Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 1, 365 - 377, 26.06.2011

Öz

Model oluşturma süreçlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan daha büyük bir çalışmanın bir parçası olarak bu araştırma ilköğretim öğretmen adaylarının model oluşturma etkinlikleri ve bunların matematik öğrenimine etkisi hakkında görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Etkinliklerin hemen ardından küçük odak gruplarıyla video yardımıyla görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerin yazılı dökümü nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları: (a) model oluşturma etkinliklerinin belirsizliğini, (b) matematik öğrenimine pozitif katkılarını, (c) ilköğretim ve diğer seviyelerde kullanılabilirliğini ve (d) etkili şekilde kullanılma biçimlerini ifade ederek hem yararlılıklarını hem de sınırlılıkları ve zorluklarını ortaya koymuşlardır.

Kaynakça

  • Aydın, H. (2008). Ingiltere’de öğrenim gören öğrencilerin ve öğretmenlerin matematiksel modelleme kullanimina yönelik fenomenografik bir çalişma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsü
  • Blomhoj, M., & Kjeldsen, T. (2006). Teaching mathematical modeling through project work. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 38 (2), 163-177.
  • Blum, W., & Ferri, R.B. (2009). Mathematical modeling: Can it be taught and learnt? Journal of Mathematical Modeling and Applications, 1(1), 45-58.
  • Carmona, G., & Greenstein, S. (2010). Investigating the Relationship Between the Problem and the Solver: Who Decides What Math Gets Used? In R. Lesh et al. (Eds.), Modeling students’ mathematical modeling competencies (pp. 245-254). New York, NY: Springer Science & Business Media.
  • English, L.D. (2006). Mathematical modeling in the primary school: Children’s construction of a consumer guide. Educational Studies in Mathematics, 63(3), 303-323.
  • Güzel, E. B., & Uğurel, I. (2010). Matematik öğretmen adaylarinin analiz dersi akademik başarilari ile matematiksel modelleme yaklaşimlari arasindaki ilişki. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 69-90
  • Kertil, M. (2008). Matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin modelleme sürecinde incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Keskin, Ö. Ö. (2008). Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarinin matematiksel modelleme yapabilme becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştirma. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Lesh , R.A., & Doerr, H. (2003). Foundations of model and modeling perspectives on mathematic teaching and learning. In R.A. Lesh and H. Doerr (Eds.), Beyond Constructivism: A models and modeling perspectives on mathematics teaching , learning, and problem solving. Mahwah, NJ: Lawrance Erlbaum.
  • Lesh, R.A., & Zawojewski, J. (2007). Problem solving and modeling. In F. Lester (Ed.), Second handbook of research on mathematics teaching and learning: A Project of the national council of teachers of mathematics. Charlotte, NC: Information Age Publishing.
  • Lesh, R., Hoover, M., Hole, B., Kelly, A., & Post, T. (2000). Principles for developing thoughtrevealing activities for students and teachers. In A. Kelly & R. Lesh (Eds.), Handbook of research in mathematics and science education (pp. 113–149). Mahwah, NJ:Lawrence Erlbaum and Associates.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Newburry Park, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2005). İlköğretim 1–5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Ankara: MEB
  • Miles, M. B., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks CA: Sage.
  • Mousoulides, N. (2007). A Modeling Perspective in the Teaching and Learning of Mathematical Problem Solving. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Cyprus.
  • Sriraman, B., & Lesh, R. (2006). Beyond Traditional conceptions of modeling. Zentralblatt fuer Didaktik der Mathematik, 38(3), 247-254.
  • Thomas, K., & Hart, J. (2010). Pre-service teacher perceptions of model eliciting activities. In R. Lesh et al. (Eds.), Modeling students’ mathematical modeling competencies (pp. 531-539). New York, NY: Springer Science & Business Media.
  • Watson, J.M., & Chick, H. L.(2001). Factors Influencing the Outcomes of Collaborative Mathematical Problem Solving: An Introduction. Mathematical Thinking and Learning, 3, (2 & 3), 125 – 173.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık,
  • Yu, S., & Chang, C. (2009). What Did Taiwan Mathematics Teachers Think of Model-Eliciting Activities And Modeling? 14. International Conference on the Teaching of Mathematical Modeling and Applications, ICTMA-14, University of Hamburg, Hamburg.
  • Zawojewski, J.S., Lesh, R., & English, L. (2003). A models and modeling poerspective on the role of small group learning activities. In R.Lesh and H.M. Doerr (Eds.), Beyond Constructivism: Models and Modeling Perspectives on Mathematics Problem Solving, Learning, and Teaching (pp. 337-358). Mahwah, NJ:Lawrence Erlbaum Associates.

