Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Innovations in Mathematics Curricula of Elementary Schools-I: Objective, Content and Acquisition

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 1, 30 - 44, 26.06.2006

Öz

During the last two years the Ministry of National Education (MoNE)/TTKB in
Turkey formed a special committee to change the previous mathematics curricula for the primary
school, and develop a new and contemporary one so that it reflects new trend and innovations. For
example, on one hand problem solving in the new curriculum becomes the backbone while shuffling
and filtering contents, on the other hand the teaching and learning process was based on
constructivist approach so that the uses of various concrete and cognitive tools, e.g. information and
communication technologies, in particular computer and calculator are emphasized and
recommended in the designed and developed student-centered activities to visualize and deepen the
understanding of mathematics concepts, and to solve real word problems. In this context,
development of habits of mind and skills in problem solving, investigation and making right decision
are determined and listed for each grade level of primary school. In the present study, the objectives,
contents and acquisition of the new mathematics curricula which were piloted in seven geographical
regions are explained, and to achieve the aforementioned goals our personal views, a set of remarks
and suggestions are proposed briefly.

Kaynakça

  • Altun, M. (1995). lköretim matematik programının deerlendirilmesi. Uluda Üni. Eitim Fak Dergisi, 10(1), 143-154.
  • Baykul, Y. (1999). lköretimde Matematik Öretimi-1. ve 5. Sınıflar. Ankara: Anı Yay.
  • Cockcroft, W.H. (1982). Mathematics Count. London: Her Majesty's Stationary Office.
  • Ersoy, Y. (2000) . Son dönemde okullarda matematik/fen eitimde çada gelimeler ve genel eilimler. Bilim ve Teknoloji Sempozyumu-2000 (30-31 Mart 2000, Dokuz Eylül Uni., zmir) DEU Buca Egitim Fak Dergisi,
  • Ersoy, Y. (2001). Biliim teknolojileri ve eitim-II: Matematik öretim programında deiiklikler. Çada Eitim Dergisi, Aralık 2001/282, 6-13.
  • Ersoy, Y. (2003). Problem kurma ve çözme yaklaımlı matematik öretimi yönünde yenilik hareketleri. zmir-Tire lçe Milli Eitim Müdürlüü Hizmetiçi Eitim Semineri Ders Notları.
  • Ersoy, Y. (2005). Türkiye’nin Avrupa Birlii üyelik sürecinde matematik öretim programını yeniden yapılandırma (yayına hazırlanmakta).
  • MEB (1983). lkokul Programı. stanbul: MEB Yay.
  • MEB (1990). 5 +3 = 8 lköretim Matematik Dersi Programı. Ankara: Milli Eitim Basımevi.
  • MEB (1998). lköretim Okulu Matematik Dersi Öretim Programı: 1.- 8. Sınıflar, stanbul: Milli Eitim Basımevi.
  • NCTM (1980). An Agenda for Action: Recommendations for School Mathematics of 1980s. Reston,Va: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • NCTM, (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • NCTM (1991). Professional Standards for Teaching Mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • NCTM (2003). Teaching Mathematics Through Problem Solving, K-5, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • Pehkonen, E. (1991). Problem solving in mathematics-Introduction. Zentrallblatt fur Didaktik der Mathematik (ZDM), 1, 4-8.
  • Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to think mathematically: Problem solving, metacognition, and sense-making in mathematics. In De Grouws (ed), Handbook for Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: MacMillan, 334-370.
  • TTKB (2004). lköretim Okulu Matematik Dersi (1.-5. sınıflar) Öretim Programı. Ankara: MEBTalim Terbiye Kurulu Bakanlıı Yay. [online]: http://ttkb.meb.gov.tr/

Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 1, 30 - 44, 26.06.2006

Öz

Geçen son iki yılda MEB-TTKB’ın oluşturduğu özel komisyonun çalışmaları
sonunda ilköğretim okulları matematik dersi programında bir takım çağdaş, genel
eğilim ve yenilikleri yansıtan bir yapılandırma ile bazı değişiklikler ve
düzenlemeler yapılmıştır. Örneğin, bir yanda yeni programda içerik harmanlanıp
süzgeçten geçirilerek problem çözme yaklaşımlı matematik öğretimi, programın
omurgasını oluştururken, öte yandan yapılandırmacı yaklaşımla öğrenme öğretme
süreci yeniden düzenlenerek öğrenci odaklı etkinliklerde somut ve bilişsel
araçların, örneğin bilişim teknolojisinin ürünlerinden bilgisayar ve hesap
makinesinin, matematiksel kavramların görselleştirilmesinde ve anlaşılmasında,
öğrenmenin derinleştirilmesinde ve gerçek yaşam problemleri çözmede
kullanılması vurgulanmış ve önerilmiştir. Bu balamda, öğrencilerin problem
çözme, araştırma yapma ve bilinçli karar verme becerilerini ve zihin
alışkanlıklarını geliştirmeleri için her sınıf düzeyinde problem çözme süreç
becerileri ile ilgili kazanımlar belirlenmiş ve listelenmiştir. Bu incelemede
hazırlanan ve yedi bölgede pilot uygulaması yapılmakta olan yeni ilköğretim
matematik öğretim programını amacı, içeriği ve kazanımları açıklanmakta,
belirlenen hedeflere erişmek için kişisel düşünceler ve bir takım öneriler
yapılmaktadır.

Kaynakça

  • Altun, M. (1995). lköretim matematik programının deerlendirilmesi. Uluda Üni. Eitim Fak Dergisi, 10(1), 143-154.
  • Baykul, Y. (1999). lköretimde Matematik Öretimi-1. ve 5. Sınıflar. Ankara: Anı Yay.
  • Cockcroft, W.H. (1982). Mathematics Count. London: Her Majesty's Stationary Office.
  • Ersoy, Y. (2000) . Son dönemde okullarda matematik/fen eitimde çada gelimeler ve genel eilimler. Bilim ve Teknoloji Sempozyumu-2000 (30-31 Mart 2000, Dokuz Eylül Uni., zmir) DEU Buca Egitim Fak Dergisi,
  • Ersoy, Y. (2001). Biliim teknolojileri ve eitim-II: Matematik öretim programında deiiklikler. Çada Eitim Dergisi, Aralık 2001/282, 6-13.
  • Ersoy, Y. (2003). Problem kurma ve çözme yaklaımlı matematik öretimi yönünde yenilik hareketleri. zmir-Tire lçe Milli Eitim Müdürlüü Hizmetiçi Eitim Semineri Ders Notları.
  • Ersoy, Y. (2005). Türkiye’nin Avrupa Birlii üyelik sürecinde matematik öretim programını yeniden yapılandırma (yayına hazırlanmakta).
  • MEB (1983). lkokul Programı. stanbul: MEB Yay.
  • MEB (1990). 5 +3 = 8 lköretim Matematik Dersi Programı. Ankara: Milli Eitim Basımevi.
  • MEB (1998). lköretim Okulu Matematik Dersi Öretim Programı: 1.- 8. Sınıflar, stanbul: Milli Eitim Basımevi.
  • NCTM (1980). An Agenda for Action: Recommendations for School Mathematics of 1980s. Reston,Va: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • NCTM, (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • NCTM (1991). Professional Standards for Teaching Mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • NCTM (2003). Teaching Mathematics Through Problem Solving, K-5, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • Pehkonen, E. (1991). Problem solving in mathematics-Introduction. Zentrallblatt fur Didaktik der Mathematik (ZDM), 1, 4-8.
  • Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to think mathematically: Problem solving, metacognition, and sense-making in mathematics. In De Grouws (ed), Handbook for Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: MacMillan, 334-370.
  • TTKB (2004). lköretim Okulu Matematik Dersi (1.-5. sınıflar) Öretim Programı. Ankara: MEBTalim Terbiye Kurulu Bakanlıı Yay. [online]: http://ttkb.meb.gov.tr/
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasar Ersoy

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ersoy, Y. (2006). Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar. İlköğretim Online, 5(1), 30-44.
AMA Ersoy Y. Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar. İOO. Mart 2006;5(1):30-44.
Chicago Ersoy, Yasar. “Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik Ve Kazanımlar”. İlköğretim Online 5, sy. 1 (Mart 2006): 30-44.
EndNote Ersoy Y (01 Mart 2006) Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar. İlköğretim Online 5 1 30–44.
IEEE Y. Ersoy, “Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar”, İOO, c. 5, sy. 1, ss. 30–44, 2006.
ISNAD Ersoy, Yasar. “Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik Ve Kazanımlar”. İlköğretim Online 5/1 (Mart 2006), 30-44.
JAMA Ersoy Y. Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar. İOO. 2006;5:30–44.
MLA Ersoy, Yasar. “Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik Ve Kazanımlar”. İlköğretim Online, c. 5, sy. 1, 2006, ss. 30-44.
Vancouver Ersoy Y. Ilköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar. İOO. 2006;5(1):30-44.