Bir çok ulusal ve uluslararası araştırma ülkemiz eğitim programlarının yetersizliğini ortaya koymaktadır. Bu nedenle,Milli Eğitim Bakanlığı 2004 yılında ilköğretim programlarında yeni bir reform çalışmasını hayata geçirmiştir. Bu doğrultuda ilköğretim Türkçe Programı da Yapılandırmacı eğitim anlayışı doğrultusunda yenilenmiştir. 2004-2005 öğretim yılında pilot olarak uygulanan yeni program,2005-2006 öğretim yılında ülke çapında kullanılmaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı yeni programı Stake’in uyumluluk modeliyle değerlendirmektir. Bu modele göre yeni programların öngörülerinin, performans ölçütleriyle ve yapılandırmacı eğitim kuramıyla ne derecede uyumlu olduğu araştırılmaktadır. Program öngörüleri program kitapçığı ve diğer dokümanlar incelenerek, bu öngörülerin ne derecede başarılabildiği her iki öğretim yılında öğretmen görüşleri belirlenerek ve yapılandırmacı anlayışın standartları ise literatür taraması yoluyla derlenmiştir. Bulgular yeni programının öngörülerinin büyük bir oranda başarıldığını ve yapılandırmacı anlayışın standartlarıyla uyumlu olduğunu ortaya koymaktadır
Yapılandırmacılık Yapılandırmacı Türkçe Programı Türkiye’de Program reformu
The level of education in Turkey couldn’t achieve the goals set in the curriculum according to many
national and international researches. As a result, the Ministry of National Education started a reform action in
primary curriculum in 2004. The Turkish curriculum for Grade 1 to 5 is redeveloped considering social
constructivist theory of education. New curriculum was piloted in 2004-2005 school year and put into practice
nationwide in 2005-2006 school year. The purpose of this study is to assess the qualities of new curriculum using
Stake’s Countenance Model. This model requires the comparison of curriculum intents with performance and
standards. Curriculum intents were derived from the documents of the ministry, performance criteria was gathered
depending on teachers’ perspectives and standards were studied in the literature. The results show that new
curriculum and the performance indicators are concurrent to the criteria of a constructivist curriculum set in
literature.
Constructivism Constructivist Turkish Curriculum Curriculum Reform in Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 2 |