Çalışmanın amacı, ilkokullar için verilen dersler “Bireyselleştirilmiş Matematik Öğretim Materyali (BMÖM)” kullanımının, “Ölçüler Ünitesi” ile ilgili doktora sınavı ve matematik dersi olmauna yapılacak araştırmalar. Araştırmada ön test oğlu testi kontrol gruplu deneysel model tekniği; tasarlanan öğretim materyalleri ile öğretim gerçekleştirilirken, kontrol grubu. Araştırmanın örneklemini, “Ölçüler Ünitesi” 40 altıncı sınıf öğrencisi oluşturur. Veriler, “Matematik Başarı Testi” ve “Matematik Tutum Ölçeği” nin kazandırdığı; Tüzük örneklemler için t-testi, analiz örneklemler için t-testi penceresi analiz edilmiş; analiz α = 0.05 anlamlılık seviyesinde yorumlanmıştır. Etkileşim Birimiyle Sunulan Bireyselleştirilmiş Matematik Öğretim Materyali'nin hakları öğretim düzeyinde, öğrenci matematik başarılarının pozitif uygunluk (t = -23.23, p = .00 <.05) ve bu etkinin geleneksel öğretimin başarıya olan etkiminin daha fazla olduğu (t = 8.61, p = .00 <.05) gözlenmiştir. Öğrencilerin matematik tutum ortalaması puanları görmek alındığında, deney grubu Öğrencileri Ortalama puanlarında Artış (öntest x = 84.90 , sontest x = 88.35) söz konusu kontrol etmek için puan ortalama puanlamalar miktarı ( öntest x = 84.85, en çok x = 83,45) gerçekleşmiş, ancak bunun istatiksel olarak anlamlı olmadığı belirlenmiştir.
Matematik Öğretimi Etkileşim Birimi Bireyselleştirilmiş Öğretim Tutum
The purpose of this study was to investigate the effects of using “Individualized
Mathematics Teaching Material (IMTM)” presented with interactive unit to the students’ success and
attitude. The forty 6th grade students who fulfill the precondition abilities is the sample. In the collection
of the data, the researchers employed two types of instruments: the Scale of Attitudes towards
Mathematics and the Mathematics Success Test. After the collection of the data, the researchers used the
independent samples t-test and paired samples t-test with T=0.05 in the analysis of the data. The results
showed that a) Students’ mathematics success increased on experimental group that used IMTM (t=-
23.23, p=.00<.05) and the experimental group’s students outperformed the control group’s students
(t=8.61, p=.00<.05). (b) Although the experimental group’s attitude score means increased ( x =84.90 to
x =88.35) control group’s score decreased ( x =84.85 to x =83.45) but there were no statistically
significant.
Mathematics Teaching Interactive Unit Individualized Teaching Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1 |