The purpose of this research is to provide insights into how student teachers observe themselves and others during the initial teaching practice by a means of reflection. The data were collected from 43 student-teachers’ reported files which were completed during 14 teaching-practice weeks in primary schools. In their files one part was about their self-reflection on each lesson they were asked to teach. The other part was reflection on their peers’ each lesson they had observed. The data were examined by document analysis and accordingly, cross-case analysis was used for the purpose of reaching generic and shared themes across the cases. It was understood clearly from their reflective entries that they experienced many practical difficulties. Some of the major difficulties are, as follows; classroom discipline, time management, and the practical culture of teaching. It is suggested that their difficulties and concerns will be minimised if teacher educators take their difficulties into account at the department of primary teacher education.
Reflective diary, student-teacher, observation, qualitative study.
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamaları sırasında yansıtıcı günlükler aracılığıyla kendilerini ve başkalarını nasıl gördükleri konusunda düşünceler ortaya koymaktır. Veriler, 43 öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında 14 hafta boyunca hazırladıkları ve öğretmenlik uygulama günü tamamladıkları uygulama dosyası. Adayların dosyalarındaki bir bölüm, onların öğretmek durumu oldukları birliği üzerine yaptıkları kişisel yansıtmalardır. Diğer bölümlerde, kendi arkadaşlarının derslerine üzerine yaptıkları gözlem ve yansıtmaları içerir. Veriler, doküman analizi metoduyla incelenmiş, genel ve ortak konular ortaya çıkarmak için karşıt-özel-durum analizinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda adayların yansıtıcı günlüklerinde birçok güçlükle karşılaştıkları açıkça anlaşılmaktadır. Bu zorluklardan en belirgin olanları; sınıf disiplini, zaman yönetimi ve öğretimin pratik kültürüdür. Eğer öğretmen eğitimcileri onun karşıtıkları güçlük ve endişeleri Sınıf Öğretmenliği Programında değerlendirme almak, onları minimum bir düzeyde görmek indirgeneceği tavsiye etmek edilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2006 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2006, Cilt 5, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ilkonline107221, journal = {İlköğretim Online}, issn = {1305-3515}, eissn = {1305-3515}, address = {}, publisher = {Sinan OLKUN}, year = {2006}, volume = {5}, number = {1}, pages = {45 - 57}, title = {Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri}, key = {cite}, author = {Ekiz, Durmuş} } |
APA | Ekiz, D. (2006). Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri . İlköğretim Online , 5 (1) , 45-57 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8607/107221 |
MLA | Ekiz, D. "Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri" . İlköğretim Online 5 (2006 ): 45-57 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8607/107221> |
Chicago | Ekiz, D. "Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri". İlköğretim Online 5 (2006 ): 45-57 |
RIS | TY - JOUR T1 - Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri AU - DurmuşEkiz Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - İlköğretim Online JF - Journal JO - JOR SP - 45 EP - 57 VL - 5 IS - 1 SN - 1305-3515-1305-3515 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İlköğretim Online Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri %A Durmuş Ekiz %T Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri %D 2006 %J İlköğretim Online %P 1305-3515-1305-3515 %V 5 %N 1 %R %U |
ISNAD | Ekiz, Durmuş . "Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri". İlköğretim Online 5 / 1 (Haziran 2006): 45-57 . |
AMA | Ekiz D. Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri. İOO. 2006; 5(1): 45-57. |
Vancouver | Ekiz D. Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri. İlköğretim Online. 2006; 5(1): 45-57. |
IEEE | D. Ekiz , "Kendini ve Başkalarını İzleme: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri", İlköğretim Online, c. 5, sayı. 1, ss. 45-57, Haz. 2006 |