Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Identifying Turkish Pre-Service Teachers' Attitudes Toward Teaching Profession

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 298 - 305, 26.06.2009

Öz

This study attempts to identify attitudes of Turkish pre-service teachers’ attitudes toward
teaching profession. Data was obtained from 195 last grade students in the Department of Turkish
Education, in Dokuz Eylul University. The tool that was used for data collection is called “Attitude Scale
Towards Teaching”. ANOVA and t-test were employed to analyze the data. The findings have indicated
that variebles such as the gender and preference arrangement in OSS proved to be significant on the
attitudes of the students, whereas, variables such as the type of high school and existence of a teacher in
the family had no impact.

Kaynakça

  • AkpNnar, E., YNldNz, E. ve Ergin, Ö. (2006). Fen Bilgisi Ö retmen AdaylarNnNn Ö retmenlik Mesle ine Yönelik TutumlarN. Buca E itim Fakültesi Dergisi, 19, 56-62.
  • Alkan, C. (2000). Meslek ve Ö retmenlik Mesle i. çinde V. Sönmez (ed.), Ö retmenlik Mesle ine Giri (243-294). Ankara: AnN YayNncNlNk.
  • Bontempo, B. T. & Digman, S. (1985) “Entry level profile: student attitudes toward the Teaching Profession.” Paper presented at the annual meeting of the Annual Meeting of the American Educational Research Association. Chicago, March-April. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 258949).
  • Brown, M. M. (1992). Caribbean first-year teachers’ reasons for choosing teaching as a career. Journal of Education for Teaching, 18(2), 185-195.
  • Büyüköztürk, ]. (2007). Sosyal Bilimler çin Veri Analizi El Kitab (7. Bask ). Ankara: Pegem A YayNncNlNk.
  • ÇakNr, Ö. (2005). Anadolu Üniversitesi AçNkö retim Fakültesi ngilizce Ö retmenli i Lisans ProgramN ( ÖLP) ve E itim Fakülteleri ngilizce Ö retmenli i Lisans ProgramN Ö rencilerinin Mesle e Yönelik TutumlarN ve Meslekî Yeterlik AlgNlarN. nönü Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 9, 27-42.
  • ErkuM, A., SanlN, N., Ba lN, M. T. ve Güven, K. (2000). Ö retmenli e liMkin Tutum Ölçe i GeliMtirilmesi. E itim ve Bilim, 116, 27-33.
  • EskicumalN, A. (2004). E itim, Ö retim ve Ö retmenlik Mesle i. çinde Y. Özden (ed.), Ö retmenlik Mesle ine Giri (2-31). Ankara: Pegem A YayNncNlNk.
  • Mmen, A. E. ve YNldNz, S. A. (2005). Ö retmenli e liMkin TutumlarNn Özgecilik ve AtNlganlNk Düzeyleri AçNsNndan ncelenmesi. Kuram ve Uygulamada E itim Yönetimi Dergisi, 42, 151-166.
  • Kaya, A. ve Büyükkasap, E. (2005). Fizik Ö retmenli i ProgramN Ö rencilerinin Profilleri, Ö retmenlik Mesle ine Yönelik Tutum ve EndiMeleri: Erzurum Örne i. Kastamonu E itim Dergisi, 2, 367-380.
  • Kyriacou, C., Hultgren, A. & Stephens, P. (1999). Student teachers’ motivation to become a secondary school teacher in England and Norway. Teacher Development, 3(3), 373-381.
  • Saracalo lu, A. S. (1993). “Fen ve Edebiyat Fakülteleri Ö rencilerinin Ö retmenlik Mesle ine Yönelik TutumlarN.” zmir I. E itim Kongresi Bildirileri (Kas m 1991) 565-569. zmir: Buca E itim Fakültesi Yay n .
  • Smith, I. M. (1973). Changes in students’ attitudes to teaching. Higher Education, 2(3), 361-376.
  • Sönmez, V. (2000). E itimin Tarihsel Temelleri. çinde V. Sönmez (ed.), Ö retmenlik Mesle ine Giri (1-40). Ankara: AnN YayNncNlNk.
  • Su, Z. (1997). Teaching as a profession and as a career: minority candidates’ perspectives. Teaching & Teacher Education, 13(3), 325-340.
  • Sünbül, A. M. (2003). Bir Meslek Olarak Ö retmenlik. çinde Ö.Demirel ve Z. Kaya (ed.), Ö retmenlik Mesle ine Giri (3. baskN, 243-278). Ankara: Pegem A YayNncNlNk.
  • TavMancNl, E. (2002). Tutumlar n Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel YayNn Da NtNm.
  • Üstün, E., Erkan S. ve Akman B. (2004). Türkiye’de Okul Öncesi Ö retmenli i Ö rencilerinin Ö retmenlik Mesle ine Yönelik TutumlarNnNn Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 129-136.
  • ncelenmesi. K rg zistan-Türkiye Manas

Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 298 - 305, 26.06.2009

Öz

Bu öğretmen, İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine açığına göre bağlantı yapılmıştır. Veriler, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi English Öğretmenliği Bölüm'nün son sınıfında okuyan 195 öğrenciden elde edildi. Veri toplama aracı olarak Erkuş ve arkadaşları (2000) tarafından “Öğretmenliğe lişkin Tutum Ölçeği” bulunmaktadır. Veriler, ANOVA ve t-testi ile analiz edilmiştir. Cinsiyet ve ÖSS'deki tercih sırası anlamlı değerlerin olduğu görülmektedir. Mezun olunan lise türü ve ailede öğretmeni bulunup bulunmuyor bulunmama özlerine göre uygun gruplar arasında bir değer bulunmamıştır

