Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Science Teacher in Constructivist Theory

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 2, 55 - 64, 26.06.2005

Öz

According to constructivist theory, when students are learning knowledge about
science, they interpret any new information in the light of existing ideas, beliefs and experiences.
In this theory, every person is responsible for her/his own learning. This theory is still the
dominant paradigm of learning science. The major role of the science teacher in this theory is to
create learning climate help students reach knowledge easily and make sense of it. In this article,
constructivist theory has been discussed and the samples on the role of science teacher in this
theory have been given from some studies concerning this theory. When it is taken into account
that the primary science curriculums in 2000 and 2004 years in Turkey are under the influence of
constructivist theory, this article aims at giving a new perspective both for science teachers and
other all course teachers in their learning and teaching activities.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Ergin, Ö. (2004). Yapılandırmacı Kuram ve Fen ö retimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca E itim Fakültesi Dergisi, 15: 108-113.
  • Bodner, G.M. (1986). "Constructivism: A Theory of Knowledge", Journal of Chemical Education, 63, 10, 873-878.
  • Brooks, J.G., Brooks, M.G. (1999). The Case for Constructivist Classrooms. New Jersey: Merril Prentice Hall
  • Erden, M., Akman, Y. (2001). Geli im Ö renme-Ö retme, 10. Baskı, Ankara: Arkada Yayınevi.
  • Gürdal, A., ahin, F., Ça lar, A. (2001). Fen E itimi " lkeler, Stratejiler ve Yöntemler". stanbul: Marmara Üniversitesi, Yayın No:668.
  • Harlen, W. (1998). The Teaching of Science in Primary School (2nd ed.). London: David Fulton Publishers
  • Horsley, L. Susan., Kapitan, R., Carlsan D.M., Clark, C.R. ,Melle, M.G., Sachse, P.T.,Walton, E. (1990). Elementary School Science For The '90s. Massachusetts. The Network, Inc.
  • Howe, A.C. (2002).Engaging Children in Science (3rd ed.). Upper Saddle River,NJ:Werrill Prentice Hall
  • Ba cı Kılıç, G. (2001). "Olu turmacı Fen Ö retimi", Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri, 1, 7-22
  • King, A. (1997). Ask to Think -Tel Why: A Model of Transactive Peer Tutoring for Scaffolding Higher level Complex Learning. Educational Psychologist, 32(4), 221-235
  • Korkmaz, H. (1997). lkokul Fen Ö retiminde Araç-Gereç Kullanımı ve Laboratuvar Uygulamaları Açısından Ö retmen Yeterlikleri", Yayınlanmı Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Köseo lu, F., Kavak, N. (2001). Fen Ö retiminde Yapılandırıcı Yakla ım. Gazi Üniversitesi Gazi E itim Fakültesi Dergisi, 21(1),139-148
  • Limon, M. (2001). "On the Cognitive Conflict as an Instructional Strategy for Conceptual Changes: a Critical Appraisal", Learning and Instruction, 36 (4-5), 357-380
  • Martin, R., Sexton, C., Wanger, K., & Gerlovich, J. 1998). Science for all Children.USA: Allyn and Bacon
  • Martin, D.J. (1997).Elementary Science Methods: A Constructivist Approach. New York:Delmar Publishers
  • M.E.B. (2000). lkö retim Okulu Fen Bilgisi Dersi Ö retim Programı”, M.E.B Tebli ler Dergisi, 63, 251
  • MEB. (2005). lkö retim Fen ve Teknoloji Dersi (4. ve 5. Sınıflar). Ö retim Programı. [Online]: http://ttkb.meb.gov.tr.index1024.htm adresinden alınmı tır.
  • Millar, R. (1989). "Constructive Criticisms", International Journal Science Education, 11, Special issue, 587-596
  • Orlich, D.C., Harder, R.J., Callahan, R.C., Gibson, H.W. (2001). Teaching Strategies: A Quide to Better Instruction (6th ed.). Boston, New York: Houghton Mifflin Company
  • Özden, Y. (1999). Ö renme ve Ö retme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Palmer, D.H. (1999). Exploring the Link Between Students’ Scientific and Nonscientific Concepts. Science Education. 639-653.
  • Saban, A. (2000). Ö renme Ö retme Süreci, Ankara: Nobel Yayın Da ıtım
  • Sherman, J.S. (2000).Science and Science Teaching. The College of New Jersey, U.S.A.
  • Tobin, K., Tippins, D. (1993). Constructivism as a Referent for Teaching and Learning.In K. Tobin (ed.), The Practice of Constructivism in Science Education (pp.3-38).Hillsdale,NJ: Lawrence Erlbaum Associates
  • Victor, E., Kellough, R.D. (2000). Science for the Elementary and Middle School (9th Ed.). Upper Saddle River,NJ: Prentice-Halll,Inc
  • Turgut, F., Baker, D., Cunningham, R. Piburn, M. (1997). lkö retim Fen Ö retimi, Ankara: YÖK/Dünya Bankası

Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 2, 55 - 64, 26.06.2005

Öz

Yapılandırmacı kurama göre öğrenciler feni öğrenirken yeni bir daha kendinden önceki var olan fikirler, inançlar ve deneyimleri parlaklık yorumlar. Bu kuramda, onun öğrenci kendi öğrenmesinden sorumludur. Yapılandırmacı kuran fenin öğrenilmesinde hala baskın bir paradigmaya sahip. Bu kuramda öğretmenin temellerini öğrenmek öğrencilerinbil ulaşmalarına ve bilgiyi anlamlandırmalarına yardımcı olacak ortamları hazırlamak. Bu makalede, yapılandırmacı kuram tartışılmış ve alanyazın çalışmalarından bu kuramda fen öğretmenin rolü ile örnekler verilmiştir. 2001 ve 2004 fen bilgisi (fen ve Teknoloji) programlarının yapılandırmacı kuramın etkisinde kaldığı düşünüldüğünde, bu makalenin özelde fen bilgisi öğretmenlerinin ve genel de tüm öğretmenlerin öğrenme ve öğretim etkinliklerinde yeni bakış bir bakış açısı kazanmalarına yardımcı olurı beklenmektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Ergin, Ö. (2004). Yapılandırmacı Kuram ve Fen ö retimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca E itim Fakültesi Dergisi, 15: 108-113.
  • Bodner, G.M. (1986). "Constructivism: A Theory of Knowledge", Journal of Chemical Education, 63, 10, 873-878.
  • Brooks, J.G., Brooks, M.G. (1999). The Case for Constructivist Classrooms. New Jersey: Merril Prentice Hall
  • Erden, M., Akman, Y. (2001). Geli im Ö renme-Ö retme, 10. Baskı, Ankara: Arkada Yayınevi.
  • Gürdal, A., ahin, F., Ça lar, A. (2001). Fen E itimi " lkeler, Stratejiler ve Yöntemler". stanbul: Marmara Üniversitesi, Yayın No:668.
  • Harlen, W. (1998). The Teaching of Science in Primary School (2nd ed.). London: David Fulton Publishers
  • Horsley, L. Susan., Kapitan, R., Carlsan D.M., Clark, C.R. ,Melle, M.G., Sachse, P.T.,Walton, E. (1990). Elementary School Science For The '90s. Massachusetts. The Network, Inc.
  • Howe, A.C. (2002).Engaging Children in Science (3rd ed.). Upper Saddle River,NJ:Werrill Prentice Hall
  • Ba cı Kılıç, G. (2001). "Olu turmacı Fen Ö retimi", Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri, 1, 7-22
  • King, A. (1997). Ask to Think -Tel Why: A Model of Transactive Peer Tutoring for Scaffolding Higher level Complex Learning. Educational Psychologist, 32(4), 221-235
  • Korkmaz, H. (1997). lkokul Fen Ö retiminde Araç-Gereç Kullanımı ve Laboratuvar Uygulamaları Açısından Ö retmen Yeterlikleri", Yayınlanmı Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Köseo lu, F., Kavak, N. (2001). Fen Ö retiminde Yapılandırıcı Yakla ım. Gazi Üniversitesi Gazi E itim Fakültesi Dergisi, 21(1),139-148
  • Limon, M. (2001). "On the Cognitive Conflict as an Instructional Strategy for Conceptual Changes: a Critical Appraisal", Learning and Instruction, 36 (4-5), 357-380
