Bu araştırmanın amacı ilköğretim 2. kademe Türk öğrencilerinin üç farklı kavram haritası çizme metodu ile ilgili algılarını incelemektir. Bu metotlar: (1) kavramlar arasındaki ilişkileri tam bir cümle ile oklar üzerinde gösterilmesi, (2) ilişkilerin paragrafı haritanın alt kısmında gösterilmesi ve (3) numaralandırma metodu: kavramlar arasındaki ilişkilerin numaralandırılması ve haritanın alt kısmında ona bir numaranın karşısına kavramlar arasında ne türden bir ilişinin olduğunun açıklanması. Araştırmaya 14 ve 15 yaş grubu 53 öğrenci katıldı. Araştırma sonuçlarına göre numaralandırma metodu öğrenci sahip bunlar yeteri kadar iyi bilinmemektedir, öğrenciler bu yöntemde bilginin dolaylı yoluda sunulduğuna inanmaktadır.
The objective of this study was to investigate the perception of Turkish middle school
students about three methods of drawing concept maps. The methods were: (1) writing relationships
between concepts on lines as a complete sentence, (2) writing relationships as a paragraph below the
concept map, and (3) the numbering method- connecting concepts using numbers and explaining
relationships next to each number below the concept map. A total of 53 students, whose ages ranged from
14 to 15 years old, participated in the study. The results indicated that the numbering method allowed the
students to construct a clear map and with this method the information was conveyed in a more organized
manner. However, the study also indicated that with numbering method the information was presented
indirectly.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |