This study points out the changing process of child development, child psychology and the
courses relating to child development in historical process of preschool education. The main point of this study
is to analyze a book, which is recognized a textbook for preschool education in the history of preschool
education. The book which was translated into Ottoman Turkish for the preschool activities in Orphanages in
Ottoman Period provides us clues for the current educational implementations in preschool level. The content of
book, which consists of 16 chapters was analyzed and evaluated and summarized in terms of new educational
implementations of preschool settings.
Bu çalışmada okul öncesi eğitimin tarihsel sürecinde çocuk gelişimi ve psikolojisi ya da bu alana ait derslerin gelişim ve değişim sürecine değinilmiştir. Bunu yaparken özelde ele alınan konu, okulöncesi eğitimi tarihinde anaokulu öğretmenlerinin yetiştirilmesinde çocuk gelişimi ve psikolojisi konusunda açılacak bir derste kullanılması düşünülen bir kitabın incelenmesidir. Özellikle okulöncesi eğitimin gelişmesinde bir basamak olan Darüleytam-Yetim yurtlarının bünyesinde yer alan Ana Öğretmen Okulu’nda okutulması için Osmanlıca’ya çevrilen bir kitap, günümüzün eğitim ve öğretim uygulamalarını daha iyi değerlendirmek için önemli ipuçları sunmaktadır. İncelemede, 16 bölümden oluşan kitabın değerlendirmesi bu açıdan ele alınarak, içeriği özet olarak sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |