BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Using Multi Modal Representations within Writing to Learn Activities on Learning Electricity Unit at 6th Grade

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 183 - 199, 01.03.2009

Öz

-

Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 183 - 199, 01.03.2009

Öz

Bu çalMNmanMn amacM, farklM betimleme modlarMyla hazMrlanan ö renme amaçlM yazma aktivitelerinin ilkö retim ö rencilerinin akademik baNarMlarM üzerine etkisini araNtMrmaktMr. ÇalMNmanMn örneklemini aynM okulun 4 farklM altMncM sMnMf Nubesinde okuyan 75 ö renci oluNturmuNtur. Ö renciler rasgele dört uygulama grubuna ayrMlmMNtMr. Birinci uygulama grubu; 5. sMnMf ö rencilerine yalnMzca metinsel betimleme modlarM içeren mektup, ikinci uygulama grubu; 5. sMnMf ö rencilerine metinsel betimleme modlarMyla birlikte betimleme modlarMnMn serbestçe kullanMldM M (resim, grafik, matematiksel betimleme modlarM gibi) mektup, üçüncü uygulama grubu; 5. sMnMf ö rencilerine metinsel betimleme modlarMyla birlikte grafiksel betimleme modlarM içeren mektup, dördüncü uygulama grubu; 5. sMnMf ö rencilerine metinsel betimleme modlarMyla birlikte matematiksel betimleme modlarM içeren mektup yazmMNlardMr. ÇalMNmada nicel bir araNtMrma deseni kullanMlmMNtMr. Veri toplama aracM olarak Konu TabanlM Fen ve Teknoloji BaNarM Testi uygulanmMNtMr. AraNtMrmada elde edilen bulgular neticesinde; belirli betimleme modlarMnM kullanmak mecburiyetinde olan ö rencilerin betimleme modlarMnM seçim konusunda serbest bMrakMlan ö rencilere ve sadece metinsel betimleme modlarMnM kullanan ö rencilere göre daha baNarMlM oldu u söylenebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Gunel Bu kişi benim

Muhammed Ertac Atila

Erdogan Buyukkasap Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gunel, M., Atila, M. E., & Buyukkasap, E. (2009). Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi. İlköğretim Online, 8(1), 183-199.
AMA Gunel M, Atila ME, Buyukkasap E. Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi. İOO. Mart 2009;8(1):183-199.
Chicago Gunel, Murat, Muhammed Ertac Atila, ve Erdogan Buyukkasap. “Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi”. İlköğretim Online 8, sy. 1 (Mart 2009): 183-99.
EndNote Gunel M, Atila ME, Buyukkasap E (01 Mart 2009) Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi. İlköğretim Online 8 1 183–199.
IEEE M. Gunel, M. E. Atila, ve E. Buyukkasap, “Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi”, İOO, c. 8, sy. 1, ss. 183–199, 2009.
ISNAD Gunel, Murat vd. “Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi”. İlköğretim Online 8/1 (Mart 2009), 183-199.
JAMA Gunel M, Atila ME, Buyukkasap E. Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi. İOO. 2009;8:183–199.
MLA Gunel, Murat vd. “Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi”. İlköğretim Online, c. 8, sy. 1, 2009, ss. 183-99.
Vancouver Gunel M, Atila ME, Buyukkasap E. Farklı  Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Konusunun Öğrenimine Etkisi. İOO. 2009;8(1):183-99.