Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation of Teachers', Parents', and Students' Opinions on Elementary Students' Academic Failure

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 567 - 586, 26.06.2009

Öz

The aim of this study is to find out factors that causes elementary education students’ academic
faliure. Participants were selected by using criterion sampling. Data were collected by elementary education
studetns, their parents, and teachers through open ended survey. Collected data were analysed by using
descriptive and content analysis. It was found that students’ academic failure were related uninterested parents,
lack of students motivation, schools realted problems, lack of teachers’ quality, program and system related
problems.

Kaynakça

  • http://www.erg.sabanciuniv.edu/docs/erg_timss_bilginotu.pdf.TIMSS. 16 AralFk 2004 tarihinde indirilmiBtir.
  • http://www.ogretmenlerodasF.com/lgsde_basarF.htm. KahramanmaraB Milli E itim Müdürlü ü Ortaö retim KurumlarF Ö renci Seçme ve YerleBtirme SFnavFnda BaBarFlF Olan llerde YapFlan GörüBme Raporu. 25.09.2004 tarihinde indirilmiBtir.
  • http://www.pisa.oecd.org . PISA Raporu sonuçlarF. 14.12.2004 tarihinde indirilmiBtir.
  • http://yasemin.meb.gov.tr/mebdata/haberler/haberayrinti.asp?ID=857. MEB. 14.12.2004 tarihinde indirilmiBtir.
  • Akbaba-Altun ve Çakan, M. Ö rencilerin SFnav BaBarFsFna Etki Eden Faktörler: (LGS Ve ÖSS SFnavlarFnda ki BaBarFlF ller Örne i). Orta Ö retimde Yeniden YapFlanma Sempozyumunda bildiri olarak sunulmuBtur. 20-22 AralFk 2004, Ankara.
  • Ba cF-KFlFç, B. (2003). Üçüncü Uluslar arasF Matematik ve Fen AraBtFrmasF (TIMSS): Fen Ö retimi, Bilimsel AraBtFrma ve Bilimin Do asF. lkö retim-Online, 2(1), 42-51.
  • Ba cF-KFlFç, B. (2003). Dünyada ve Türkiye’de Fen Ö retimi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi. 16-18 Eylül 2002, ODTÜ. Ankara.
  • Bean, R.A., Bush, K. R., McKenry, P.C., & Wilson, S.M. (2003). The Impact of parental, support, behavioral control, and psychological control on the academic achievement and self-esteem of African-American and European American Adolescents. Journal of Adolescent Research, 18(5), 523-541.
  • Boozer, M & Rouse, C. (2001). Intraschool Variation in Class Size: Patterns and Implications. Journal of Urban Economics. 50 (1):163-189
  • Çakan, M. (2002). BiliBsel stil ile zeka kavramlarFnFn ö renci baBarFsF açFsFndan irdelenmesi ve taBFdFklarF önem. E itim Ara't(rmalar(, 8, 86-95.
  • Darling-Hamond, L. (2000). Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence. EPAA. 8(1), 1-46.
  • Finn-Stevenson., M. Desimone, L., & Chung, A. (1998). Linking Child Care Support Service with the School: Pilot Evaluation of the School of the 21st Century. http://www.yale.edu/bushcenter/21C/pdf/article2.pdf. ndirildi i tarih. 16.12.2004.
  • Goddard, R.D., Sweetland, S.R., & Hoy, W.K. (2000). Academic Emphasis of Urban Elementary Schools and Student Achievement in Reading and Matematics: A Multilevel Analysis. Educational Edministration Quarterly, 36(5),683-702.
  • Hedges, L.V. and Stock, W. (1983). The effects of class size: An examination of rival hypotheses. American Educational Research Journal 20, 63–65.
  • Hoy, W.K., Sweetland, S.R. & Smith, P.A. (2002). Toward an Organizational Model of Achievement in High Schools: The Significance of Collective Efficacy. Educational Edministration Quarterly, 38(1) 77-93.
  • Kavak, Y., AydFn, A., & Akbaba-Altun, S. (2007). Ö retmen YetiBtirme ve E itim Fakülteleri (1982-2007). Yüksek Ö retim kurulu YayFnF No- 5. Meteksan A.T. ANKARA. ISBN: 987-975-7912-36-1.
  • Maton, K.I., & Hrabowski III, F.A. (1998). Preparing the way: A qualitative study of highachieving African American Males and the role of the family. American Journal of Community Psychology, 26(4), 639-668.
  • McGiverin, J., Gilman, C., ve Tillitski, A. (1989). Meta-analysis of the relation between class size and achievement. Elementary School Journal 90 (1), 47–56. Abstract-PsycINFO .
  • Witzier, B. Bokser, R.J., & Krüger, M.L. (2003). Educational Leadership and Student Achievement: The Elusive Search for an Association. Educational Edministration Quarterly, 39(3),398425.
  • YFldFrFm, A. & TimBek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara't(rma Yöntemleri. Ankara: Seçkin YayFnevi.

İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 567 - 586, 26.06.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarındaki seviyenin başarısızlık nedenlerini ortayamektedir. Bu egzersiz “Ölçüt örnekleme” veli, öğrenci ve öğretmenlerden açık uçlu sorularla toplat. Veriler betimsel ve içerik analizi. Bunlarınlara göre verildi başarısızlık nedenlerini motivasyon eksikliği ve ilgisizliği, okulla ilgili zorluklar, öğretmenin niteliği ile ilgili sorunlar, programla ilgili sorunlar ve sistemle ilgili sorunlar şeklinde belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • http://www.erg.sabanciuniv.edu/docs/erg_timss_bilginotu.pdf.TIMSS. 16 AralFk 2004 tarihinde indirilmiBtir.
  • http://www.ogretmenlerodasF.com/lgsde_basarF.htm. KahramanmaraB Milli E itim Müdürlü ü Ortaö retim KurumlarF Ö renci Seçme ve YerleBtirme SFnavFnda BaBarFlF Olan llerde YapFlan GörüBme Raporu. 25.09.2004 tarihinde indirilmiBtir.
  • http://www.pisa.oecd.org . PISA Raporu sonuçlarF. 14.12.2004 tarihinde indirilmiBtir.
  • http://yasemin.meb.gov.tr/mebdata/haberler/haberayrinti.asp?ID=857. MEB. 14.12.2004 tarihinde indirilmiBtir.
  • Akbaba-Altun ve Çakan, M. Ö rencilerin SFnav BaBarFsFna Etki Eden Faktörler: (LGS Ve ÖSS SFnavlarFnda ki BaBarFlF ller Örne i). Orta Ö retimde Yeniden YapFlanma Sempozyumunda bildiri olarak sunulmuBtur. 20-22 AralFk 2004, Ankara.
  • Ba cF-KFlFç, B. (2003). Üçüncü Uluslar arasF Matematik ve Fen AraBtFrmasF (TIMSS): Fen Ö retimi, Bilimsel AraBtFrma ve Bilimin Do asF. lkö retim-Online, 2(1), 42-51.
  • Ba cF-KFlFç, B. (2003). Dünyada ve Türkiye’de Fen Ö retimi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi. 16-18 Eylül 2002, ODTÜ. Ankara.
  • Bean, R.A., Bush, K. R., McKenry, P.C., & Wilson, S.M. (2003). The Impact of parental, support, behavioral control, and psychological control on the academic achievement and self-esteem of African-American and European American Adolescents. Journal of Adolescent Research, 18(5), 523-541.
  • Boozer, M & Rouse, C. (2001). Intraschool Variation in Class Size: Patterns and Implications. Journal of Urban Economics. 50 (1):163-189
  • Çakan, M. (2002). BiliBsel stil ile zeka kavramlarFnFn ö renci baBarFsF açFsFndan irdelenmesi ve taBFdFklarF önem. E itim Ara't(rmalar(, 8, 86-95.
  • Darling-Hamond, L. (2000). Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence. EPAA. 8(1), 1-46.
  • Finn-Stevenson., M. Desimone, L., & Chung, A. (1998). Linking Child Care Support Service with the School: Pilot Evaluation of the School of the 21st Century. http://www.yale.edu/bushcenter/21C/pdf/article2.pdf. ndirildi i tarih. 16.12.2004.
  • Goddard, R.D., Sweetland, S.R., & Hoy, W.K. (2000). Academic Emphasis of Urban Elementary Schools and Student Achievement in Reading and Matematics: A Multilevel Analysis. Educational Edministration Quarterly, 36(5),683-702.
  • Hedges, L.V. and Stock, W. (1983). The effects of class size: An examination of rival hypotheses. American Educational Research Journal 20, 63–65.
  • Hoy, W.K., Sweetland, S.R. & Smith, P.A. (2002). Toward an Organizational Model of Achievement in High Schools: The Significance of Collective Efficacy. Educational Edministration Quarterly, 38(1) 77-93.
  • Kavak, Y., AydFn, A., & Akbaba-Altun, S. (2007). Ö retmen YetiBtirme ve E itim Fakülteleri (1982-2007). Yüksek Ö retim kurulu YayFnF No- 5. Meteksan A.T. ANKARA. ISBN: 987-975-7912-36-1.
  • Maton, K.I., & Hrabowski III, F.A. (1998). Preparing the way: A qualitative study of highachieving African American Males and the role of the family. American Journal of Community Psychology, 26(4), 639-668.
  • McGiverin, J., Gilman, C., ve Tillitski, A. (1989). Meta-analysis of the relation between class size and achievement. Elementary School Journal 90 (1), 47–56. Abstract-PsycINFO .
  • Witzier, B. Bokser, R.J., & Krüger, M.L. (2003). Educational Leadership and Student Achievement: The Elusive Search for an Association. Educational Edministration Quarterly, 39(3),398425.
  • YFldFrFm, A. & TimBek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara't(rma Yöntemleri. Ankara: Seçkin YayFnevi.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sadegül Akbaba Altun

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altun, S. A. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
AMA Altun SA. İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. İOO. Haziran 2009;8(2):567-586.
Chicago Altun, Sadegül Akbaba. “İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 8, sy. 2 (Haziran 2009): 567-86.
EndNote Altun SA (01 Haziran 2009) İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online 8 2 567–586.
IEEE S. A. Altun, “İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”, İOO, c. 8, sy. 2, ss. 567–586, 2009.
ISNAD Altun, Sadegül Akbaba. “İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 8/2 (Haziran 2009), 567-586.
JAMA Altun SA. İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. İOO. 2009;8:567–586.
MLA Altun, Sadegül Akbaba. “İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 8, sy. 2, 2009, ss. 567-86.
Vancouver Altun SA. İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına İlişkin Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. İOO. 2009;8(2):567-86.