Kaynakça

  • AkpNnar, E., YNldNz, E. ve Ergin, Ö. (2006). Fen Bilgisi Ö retmen AdaylarNnNn Ö retmenlik Mesle ine Yönelik TutumlarN. Buca E itim Fakültesi Dergisi, 19, 56-62.
  • Alkan, C. (2000). Meslek ve Ö retmenlik Mesle i. çinde V. Sönmez (ed.), Ö retmenlik Mesle ine Giri (243-294). Ankara: AnN YayNncNlNk.
  • Bontempo, B. T. & Digman, S. (1985) “Entry level profile: student attitudes toward the Teaching Profession.” Paper presented at the annual meeting of the Annual Meeting of the American Educational Research Association. Chicago, March-April. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 258949).
  • Brown, M. M. (1992). Caribbean first-year teachers’ reasons for choosing teaching as a career. Journal of Education for Teaching, 18(2), 185-195.
  • Büyüköztürk, ]. (2007). Sosyal Bilimler çin Veri Analizi El Kitab (7. Bask ). Ankara: Pegem A YayNncNlNk.
  • ÇakNr, Ö. (2005). Anadolu Üniversitesi AçNkö retim Fakültesi ngilizce Ö retmenli i Lisans ProgramN ( ÖLP) ve E itim Fakülteleri ngilizce Ö retmenli i Lisans ProgramN Ö rencilerinin Mesle e Yönelik TutumlarN ve Meslekî Yeterlik AlgNlarN. nönü Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 9, 27-42.
  • ErkuM, A., SanlN, N., Ba lN, M. T. ve Güven, K. (2000). Ö retmenli e liMkin Tutum Ölçe i GeliMtirilmesi. E itim ve Bilim, 116, 27-33.
  • EskicumalN, A. (2004). E itim, Ö retim ve Ö retmenlik Mesle i. çinde Y. Özden (ed.), Ö retmenlik Mesle ine Giri (2-31). Ankara: Pegem A YayNncNlNk.
  • Mmen, A. E. ve YNldNz, S. A. (2005). Ö retmenli e liMkin TutumlarNn Özgecilik ve AtNlganlNk Düzeyleri AçNsNndan ncelenmesi. Kuram ve Uygulamada E itim Yönetimi Dergisi, 42, 151-166.
  • Kaya, A. ve Büyükkasap, E. (2005). Fizik Ö retmenli i ProgramN Ö rencilerinin Profilleri, Ö retmenlik Mesle ine Yönelik Tutum ve EndiMeleri: Erzurum Örne i. Kastamonu E itim Dergisi, 2, 367-380.
  • Kyriacou, C., Hultgren, A. & Stephens, P. (1999). Student teachers’ motivation to become a secondary school teacher in England and Norway. Teacher Development, 3(3), 373-381.
  • Saracalo lu, A. S. (1993). “Fen ve Edebiyat Fakülteleri Ö rencilerinin Ö retmenlik Mesle ine Yönelik TutumlarN.” zmir I. E itim Kongresi Bildirileri (Kas m 1991) 565-569. zmir: Buca E itim Fakültesi Yay n .
  • Smith, I. M. (1973). Changes in students’ attitudes to teaching. Higher Education, 2(3), 361-376.
  • Sönmez, V. (2000). E itimin Tarihsel Temelleri. çinde V. Sönmez (ed.), Ö retmenlik Mesle ine Giri (1-40). Ankara: AnN YayNncNlNk.
  • Su, Z. (1997). Teaching as a profession and as a career: minority candidates’ perspectives. Teaching & Teacher Education, 13(3), 325-340.
  • Sünbül, A. M. (2003). Bir Meslek Olarak Ö retmenlik. çinde Ö.Demirel ve Z. Kaya (ed.), Ö retmenlik Mesle ine Giri (3. baskN, 243-278). Ankara: Pegem A YayNncNlNk.
  • TavMancNl, E. (2002). Tutumlar n Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel YayNn Da NtNm.
  • Üstün, E., Erkan S. ve Akman B. (2004). Türkiye’de Okul Öncesi Ö retmenli i Ö rencilerinin Ö retmenlik Mesle ine Yönelik TutumlarNnNn Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 129-136.
  • ncelenmesi. K rg zistan-Türkiye Manas
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Çetinkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, Z. (2009). Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 298-305.
AMA Çetinkaya Z. Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. İOO. Haziran 2009;8(2):298-305.
Chicago Çetinkaya, Zeynep. “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi”. İlköğretim Online 8, sy. 2 (Haziran 2009): 298-305.
EndNote Çetinkaya Z (01 Haziran 2009) Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. İlköğretim Online 8 2 298–305.
IEEE Z. Çetinkaya, “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi”, İOO, c. 8, sy. 2, ss. 298–305, 2009.
ISNAD Çetinkaya, Zeynep. “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi”. İlköğretim Online 8/2 (Haziran 2009), 298-305.
JAMA Çetinkaya Z. Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. İOO. 2009;8:298–305.
MLA Çetinkaya, Zeynep. “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi”. İlköğretim Online, c. 8, sy. 2, 2009, ss. 298-05.
Vancouver Çetinkaya Z. Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. İOO. 2009;8(2):298-305.