Bu çalışmanın amacı, genel olarak sınıf öğretmeni adaylarının Avrupa Birliği’ne üye ve üyeliğe aday ülkeleri haritada konumlandırma becerilerinin tespit edilmesidir. Ayrıca, sınıf öğretmeni adaylarının AB ülkelerinin lokasyonlarını siyasi harita üzerinde konumlandırma becerilerinde ülkeler coğrafyası dersinin etkisi araştırılmıştır. Ölçme aracında, Avrupa Birliği’ne üye ve üyeliğe aday 28 ülkenin isimleri verilmiş ve yönergede örneklemden verilen bu ülkeleri haritada konumlandırmalarının istendiği belirtilmiştir. Aynı ölçme aracı hem öntest hem de sontest olarak uygulanmıştır. Verilerin bilgisayara girilmesi ve değerlendirilmesi sürecinde SPSS programı kullanılmıştır. Sonuç olarak, sınıf öğretmeni adaylarının AB ülkelerini konumlandırmadaki başarılarının öntestte %41 iken sontestte %63,1’e yükseldiği ve ülkeler coğrafyası dersinin öğretmen adaylarının AB ülkelerini konumlandırma becerilerinde olumlu bir etkisi olduğu görülmüştür
Öğretmen adayları haritalar Avrupa Birliği ülkeleri lokasyon becerileri
The purpose of the study was to ascertain the ability of elementary pre-service
teachers’ map location skills of European Union member and candidate states. Besides, the effect of
countries geography course on the location skills of EU states on political maps was also
investigated. In the assessment tool, the names of 28 countries including both EU members and
candidates were given and through the statements in the instruction the participants were asked to
locate these countries on the map. The same assessment tool was used both for pre-test and post-test.
The SPSS program was used for the processes of computation and analysis of the data. As a result, it
was found that the success of elementary pre-service teachers on locating the EU states was 41% in
pre-test; whereas it increased to 63,1% in the post-test and that the countries geography course had a
positive effect on elementary pre-service teachers’ map location skills of EU states.
Elementary pre-service teachers maps European Union states location skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 2 |