Elementary school teachers have important roles on their students acquiring reading
habit. It is expected from teachers to acquire this habit in order to be a good model for their students.
This study had been tried to determine the regarding habit on teachers candidates who are attending
Elementary School Education Department, Faculty of Education at Çanakkale Onsekiz Mart
University. According to the results of the study, development of reading habit of the teacher
candidates is found insufficient. Reasons are indicated finding as family, educational background,
economic status, radio – television, frequency of internet usage and etc. This habit should be improved
by various activities in order to reach desired level.
Okuma alışkanlığının kazandırılmasında sınıf öğretmenlerinin sorumluluğu büyüktür.
Öğretmenin de temel bir okuma alışkanlığı edinmiş olarak çocuğa iyi örnek olması beklenir. Bu
çalışmada Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliğinde öğrenim
gören öğretmen adaylarının okuma alışkanlıklarına ilişkin tutum ve görüşleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Çalıma sonuçlarına göre okuma alışkanlığının sınıf öğretmeni adaylarında yeterince
gelişmediği ortaya çıkmıştır. Bu alışkanlığın yeterince kazanılmamasında ailedeki okuma
alışkanlığı, daha önceki öğrenim yaşantıları, ekonomik nedenler ve radyo televizyon-internet
kullanımının sıklığı gibi nedenler belirtilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarına çeşitli etkinliklerle bu
alışkanlığın istenilen düzeye çıkması sağlanmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 1 |