğitimi yöntemleri. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Winner, E. ve Hetland, L. (2000). The arts in education: Evaluating the evidence for a causal link. The Journal Of Aesthetic Education, 3(4), 3-10.
  • Yılmaz, M. (1994). 1980’den günümüze ilkokullarda resim-iş eğitiminin önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, S.B.E., Konya.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pelin Avşar

İsmail Özgür Soğancı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avşar, P., & Soğancı, İ. Ö. (2011). Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği. İlköğretim Online, 10(1), 348-363.
AMA Avşar P, Soğancı İÖ. Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği. İOO. Mart 2011;10(1):348-363.
Chicago Avşar, Pelin, ve İsmail Özgür Soğancı. “Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği”. İlköğretim Online 10, sy. 1 (Mart 2011): 348-63.
EndNote Avşar P, Soğancı İÖ (01 Mart 2011) Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği. İlköğretim Online 10 1 348–363.
IEEE P. Avşar ve İ. Ö. Soğancı, “Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği”, İOO, c. 10, sy. 1, ss. 348–363, 2011.
ISNAD Avşar, Pelin - Soğancı, İsmail Özgür. “Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği”. İlköğretim Online 10/1 (Mart 2011), 348-363.
JAMA Avşar P, Soğancı İÖ. Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği. İOO. 2011;10:348–363.
MLA Avşar, Pelin ve İsmail Özgür Soğancı. “Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 1, 2011, ss. 348-63.
Vancouver Avşar P, Soğancı İÖ. Sınıf Öğretmeninin Yürüttüğü Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öğrenci Yaklaşımları: Konya / Seydişehir Örneği. İOO. 2011;10(1):348-63.