Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları ve Görüşleri

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 2, 35 - 47, 26.06.2006

Öz

Bu çalışmada öğretmen adayları bilgisayar dersinde sanat eğitimi içerikli internet
siteleri oluşturmuşlardır. Proje Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Ereğli Eğitim
Fakültesinde, 2003-2004 Güz döneminde, İkiyüz sınıf öğretmeni adayı ile yapılmıştır.
İnternet siteleri hem tasarım tekniğini öğrenmeleri hem de eğitsel bir içerik oluşturma
amacıyla yaptırılmıştır. İnternetin sanat eğitiminde kullanımı hakkında tasarım yapan
sekiz öğretmen adayının görüşüne başvurulmuştur. Öğretmen adaylarının bu konudaki
görüş ve önerileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle alınmıştır. Genel olarak
yaparak ve yaşayarak sanatı öğrenmenin önemini vurgulamışlardır.

Kaynakça

  • Ataizi, M. (2004). İnternet Destekli Eğitimde Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu.
  • Aydın, C., H. (2004). İnternet Destekli Eğitimde Eğitici Rolleri ve Yeterlikleri, IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu.
  • Bölükoğlu, H.İ. (2004). Eğitim Fakültelerinde Grafik Tasarım Eğitiminde Bilgisayar Kullanımının Değerlendirilmesi The Turkish Online Educational Technology, (3)2
  • Bishop, A. (2002). “ Come into My Parlour Said The Spider To The Fly: Critical Reflections On İnternet- Based Education from a Student’s Perspective”. Distance Education, 23(2).231- 236.
  • Cabı, E. (2004) İnternet Üzerinden Hata Ayıklama, IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu.
  • Collis, B. ( 1996) Tele Learning in a Digital World. International Thompson Computer Press.
  • Demirli, C. (2002) İnternet Tabanlı Öğretimin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek lisans tezi.
  • Dillon, A.D.( 2000). Designing a better learning environment with the İnternet: Problems and Prospects. Cyper Psychology & Behavior, 3(1), 97- 101.
  • Garber, E. (2004). MOO: Using a computer gaming environment to teach about community art. Art Education, 57(4),40-47.
  • Goodyear, P et al (2001). Competences for Online Teaching, Educational Technology Research & Development 49 1, 65-72.
  • İpek, İ. (2003). Bilgisayarlar, Görsel tasarım ve görsel öğrenme stratejileri. The Turkish Online Educational Technology, 2(3).
  • Keifer,-Boyd, K., Amburgy, P. M. , Knight, W. B. (2003). Three approaches to teaching visual culture in 12 contexts. Art Education 56(2), 44-51.
  • İşman, A., Dabaj, F., Gümüş,A., Altınay, F., Altınay, Z.(2004). İnternet Page Design in Distance Education The Turkish Online Educational Technology, 3(2)
  • Marschalek, D.B. (2002). Building Beter İnternet-Based Learning Environment: Thinking in “3’s”. Art Education, 55(4), 13-18.
  • MEB.(2004) Yeni programlar < http://programlar.meb.gov.tr/index/giris_index.htm>
  • Özad, B.E., Barkan, M.(2004). Lecture or the İnternet-based courses for the tertiary level. The Turkish Online Educational Technology, 3(4)
  • Senemoğlu, N.(2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şimşek, A. (2002, May). Designing virtual learning environments. Paper presented at the First International Education Conference: Changing Times, Changing Needs. Eastern Mediterrenean University. Gazimagusa, North Cyprus.
  • Şimşek, A. (2004) İnternet Destekli Eğitimde Öğrenme Etkinliklerinin Tasarımı. IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu.
  • Taylor P.G., Carpenter, S. (2002). Inventively linking: Teaching and learning with computer hypertext. Art Education, 55(4),6-12.
  • Yavuz, U, Karaman, S. (2004). Ders İnternet Sayfalarının Oluşturulması ve Yönetimi İçin Bir Yazılım. The Turkish Online Educational Technology, 3(4)
  • Weller, M. (2003). Delivering Learning on the Net. Routledge Falmer, London.

Pre-Service Student Teachers’ Designs of Art Education Web Sites and Their Opinions

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 2, 35 - 47, 26.06.2006

Öz

In this study, student teachers developed web sites on art education in their
computer course. The project was conducted during the 2003-2004 fall semester and included 200
primary school student teachers from Eregli Education Faculty, Zonguldak Karaelmas University.
Web sites were developed for both the learning process and evaluation. Student teachers were
asked to evaluate the effectiveness of using the Internet in art education. Their opinions were
collected through semi-constructed interviews. In general, they felt that learning Internet should be
used in conjunction with making art and working in a studio atmosphere. 