  • Martin, R., Sexton, C., Wanger, K., & Gerlovich, J. 1998). Science for all Children.USA: Allyn and Bacon
  • Martin, D.J. (1997).Elementary Science Methods: A Constructivist Approach. New York:Delmar Publishers
  • M.E.B. (2000). lkö retim Okulu Fen Bilgisi Dersi Ö retim Programı”, M.E.B Tebli ler Dergisi, 63, 251
  • MEB. (2005). lkö retim Fen ve Teknoloji Dersi (4. ve 5. Sınıflar). Ö retim Programı. [Online]: http://ttkb.meb.gov.tr.index1024.htm adresinden alınmı tır.
  • Millar, R. (1989). "Constructive Criticisms", International Journal Science Education, 11, Special issue, 587-596
  • Orlich, D.C., Harder, R.J., Callahan, R.C., Gibson, H.W. (2001). Teaching Strategies: A Quide to Better Instruction (6th ed.). Boston, New York: Houghton Mifflin Company
  • Özden, Y. (1999). Ö renme ve Ö retme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Palmer, D.H. (1999). Exploring the Link Between Students’ Scientific and Nonscientific Concepts. Science Education. 639-653.
  • Saban, A. (2000). Ö renme Ö retme Süreci, Ankara: Nobel Yayın Da ıtım
  • Sherman, J.S. (2000).Science and Science Teaching. The College of New Jersey, U.S.A.
  • Tobin, K., Tippins, D. (1993). Constructivism as a Referent for Teaching and Learning.In K. Tobin (ed.), The Practice of Constructivism in Science Education (pp.3-38).Hillsdale,NJ: Lawrence Erlbaum Associates
  • Victor, E., Kellough, R.D. (2000). Science for the Elementary and Middle School (9th Ed.). Upper Saddle River,NJ: Prentice-Halll,Inc
  • Turgut, F., Baker, D., Cunningham, R. Piburn, M. (1997). lkö retim Fen Ö retimi, Ankara: YÖK/Dünya Bankası
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Akpınar

Ömer Ergin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akpınar, E., & Ergin, Ö. (2005). Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü. İlköğretim Online, 4(2), 55-64.
AMA Akpınar E, Ergin Ö. Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü. İOO. Haziran 2005;4(2):55-64.
Chicago Akpınar, Ercan, ve Ömer Ergin. “Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü”. İlköğretim Online 4, sy. 2 (Haziran 2005): 55-64.
EndNote Akpınar E, Ergin Ö (01 Haziran 2005) Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü. İlköğretim Online 4 2 55–64.
IEEE E. Akpınar ve Ö. Ergin, “Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü”, İOO, c. 4, sy. 2, ss. 55–64, 2005.
ISNAD Akpınar, Ercan - Ergin, Ömer. “Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü”. İlköğretim Online 4/2 (Haziran 2005), 55-64.
JAMA Akpınar E, Ergin Ö. Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü. İOO. 2005;4:55–64.
MLA Akpınar, Ercan ve Ömer Ergin. “Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü”. İlköğretim Online, c. 4, sy. 2, 2005, ss. 55-64.
Vancouver Akpınar E, Ergin Ö. Yapılandırmacı Kuramda Fen Öğretmeninin Rolü. İOO. 2005;4(2):55-64.