Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The First Studies Related to the Course of Child Development and Psychology in Preschool Education in Turkey -A Sample Historical Textbook for the Preschool Teachers

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 1, 2 - 11, 26.06.2007

Öz

This study points out the changing process of child development, child psychology and the
courses relating to child development in historical process of preschool education. The main point of this study
is to analyze a book, which is recognized a textbook for preschool education in the history of preschool
education. The book which was translated into Ottoman Turkish for the preschool activities in Orphanages in
Ottoman Period provides us clues for the current educational implementations in preschool level. The content of
book, which consists of 16 chapters was analyzed and evaluated and summarized in terms of new educational
implementations of preschool settings. 

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1996). Anaokullarının Türkiyede Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Milli Eğitim, 132, 11-18.
  • Akyüz, Y. (1997a). Başlangıçtan 1997’ye Türk Eğitim Tarihi, İstanbul: Kültür Yay.
  • Akyüz, Y. (2004). Türk Eğitim Tarihi- M.Ö. 1000- M.S. 2004-, Ankara: Pegema Yay.
  • Akyüz, Y. (1997b). Türkiye’de Anaokullarının Türkiyede Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Çocuk Kültürü - Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri- (Y. Haz. B. Onur), Ank.: A.Ü. Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi yay. ss. 152-180
  • Akyüz, Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e Türk Eğitim Tarihi, 8. Baskı, İst: Alfa Yay.
  • Doğan, İ., (2001), Çocuk Eğitiminin Önemi (Ehemmiyet-i Terbiye-i Sıbyan), Milli Eğitim Dergisi , 151, 74-77.
  • Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Y.Haz. B. Onur), İst.: İmge Yay.
  • Güler, D.S. ve Öztürk, F. (2003). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitime Öğretmen Yetiştiren İlk Program ve Eğitimsel Uygulamaların Tarihsel Analizi, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2 (4), 261-275.
  • Gürkan,T.,Oktay,A.,Sözer,E.,Temel, F., Turan,E.Ö.,Yaşar,.Ş.,Cavkaytar,A.veGültekin,M.(2000). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. Şefik Yaşar.(ed). Eskişehir: Anadolu Ün.Yayınları.
  • İnanç, B.Y.,Bilgin,M.ve Atıcı,M.K. (2005). Gelişim Psikolojisi Çocuk ve Ergen Gelişimi, Adana:Nobel Kitabevi.
  • Kür, İ., (1995), 1969-1928 Yılları Arasında Türkiye’de Yayınlanmış Çocuk Dergilerinde Eğitimci Yazarların Benimsedikleri Çocuk Tipleri, Çocuk Kültürü - Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri- (Y. Haz. B. Onur), Ank.: A.Ü. Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yay., 141-151.
  • Maarifi Umumiye Nezareti (1330).Darülmuallimat Programı , İstanbul: Matbaa-i Amire.
  • Okay, C. (1999). Belgelerle Himaye-i Etfal Cemiyeti 1917-1923, İstanbul: Şule Yayınları.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, İstanbul:Epsilon Yayıncılık.
  • Wendt,F.M.(1917). - Ruhiyata Müstenid Ana Mektepleri İlm-i Terbiyesi - Psychologische – Kindergartenpadagogik, İst: Matbaa-i Amire.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara: Spot Mat.
  • Morris, C. G. (2002). Psikolojiyi Anlamak (Psikolojiye Giriş) I. Basım, (Çev. Ed. Ayvaşık, H.B., Sayıl M.), Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.

Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 1, 2 - 11, 26.06.2007

Öz

Bu çalışmada okul öncesi eğitimin tarihsel sürecinde çocuk gelişimi ve psikolojisi ya da bu alana ait derslerin gelişim ve değişim sürecine değinilmiştir. Bunu yaparken özelde ele alınan konu, okulöncesi eğitimi tarihinde anaokulu öğretmenlerinin yetiştirilmesinde çocuk gelişimi ve psikolojisi konusunda açılacak bir derste kullanılması düşünülen bir kitabın incelenmesidir. Özellikle okulöncesi eğitimin gelişmesinde bir basamak olan Darüleytam-Yetim yurtlarının bünyesinde yer alan Ana Öğretmen Okulu’nda okutulması için Osmanlıca’ya çevrilen bir kitap, günümüzün eğitim ve öğretim uygulamalarını daha iyi değerlendirmek için önemli ipuçları sunmaktadır. İncelemede, 16 bölümden oluşan kitabın değerlendirmesi bu açıdan ele alınarak, içeriği özet olarak sunulmuştur

