İşbirlikli öğrenme tekniklerinden biri olan “birleştirme I” tekniğinin sosyal bilgiler derslerinde öğrenci başarısına etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Uzaktaki Arkadaşlarım” ünitesini kapsayan bir başarı testi geliştirilmiş ve hem ön test hem de son test olarak uygulanmıştır. İlgili ünite, deney grubundaki öğrencilere araştırmacılar tarafından işbirlikli öğrenme yöntemiyle, kontrol grubunda ise sınıf öğretmenleri tarafından geleneksel yöntemle verilmiştir. Verilerin bilgisayara girilmesi ve değerlendirilmesi sürecinde SPSS programı kullanılmıştır. Sonuç olarak, hem deney hem de kontrol grubunun öntest ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Ayrıca, üniteyi iki ayrı yöntemle öğrenen öğrencilerin başarı düzeylerinin uygulama öncesi ve sonrasında anlamlı farklılık gösterdiği, yani farklı yöntemlerin uygulandığı gruplarda olma ve tekrarlı ölçümler faktörlerinin sosyal bilgiler ders başarısı üzerindeki ortak etkilerinin anlamlı olduğu bulunarak, işbirlikli öğrenme yönteminin, geleneksel yönteme göre çok daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır
The present study investigates the effects of Jigsaw I, one of the techniques in cooperative
learning, on student success in social studies course and in the study pre-test post-test control group design, one
of the experimental designs, has been used. As a data collection instrument, an achievement test that included
“My Far Away Friends” unit was developed and applied as pre-test and post-test. While this unit was taught by
means of cooperative learning by the researchers to the experiment group, it was taught using traditional method
by the class teacher to the control group. In order to evaluate the data SPSS programme was used. As a result, it
was determined that there was a significant difference between the pre-test and post-test points of the control and
experiment groups. In addition, the success level of the two groups of students showed a significant difference
between pre and post implementation. In other words, it was found significant that being the member of these
groups, in which different methods were applied, and repetitive measurement had a common effect on the
success in social studies course. Therefore, it is thought that cooperative learning is much more effective than
traditional method.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 2 |