One of the fundamental aims of the Science Course, one of the main courses in primary
education, is to make students scientifically curious, to improve their scientific attitude and skills, and to convert
them into behavior. In this survey, it was aimed to determine teachers’ opinions about the effectiveness of the
Science Course while having students acquire scientific attitude and behavior in primary education. The survey
data were collected through semi-structured interviews. The findings of the survey revealed that 11 of the
teachers found the Science Course effective and sufficient to have the students
,
scientific attitude and behavior,
whereas 6 of the teachers did not agree on. Additionally, it was obtained that the teachers had some troubles in
practice.
primary school science course scientific attitude and behaviors.
İlköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri, öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesi ve uygun tedavülmesi için dönüştürülmesidir. Bu araştırma masası, ilköğretimde bilimsel tutum ve davranış kazandırmada Fen Bilgisi dersinin iyileşiliği öğretmenlerin görüşleri belirleniyor amaçlanmıştır. Araştırma verileri, öğretmen görüşlerinin derinlemesine nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla üstgörülmüş. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin 11'in Fen Bilgisi dersini öğrencilere bilimsel tutum ve davranışları kazandırmak yeterli ve etkili görükleri, 6'sının yeterli ve etkili görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, öğretmelerin Fen Bilgisi dersinde bilimsel tutum ve davranışları kazandırırken bazı sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |