According to constructivist theory, when students are learning knowledge about
science, they interpret any new information in the light of existing ideas, beliefs and experiences.
In this theory, every person is responsible for her/his own learning. This theory is still the
dominant paradigm of learning science. The major role of the science teacher in this theory is to
create learning climate help students reach knowledge easily and make sense of it. In this article,
constructivist theory has been discussed and the samples on the role of science teacher in this
theory have been given from some studies concerning this theory. When it is taken into account
that the primary science curriculums in 2000 and 2004 years in Turkey are under the influence of
constructivist theory, this article aims at giving a new perspective both for science teachers and
other all course teachers in their learning and teaching activities.
Yapılandırmacı kurama göre öğrenciler feni öğrenirken yeni bir daha kendinden önceki var olan fikirler, inançlar ve deneyimleri parlaklık yorumlar. Bu kuramda, onun öğrenci kendi öğrenmesinden sorumludur. Yapılandırmacı kuran fenin öğrenilmesinde hala baskın bir paradigmaya sahip. Bu kuramda öğretmenin temellerini öğrenmek öğrencilerinbil ulaşmalarına ve bilgiyi anlamlandırmalarına yardımcı olacak ortamları hazırlamak. Bu makalede, yapılandırmacı kuram tartışılmış ve alanyazın çalışmalarından bu kuramda fen öğretmenin rolü ile örnekler verilmiştir. 2001 ve 2004 fen bilgisi (fen ve Teknoloji) programlarının yapılandırmacı kuramın etkisinde kaldığı düşünüldüğünde, bu makalenin özelde fen bilgisi öğretmenlerinin ve genel de tüm öğretmenlerin öğrenme ve öğretim etkinliklerinde yeni bakış bir bakış açısı kazanmalarına yardımcı olurı beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 2 |