Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Primary School Teacher Trainees’ Skills and Opinions on Solving Non-Routine Mathematical Problems

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 1, 113 - 126, 26.06.2007

Öz

One of the fundamental aims of the Science Course, one of the main courses in primary
education, is to make students scientifically curious, to improve their scientific attitude and skills, and to convert
them into behavior. In this survey, it was aimed to determine teachers’ opinions about the effectiveness of the
Science Course while having students acquire scientific attitude and behavior in primary education. The survey
data were collected through semi-structured interviews. The findings of the survey revealed that 11 of the
teachers found the Science Course effective and sufficient to have the students
,
scientific attitude and behavior,
whereas 6 of the teachers did not agree on. Additionally, it was obtained that the teachers had some troubles in
practice.

Kaynakça

  • Yi it N., Akdeniz, A. R., ve Kurt, . (2002). Yeni Fen Bilgisi Ö retim Programı le lgili Ö retmenlerin Dü ünceleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi Bildiri Kitabı, Cilt I.Ankara: ODTÜ. 400-406
  • Carin, A. (1997). Teaching modern science. New Jersey: A Viacom Company, Seventy Edition.
  • Carin. A. & Bass, J. E. (2001). Methods for teaching science as ınguiry (7th Ed.). New Jersey: Prentice-Hall Inc., Eighty Edition.
  • Çilenti, K. (1988). “Fen Bilgisi Ö retimi”, Özel Ö retim Yöntemleri. Editör: Bekir Özer. Eski ehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1-94.
  • Croll, P. (1986). Systematic classroom observation. Londan: The Farmer Pres (Türnüklü, 2000, s.551’deki alıntı).
  • Güven, B. (2001). lkö retim Birinci Basamak 4. ve 5. Sınıf Fen Bilgisi derslerinde Sınıf Ö retmenlerinin Deney Yöntemini Kullanma Kurumları. Yeni Bin Yılın Ba ında Türkiye’de Fen Bilimleri E itimi Sempozyumu. stanbul: Maltepe Üniversitesi E itim Fakültesi, 66-71.
  • Gega, P. C (1991). How To Teach Elementary School Science. New York : Macmillan Publishing Company.
  • Harlen, W. (1996). The Teaching of Science in Primary Schools. London: David Fulton Publishers, Second Edition.
  • Kaptan, F. ve Hünkar K. (2001). lkö retim Okullarında Fen Bilgisi Dersinin Uygulanmasında Kar ıla ılan Güçlükler. Ça da E itim Dergisi. 281, 19-26.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Ara tırma Yöntemi( 9. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık,.
  • Selek, N. (2003). lkö retim 4. ve 5. Sınıf Fen Bilgisi Deneylerinin Yapılma Düzeyleri (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Robonson, C. (1993). Real World Research. Oxford: Blackwell Publishers Ltd (Türnüklü, 2000, s.551’deki alıntı).
  • Tertemiz, N. ve Leyla E. (2001). Fen Ö retimi ve Materyal Geli tirme. Yeni Bin Yılın Ba ında Türkiye’de Fen Bilimleri E itimi Sempozyumu. stanbul: Maltepe Üniversitesi E itim Fakültesi.
  • Türnüklü, A. (2000). E itimbilim Ara tırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Ara tırma Tekni i: Görü me. Kuram ve Uygulamada E itim Yönetimi. 24, 543-559.
  • Uzuner, Y. (1997). Nitel Ara tırma Yöntemlerinin Özellikleri. VI. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi Bildirileri-3. Eski ehir: Anadolu Üniversitesi E itim Fakültesi, 428-439.
  • Ya ar, . (1998). Fen Bilgisi Ö retimi. (Editör: efik Ya ar) Eski ehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Hasan . (2000). Nitel Ara tırma Yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zeitler, R. W. & Barufaldi, J. P. (1988). Elementary School Science A Perspective for Teachers. New York : Longman Inc.

İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 1, 113 - 126, 26.06.2007

Öz

İlköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri, öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesi ve uygun tedavülmesi için dönüştürülmesidir. Bu araştırma masası, ilköğretimde bilimsel tutum ve davranış kazandırmada Fen Bilgisi dersinin iyileşiliği öğretmenlerin görüşleri belirleniyor amaçlanmıştır. Araştırma verileri, öğretmen görüşlerinin derinlemesine nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla üstgörülmüş. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin 11'in Fen Bilgisi dersini öğrencilere bilimsel tutum ve davranışları kazandırmak yeterli ve etkili görükleri, 6'sının yeterli ve etkili görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, öğretmelerin Fen Bilgisi dersinde bilimsel tutum ve davranışları kazandırırken bazı sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Yi it N., Akdeniz, A. R., ve Kurt, . (2002). Yeni Fen Bilgisi Ö retim Programı le lgili Ö retmenlerin Dü ünceleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi Bildiri Kitabı, Cilt I.Ankara: ODTÜ. 400-406
  • Carin, A. (1997). Teaching modern science. New Jersey: A Viacom Company, Seventy Edition.
  • Carin. A. & Bass, J. E. (2001). Methods for teaching science as ınguiry (7th Ed.). New Jersey: Prentice-Hall Inc., Eighty Edition.
  • Çilenti, K. (1988). “Fen Bilgisi Ö retimi”, Özel Ö retim Yöntemleri. Editör: Bekir Özer. Eski ehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1-94.
  • Croll, P. (1986). Systematic classroom observation. Londan: The Farmer Pres (Türnüklü, 2000, s.551’deki alıntı).
  • Güven, B. (2001). lkö retim Birinci Basamak 4. ve 5. Sınıf Fen Bilgisi derslerinde Sınıf Ö retmenlerinin Deney Yöntemini Kullanma Kurumları. Yeni Bin Yılın Ba ında Türkiye’de Fen Bilimleri E itimi Sempozyumu. stanbul: Maltepe Üniversitesi E itim Fakültesi, 66-71.
  • Gega, P. C (1991). How To Teach Elementary School Science. New York : Macmillan Publishing Company.
  • Harlen, W. (1996). The Teaching of Science in Primary Schools. London: David Fulton Publishers, Second Edition.
  • Kaptan, F. ve Hünkar K. (2001). lkö retim Okullarında Fen Bilgisi Dersinin Uygulanmasında Kar ıla ılan Güçlükler. Ça da E itim Dergisi. 281, 19-26.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Ara tırma Yöntemi( 9. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık,.
  • Selek, N. (2003). lkö retim 4. ve 5. Sınıf Fen Bilgisi Deneylerinin Yapılma Düzeyleri (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Robonson, C. (1993). Real World Research. Oxford: Blackwell Publishers Ltd (Türnüklü, 2000, s.551’deki alıntı).
  • Tertemiz, N. ve Leyla E. (2001). Fen Ö retimi ve Materyal Geli tirme. Yeni Bin Yılın Ba ında Türkiye’de Fen Bilimleri E itimi Sempozyumu. stanbul: Maltepe Üniversitesi E itim Fakültesi.
  • Türnüklü, A. (2000). E itimbilim Ara tırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Ara tırma Tekni i: Görü me. Kuram ve Uygulamada E itim Yönetimi. 24, 543-559.
  • Uzuner, Y. (1997). Nitel Ara tırma Yöntemlerinin Özellikleri. VI. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi Bildirileri-3. Eski ehir: Anadolu Üniversitesi E itim Fakültesi, 428-439.
  • Ya ar, . (1998). Fen Bilgisi Ö retimi. (Editör: efik Ya ar) Eski ehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Hasan . (2000). Nitel Ara tırma Yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zeitler, R. W. & Barufaldi, J. P. (1988). Elementary School Science A Perspective for Teachers. New York : Longman Inc.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, F. (2007). İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 6(1), 113-126.
AMA Yılmaz F. İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri. İOO. Mart 2007;6(1):113-126.
Chicago Yılmaz, Fatih. “İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online 6, sy. 1 (Mart 2007): 113-26.
EndNote Yılmaz F (01 Mart 2007) İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online 6 1 113–126.
IEEE F. Yılmaz, “İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri”, İOO, c. 6, sy. 1, ss. 113–126, 2007.
ISNAD Yılmaz, Fatih. “İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online 6/1 (Mart 2007), 113-126.
JAMA Yılmaz F. İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri. İOO. 2007;6:113–126.
MLA Yılmaz, Fatih. “İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online, c. 6, sy. 1, 2007, ss. 113-26.
Vancouver Yılmaz F. İlköğetimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine lişkin Öğretmen Görüşleri. İOO. 2007;6(1):113-26.