Bu çalışmada, yeni ilköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri analiz edilmektedir. Afyonkarahisar il merkezinde görev yapan öğretmenlerden gönüllü olanlarla görüşme yapılmış ve görüşme formları araştırmacılar tarafından tasnif edilerek yorumlanmıştır. Öğretmenlerin görüşlerine göre, yeni program zamana yayılan bir uyum süreci, ciddi ve nitelikli bir hizmet içi eğitimi zorunlu kılmaktadır. Programa uygun ölçme değerlendirme yapabilme, öğretmenlerin en büyük sıkıntılarının başında gelmektedir. Fiziki alt yapı eksiklikleri ve kalabalık sınıflar ise bir diğer önemli sorun olarak göze çarpmaktadır
Teachers’ views in relation to the newly implemented primary 4th grade social sciences
curriculum have been analyzed in this study. While the 4th grade social sciences course teachers currently
working in the primary schools in the city of Afyon make up the research population, voluntary 23 teachers
compose the research sample of this study. In the light of teachers’ views, the new curriculum necessitates a
prolonged adaptation period and well-planned in-service education. The biggest obstacle for teachers was to
carry out appropriate means of measurement and evaluation for the program. Insufficient physical infrastructure
and overpopulated classrooms are also the most noted barriers to the implementation of the new curriculum.
Elementary Education Teacher Social Sciences Constructive Approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 2 |