This study examined the effects of experiment and game on remembering, analyzing,
and synthesizing previously taught concepts, balance and dissolutions, at 4th and 5th grade. Students
from different schools we9re included in the study. The students were divided into two groups as
control and experimental. In the experimental groups questionnaires were administered. Following the
questionnaire, a game was played with students. Towards the end of game, the game was stopped and
students were presented a question containing three different cases. Through this question, the
students’ ability of remembering the previous knowledge and its use were measured. The data were
analyzed by using statistical techniques. Based on the findings some suggestions for teaching and
curriculum development were provided.
Bu çalışmada farklı okullardaki ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri arasında daha önce
işlendiği öğretmen tarafından ifade edilen eşit kollu terazi dengesi ve katıların sıvılar içinde çözünmesi
ile ilgili kavramların farklı yöntemlere göre ne derece hatırlanarak analiz ve sentez edilebildiği
araştırılmıştır. Biri kontrol diğeri deney grubu olmak üzere iki farklı öğrenci grubuna uygulanan
çalışmada deney grubuna eşit kollu terazi dengesi ve katıların sıvılar içinde çözünmesi ile ilgili bir deney
oyun yoluyla uygulanmış deney sonuçlanma noktasında kesilerek deneyle ilgili olası 3 durum resimli
olarak bir sayfalık anket ile öğrencilere sorulmuştur. Aynı anket kontrol grubuna deneysiz olarak
uygulanmıştır. Böylelikle, farklı okul, sınıf ve çalışma grubundaki öğrencilerin okullarında aldıkları bilgi
ve bu bilgiyi kullanma yetenekleri ölçülmüştür. SPSS 11.0 paket programı yardımıyla elde edilen analiz
sonuçları değerlendirilerek, müfredatta bulunan ilgili kavramların daha iyi öğretilebilmesine ışık tutacağı
kanısıyla bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1 |