Kaynakça

  • Ataizi, M. (2004). İnternet Destekli Eğitimde Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu.
  • Aydın, C., H. (2004). İnternet Destekli Eğitimde Eğitici Rolleri ve Yeterlikleri, IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu.
  • Bölükoğlu, H.İ. (2004). Eğitim Fakültelerinde Grafik Tasarım Eğitiminde Bilgisayar Kullanımının Değerlendirilmesi The Turkish Online Educational Technology, (3)2
  • Bishop, A. (2002). “ Come into My Parlour Said The Spider To The Fly: Critical Reflections On İnternet- Based Education from a Student’s Perspective”. Distance Education, 23(2).231- 236.
  • Cabı, E. (2004) İnternet Üzerinden Hata Ayıklama, IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu.
  • Collis, B. ( 1996) Tele Learning in a Digital World. International Thompson Computer Press.
  • Demirli, C. (2002) İnternet Tabanlı Öğretimin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek lisans tezi.
  • Dillon, A.D.( 2000). Designing a better learning environment with the İnternet: Problems and Prospects. Cyper Psychology & Behavior, 3(1), 97- 101.
  • Garber, E. (2004). MOO: Using a computer gaming environment to teach about community art. Art Education, 57(4),40-47.
  • Goodyear, P et al (2001). Competences for Online Teaching, Educational Technology Research & Development 49 1, 65-72.
  • İpek, İ. (2003). Bilgisayarlar, Görsel tasarım ve görsel öğrenme stratejileri. The Turkish Online Educational Technology, 2(3).
  • Keifer,-Boyd, K., Amburgy, P. M. , Knight, W. B. (2003). Three approaches to teaching visual culture in 12 contexts. Art Education 56(2), 44-51.
  • İşman, A., Dabaj, F., Gümüş,A., Altınay, F., Altınay, Z.(2004). İnternet Page Design in Distance Education The Turkish Online Educational Technology, 3(2)
  • Marschalek, D.B. (2002). Building Beter İnternet-Based Learning Environment: Thinking in “3’s”. Art Education, 55(4), 13-18.
  • MEB.(2004) Yeni programlar < http://programlar.meb.gov.tr/index/giris_index.htm>
  • Özad, B.E., Barkan, M.(2004). Lecture or the İnternet-based courses for the tertiary level. The Turkish Online Educational Technology, 3(4)
  • Senemoğlu, N.(2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şimşek, A. (2002, May). Designing virtual learning environments. Paper presented at the First International Education Conference: Changing Times, Changing Needs. Eastern Mediterrenean University. Gazimagusa, North Cyprus.
  • Şimşek, A. (2004) İnternet Destekli Eğitimde Öğrenme Etkinliklerinin Tasarımı. IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu.
  • Taylor P.G., Carpenter, S. (2002). Inventively linking: Teaching and learning with computer hypertext. Art Education, 55(4),6-12.
  • Yavuz, U, Karaman, S. (2004). Ders İnternet Sayfalarının Oluşturulması ve Yönetimi İçin Bir Yazılım. The Turkish Online Educational Technology, 3(4)
  • Weller, M. (2003). Delivering Learning on the Net. Routledge Falmer, London.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Pehlivan

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pehlivan, H. (2006). İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları ve Görüşleri. İlköğretim Online, 5(2), 35-47.
AMA Pehlivan H. İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları ve Görüşleri. İOO. Haziran 2006;5(2):35-47.
Chicago Pehlivan, Hakan. “İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları Ve Görüşleri”. İlköğretim Online 5, sy. 2 (Haziran 2006): 35-47.
EndNote Pehlivan H (01 Haziran 2006) İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları ve Görüşleri. İlköğretim Online 5 2 35–47.
IEEE H. Pehlivan, “İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları ve Görüşleri”, İOO, c. 5, sy. 2, ss. 35–47, 2006.
ISNAD Pehlivan, Hakan. “İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları Ve Görüşleri”. İlköğretim Online 5/2 (Haziran 2006), 35-47.
JAMA Pehlivan H. İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları ve Görüşleri. İOO. 2006;5:35–47.
MLA Pehlivan, Hakan. “İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları Ve Görüşleri”. İlköğretim Online, c. 5, sy. 2, 2006, ss. 35-47.
Vancouver Pehlivan H. İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanat Eğitiminde İnternet Sitesi Oluşturmaları ve Görüşleri. İOO. 2006;5(2):35-47.