Bu çalışmanın amacı, Matematik Eğitimi öğretmen adaylarının öğretim ve öğrenme
kavramları hakkındaki bakış açılarına “Okul Deneyimi I” dersinin etkisini araştırmaktır.
Benzer şekilde bu çalışma, onların öğretmen ve öğrenci rolleri hakkındaki algılamalarının
değişimini belirlemeyi de hedeflemiştir. Araştırmaya Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim
Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik ana bilim dalı birinci sınıfında öğrenim gören 82
öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri 2000 yılı bahar döneminde toplanmış olup araştırma
verileri doküman analizi yöntemiyle kalitatif biçimde analiz edilmiştir ve toplanan bilgiler
açık kodlama yöntemi ile değerlendirilmiştir. Bu araştırma, Okul Deneyimi I dersinin
öğretmen adaylarının öğretim ve öğrenme kavramları ile öğretmen ve öğrenci rollerine
dönük bakı açılarına etkisini vurgulaması bakımından diğer araştırma çalışmalarına
katkıda bulunacaktır.
Okul Deneyimi Matematik öğretimi ve öğrenimi öğretmen ve öğrenci rolleri
The purpose of this research was to determine the effect of “School
Exprience I” course on Turkish pre-service elementary Mathematics teachers’
understandings about the concepts of teaching and learning. Similarly, it aims to determine
the change in their perceptions about teachers’ and students’ roles. Research participants
were eighty-two Turkish junior pre-service mathematics teachers who attend to Elementary
Education Department of Marmara University, in stanbul, Türkiye. Data were collected
throughout the Spring 2000 semester. Data were gathered through document analysis of
portfolios and questionnaires, and analyzed in a qualitative manner and were evaluated with
open coded method. This research contributes other research studies by emphasizing the
effect of “School Exprience I” course on prospective Mathematics teachers’ understandings
about the concepts of teaching and learning.
School experience mathematics teaching and learning roles of teacher and student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1 |