Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Reading Habit of Elementary School Teacher Candidates

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 6, 26.06.2006

Öz

Elementary school teachers have important roles on their students acquiring reading
habit. It is expected from teachers to acquire this habit in order to be a good model for their students.
This study had been tried to determine the regarding habit on teachers candidates who are attending
Elementary School Education Department, Faculty of Education at Çanakkale Onsekiz Mart
University. According to the results of the study, development of reading habit of the teacher
candidates is found insufficient. Reasons are indicated finding as family, educational background,
economic status, radio – television, frequency of internet usage and etc. This habit should be improved
by various activities in order to reach desired level.

Kaynakça

  • Esgin, A., ve Karada , Ö. (2000). Üniversite Ö rencilerinin Okuma Alı kanlı ı. Popüler Bilim Dergisi.
  • Gömleksiz, N. (2004) Gelece in Ö retmenlerinin Kitap Okumaya li kin Görü lerinin De erlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi E itim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1).
  • Gönen, M. (1991).Korunmaya Muhtaç Çocuk ve Gençlerin Bo Zamanlarında Kitaba Olan lgilerinin
  • ncelenmesi, Bilgi Pınarı, 1.
  • Gürcan, H. . (1999). Okuma Alı kanlı ında Kitap Yayıncılı ı.
  • Sa lamtunç, T. (1990). Türkiye'de üniversite kütüphanecilik bölümlerinin 4. sınıf ö rencilerinin özgür (bo ) zaman-ders dı ı okuma alı kanlıkları üzerine bir ara tırma. Türk Kütüphanecili i 4.
  • Soysal, Ö. (1998). Okuryazarlık ve Okuma Alı kanlı ı Üzerine. Türk Kütüphanecili i (3).
  • Yılmaz, B. (1993) Okuma Alı kanlı ında Halk Kütüphanelerinin Rolü. Kütüphaneler Gn. Md. Kütüphanecilik Dizisi.
  • Yılmaz, B. (1998). Okuma Alı kanlı ı Sorunu ile Bir Mücadele Örne i ve Türkiye çin Öneriler. Türk Kütüphanecili i,3(12)

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 6, 26.06.2006

Öz

Okuma alışkanlığının kazandırılmasında sınıf öğretmenlerinin sorumluluğu büyüktür.
Öğretmenin de temel bir okuma alışkanlığı edinmiş olarak çocuğa iyi örnek olması beklenir. Bu
çalışmada Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliğinde öğrenim
gören öğretmen adaylarının okuma alışkanlıklarına ilişkin tutum ve görüşleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Çalıma sonuçlarına göre okuma alışkanlığının sınıf öğretmeni adaylarında yeterince
gelişmediği ortaya çıkmıştır. Bu alışkanlığın yeterince kazanılmamasında ailedeki okuma
alışkanlığı, daha önceki öğrenim yaşantıları, ekonomik nedenler ve radyo televizyon-internet
kullanımının sıklığı gibi nedenler belirtilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarına çeşitli etkinliklerle bu
alışkanlığın istenilen düzeye çıkması sağlanmalıdır.

Kaynakça

  • Esgin, A., ve Karada , Ö. (2000). Üniversite Ö rencilerinin Okuma Alı kanlı ı. Popüler Bilim Dergisi.
  • Gömleksiz, N. (2004) Gelece in Ö retmenlerinin Kitap Okumaya li kin Görü lerinin De erlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi E itim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1).
  • Gönen, M. (1991).Korunmaya Muhtaç Çocuk ve Gençlerin Bo Zamanlarında Kitaba Olan lgilerinin
  • ncelenmesi, Bilgi Pınarı, 1.
  • Gürcan, H. . (1999). Okuma Alı kanlı ında Kitap Yayıncılı ı.
  • Sa lamtunç, T. (1990). Türkiye'de üniversite kütüphanecilik bölümlerinin 4. sınıf ö rencilerinin özgür (bo ) zaman-ders dı ı okuma alı kanlıkları üzerine bir ara tırma. Türk Kütüphanecili i 4.
  • Soysal, Ö. (1998). Okuryazarlık ve Okuma Alı kanlı ı Üzerine. Türk Kütüphanecili i (3).
  • Yılmaz, B. (1993) Okuma Alı kanlı ında Halk Kütüphanelerinin Rolü. Kütüphaneler Gn. Md. Kütüphanecilik Dizisi.
  • Yılmaz, B. (1998). Okuma Alı kanlı ı Sorunu ile Bir Mücadele Örne i ve Türkiye çin Öneriler. Türk Kütüphanecili i,3(12)
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Aydın Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Z. A. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İlköğretim Online, 5(1), 1-6.
AMA Yılmaz ZA. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İOO. Mart 2006;5(1):1-6.
Chicago Yılmaz, Zeynep Aydın. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı”. İlköğretim Online 5, sy. 1 (Mart 2006): 1-6.
EndNote Yılmaz ZA (01 Mart 2006) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İlköğretim Online 5 1 1–6.
IEEE Z. A. Yılmaz, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı”, İOO, c. 5, sy. 1, ss. 1–6, 2006.
ISNAD Yılmaz, Zeynep Aydın. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı”. İlköğretim Online 5/1 (Mart 2006), 1-6.
JAMA Yılmaz ZA. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İOO. 2006;5:1–6.
MLA Yılmaz, Zeynep Aydın. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı”. İlköğretim Online, c. 5, sy. 1, 2006, ss. 1-6.
Vancouver Yılmaz ZA. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İOO. 2006;5(1):1-6.