The purpose of this research is to provide insights into how student teachers observe
themselves and others during the initial teaching practice by a means of reflection. The data were
collected from 43 student-teachers’ reported files which were completed during 14 teaching-practice
weeks in primary schools. In their files one part was about their self-reflection on each lesson they were
asked to teach. The other part was reflection on their peers’ each lesson they had observed. The data were
examined by document analysis and accordingly, cross-case analysis was used for the purpose of reaching
generic and shared themes across the cases. It was understood clearly from their reflective entries that
they experienced many practical difficulties. Some of the major difficulties are, as follows; classroom
discipline, time management, and the practical culture of teaching. It is suggested that their difficulties
and concerns will be minimised if teacher educators take their difficulties into account at the department
of primary teacher education.
Reflective diary student-teacher observation qualitative study.
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamaları sırasında yansıtıcı günlükler aracılığıyla kendilerini ve başkalarını nasıl gördükleri konusunda düşünceler ortaya koymaktır. Veriler, 43 öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında 14 hafta boyunca hazırladıkları ve öğretmenlik uygulama günü tamamladıkları uygulama dosyası. Adayların dosyalarındaki bir bölüm, onların öğretmek durumu oldukları birliği üzerine yaptıkları kişisel yansıtmalardır. Diğer bölümlerde, kendi arkadaşlarının derslerine üzerine yaptıkları gözlem ve yansıtmaları içerir. Veriler, doküman analizi metoduyla incelenmiş, genel ve ortak konular ortaya çıkarmak için karşıt-özel-durum analizinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda adayların yansıtıcı günlüklerinde birçok güçlükle karşılaştıkları açıkça anlaşılmaktadır. Bu zorluklardan en belirgin olanları; sınıf disiplini, zaman yönetimi ve öğretimin pratik kültürüdür. Eğer öğretmen eğitimcileri onun karşıtıkları güçlük ve endişeleri Sınıf Öğretmenliği Programında değerlendirme almak, onları minimum bir düzeyde görmek indirgeneceği tavsiye etmek edilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 1 |