This study attempts to identify attitudes of Turkish pre-service teachers’ attitudes toward
teaching profession. Data was obtained from 195 last grade students in the Department of Turkish
Education, in Dokuz Eylul University. The tool that was used for data collection is called “Attitude Scale
Towards Teaching”. ANOVA and t-test were employed to analyze the data. The findings have indicated
that variebles such as the gender and preference arrangement in OSS proved to be significant on the
attitudes of the students, whereas, variables such as the type of high school and existence of a teacher in
the family had no impact.
Bu öğretmen, İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine açığına göre bağlantı yapılmıştır. Veriler, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi English Öğretmenliği Bölüm'nün son sınıfında okuyan 195 öğrenciden elde edildi. Veri toplama aracı olarak Erkuş ve arkadaşları (2000) tarafından “Öğretmenliğe lişkin Tutum Ölçeği” bulunmaktadır. Veriler, ANOVA ve t-testi ile analiz edilmiştir. Cinsiyet ve ÖSS'deki tercih sırası anlamlı değerlerin olduğu görülmektedir. Mezun olunan lise türü ve ailede öğretmeni bulunup bulunmuyor bulunmama özlerine göre uygun gruplar arasında bir değer bulunmamıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 2 |