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1996). Anaokullarının Türkiyede Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Milli Eğitim, 132, 11-18.
  • Akyüz, Y. (1997a). Başlangıçtan 1997’ye Türk Eğitim Tarihi, İstanbul: Kültür Yay.
  • Akyüz, Y. (2004). Türk Eğitim Tarihi- M.Ö. 1000- M.S. 2004-, Ankara: Pegema Yay.
  • Akyüz, Y. (1997b). Türkiye’de Anaokullarının Türkiyede Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Çocuk Kültürü - Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri- (Y. Haz. B. Onur), Ank.: A.Ü. Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi yay. ss. 152-180
  • Akyüz, Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e Türk Eğitim Tarihi, 8. Baskı, İst: Alfa Yay.
  • Doğan, İ., (2001), Çocuk Eğitiminin Önemi (Ehemmiyet-i Terbiye-i Sıbyan), Milli Eğitim Dergisi , 151, 74-77.
  • Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Y.Haz. B. Onur), İst.: İmge Yay.
  • Güler, D.S. ve Öztürk, F. (2003). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitime Öğretmen Yetiştiren İlk Program ve Eğitimsel Uygulamaların Tarihsel Analizi, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2 (4), 261-275.
  • Gürkan,T.,Oktay,A.,Sözer,E.,Temel, F., Turan,E.Ö.,Yaşar,.Ş.,Cavkaytar,A.veGültekin,M.(2000). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. Şefik Yaşar.(ed). Eskişehir: Anadolu Ün.Yayınları.
  • İnanç, B.Y.,Bilgin,M.ve Atıcı,M.K. (2005). Gelişim Psikolojisi Çocuk ve Ergen Gelişimi, Adana:Nobel Kitabevi.
  • Kür, İ., (1995), 1969-1928 Yılları Arasında Türkiye’de Yayınlanmış Çocuk Dergilerinde Eğitimci Yazarların Benimsedikleri Çocuk Tipleri, Çocuk Kültürü - Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri- (Y. Haz. B. Onur), Ank.: A.Ü. Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yay., 141-151.
  • Maarifi Umumiye Nezareti (1330).Darülmuallimat Programı , İstanbul: Matbaa-i Amire.
  • Okay, C. (1999). Belgelerle Himaye-i Etfal Cemiyeti 1917-1923, İstanbul: Şule Yayınları.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, İstanbul:Epsilon Yayıncılık.
  • Wendt,F.M.(1917). - Ruhiyata Müstenid Ana Mektepleri İlm-i Terbiyesi - Psychologische – Kindergartenpadagogik, İst: Matbaa-i Amire.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara: Spot Mat.
  • Morris, C. G. (2002). Psikolojiyi Anlamak (Psikolojiye Giriş) I. Basım, (Çev. Ed. Ayvaşık, H.B., Sayıl M.), Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Faruk Öztürk Bu kişi benim

Duygu S. Güler Öztürk

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, F., & Güler Öztürk, D. S. (2007). Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -. İlköğretim Online, 6(1), 2-11.
AMA Öztürk F, Güler Öztürk DS. Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -. İOO. Mart 2007;6(1):2-11.
Chicago Öztürk, Faruk, ve Duygu S. Güler Öztürk. “Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi Ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -”. İlköğretim Online 6, sy. 1 (Mart 2007): 2-11.
EndNote Öztürk F, Güler Öztürk DS (01 Mart 2007) Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -. İlköğretim Online 6 1 2–11.
IEEE F. Öztürk ve D. S. Güler Öztürk, “Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -”, İOO, c. 6, sy. 1, ss. 2–11, 2007.
ISNAD Öztürk, Faruk - Güler Öztürk, Duygu S. “Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi Ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -”. İlköğretim Online 6/1 (Mart 2007), 2-11.
JAMA Öztürk F, Güler Öztürk DS. Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -. İOO. 2007;6:2–11.
MLA Öztürk, Faruk ve Duygu S. Güler Öztürk. “Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi Ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -”. İlköğretim Online, c. 6, sy. 1, 2007, ss. 2-11.
Vancouver Öztürk F, Güler Öztürk DS. Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi Dersine Yönelik İlk Çalışmalar - Ana Mektebi Öğretmenleri İçin Bir Kitap Örneği -. İOO. 2007;6(1):2-11.