Prospective Elementary Mathematics Teachers' Perceptions on Model Eliciting Activities and their Effects on Mathematics Learning

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 1, 365 - 377, 26.06.2011

Öz

As part of a larger body of research designed to explore the modeling processes of
prospective mathematics teachers, this study aims to investigate the perceptions of prospective elementary
mathematics teachers on model eliciting activities and their effects on mathematics learning. After
activities completed, two focus groups of three have been interviewed and videotaped. The transcription of
conversation of each group was examined and qualitatively analyzed for the common themes. Findings
indicated that prospective mathematics teachers’ perceptions toward working through a model eliciting
activity are as follows: (1) ambiguity of model eliciting activities, (2) positive effects on mathematical
learning, (3) their usability in any age and grade-level, and (4) ways to effectively use them

Kaynakça

  • Aydın, H. (2008). Ingiltere’de öğrenim gören öğrencilerin ve öğretmenlerin matematiksel modelleme kullanimina yönelik fenomenografik bir çalişma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsü
  • Blomhoj, M., & Kjeldsen, T. (2006). Teaching mathematical modeling through project work. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 38 (2), 163-177.
  • Blum, W., & Ferri, R.B. (2009). Mathematical modeling: Can it be taught and learnt? Journal of Mathematical Modeling and Applications, 1(1), 45-58.
  • Carmona, G., & Greenstein, S. (2010). Investigating the Relationship Between the Problem and the Solver: Who Decides What Math Gets Used? In R. Lesh et al. (Eds.), Modeling students’ mathematical modeling competencies (pp. 245-254). New York, NY: Springer Science & Business Media.
  • English, L.D. (2006). Mathematical modeling in the primary school: Children’s construction of a consumer guide. Educational Studies in Mathematics, 63(3), 303-323.
  • Güzel, E. B., & Uğurel, I. (2010). Matematik öğretmen adaylarinin analiz dersi akademik başarilari ile matematiksel modelleme yaklaşimlari arasindaki ilişki. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 69-90
  • Kertil, M. (2008). Matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin modelleme sürecinde incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Keskin, Ö. Ö. (2008). Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarinin matematiksel modelleme yapabilme becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştirma. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Lesh , R.A., & Doerr, H. (2003). Foundations of model and modeling perspectives on mathematic teaching and learning. In R.A. Lesh and H. Doerr (Eds.), Beyond Constructivism: A models and modeling perspectives on mathematics teaching , learning, and problem solving. Mahwah, NJ: Lawrance Erlbaum.
  • Lesh, R.A., & Zawojewski, J. (2007). Problem solving and modeling. In F. Lester (Ed.), Second handbook of research on mathematics teaching and learning: A Project of the national council of teachers of mathematics. Charlotte, NC: Information Age Publishing.
  • Lesh, R., Hoover, M., Hole, B., Kelly, A., & Post, T. (2000). Principles for developing thoughtrevealing activities for students and teachers. In A. Kelly & R. Lesh (Eds.), Handbook of research in mathematics and science education (pp. 113–149). Mahwah, NJ:Lawrence Erlbaum and Associates.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Newburry Park, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2005). İlköğretim 1–5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Ankara: MEB
  • Miles, M. B., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks CA: Sage.
  • Mousoulides, N. (2007). A Modeling Perspective in the Teaching and Learning of Mathematical Problem Solving. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Cyprus.
  • Sriraman, B., & Lesh, R. (2006). Beyond Traditional conceptions of modeling. Zentralblatt fuer Didaktik der Mathematik, 38(3), 247-254.
  • Thomas, K., & Hart, J. (2010). Pre-service teacher perceptions of model eliciting activities. In R. Lesh et al. (Eds.), Modeling students’ mathematical modeling competencies (pp. 531-539). New York, NY: Springer Science & Business Media.
  • Watson, J.M., & Chick, H. L.(2001). Factors Influencing the Outcomes of Collaborative Mathematical Problem Solving: An Introduction. Mathematical Thinking and Learning, 3, (2 & 3), 125 – 173.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık,
  • Yu, S., & Chang, C. (2009). What Did Taiwan Mathematics Teachers Think of Model-Eliciting Activities And Modeling? 14. International Conference on the Teaching of Mathematical Modeling and Applications, ICTMA-14, University of Hamburg, Hamburg.
  • Zawojewski, J.S., Lesh, R., & English, L. (2003). A models and modeling poerspective on the role of small group learning activities. In R.Lesh and H.M. Doerr (Eds.), Beyond Constructivism: Models and Modeling Perspectives on Mathematics Problem Solving, Learning, and Teaching (pp. 337-358). Mahwah, NJ:Lawrence Erlbaum Associates.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Eraslan

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eraslan, A. (2011). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri. İlköğretim Online, 10(1), 365-377.
AMA Eraslan A. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri. İOO. Mart 2011;10(1):365-377.
Chicago Eraslan, Ali. “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri Ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri”. İlköğretim Online 10, sy. 1 (Mart 2011): 365-77.
EndNote Eraslan A (01 Mart 2011) İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri. İlköğretim Online 10 1 365–377.
IEEE A. Eraslan, “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri”, İOO, c. 10, sy. 1, ss. 365–377, 2011.
ISNAD Eraslan, Ali. “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri Ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri”. İlköğretim Online 10/1 (Mart 2011), 365-377.
JAMA Eraslan A. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri. İOO. 2011;10:365–377.
MLA Eraslan, Ali. “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri Ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 1, 2011, ss. 365-77.
Vancouver Eraslan A. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri ve Bunların Matematik Öğrenimine Etkisi Hakkındaki Görüşleri. İOO. 2011;10(1):365-77.