Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Methods of Assessment and Evaluation In Multi-Disiplinary Art Education: Bolu City Sample

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, - , 26.06.2004

Öz

Teachers, students and researhcers who are involved with art education which is
complex and has many aspects tell that they have had some problems about the evaluation and
assessment. In Turkey, there aren’t any established systems and progressed criteria about this subject
at art education. Therefore, the aim of this research is to determine the importance of assessment and
evaluation in art education to set down certain quidelines for evaluation and assessment and to suggest
an applicable practice. With the participation of art criticisim, history of art and aesthetics to the art
education which has psychomotor and affective characteristics, it has also started to have some
cognitive characteristics within the multidisciplinary curriculum. Teachers have had to assess and
evaluate objectively and scientifically against the criteria within this expanded curriculum. Since the
curriculum has changed, the students’ experiences, teachers will have to change the methods with
which they teach, learn and assess their students performances.

Kaynakça

  • AUGHWAINE,D.,(1983) ............ Art Education and Art Examinations, (Tez) BIRMINGHAM BARRETT, M., (.......) ............ “Guidelines for Evaluation and Assessment in Art and Design Education 5-8 Years”, Studies in Art Education CEMAL, A., (1996)....................“Sanat Tarihinin Felsefesi” Anadolu Sanat, Anadolu Ünv. G.S.F. Yay., Sayı:5, ESKİŞEHİR. FELDMAN, E.B. (1987).............“The Problems of Art Criticism”, Varieties of Visual Expericence Third Edition KIRIŞOĞLU,O ve M.STOKROCK(1997),İlköğretimde Sanat Eğitimi, M.E.G.Projesi, YÖK/ Dünya Bankası, ANAKARA KIRIŞOĞLU, O., (2002)..............Sanatta Eğitim, Görmek Anlamak Yaratmak, Pegem Yay. ANKARA ÖZSOY, V.,(1996)......................”Resim-i Öğretimi(Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:131, ANKARA ÖZSOY, V., (1998)......................”Yetmibeinci Yılda Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Resim-i Eğitimi ve Öğretimi” Milli Eğitim Dergisi, Sayı:139, ANKARA ÖZSOY, V., (2001)........................”Sanat Eğitiminde Bir Nitel aratırma Yöntemi: Eğitsel Eletiri” Eğitim ve Bilim ,TED. Yay. Sayı: 122 ANKARA SAN,.,(1977)...................................Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık, Türkiye Bankası Yay., ANKARA SCALLY,E., (2001).......................”Assessment As Part of The Fabric of Teaching” Advisory NAEA (National Art Education Association), www.naea-reston.org, RESTON TÜRNÜKLÜ, E.,(2001)....................”Değerlendirme Sürecinde Yeni Gelimeler ve Değişen Yaklaşımlar” Yaadıkça Eğitim Dergisi Sayı: 71, STANBUL (1992)...........................................İlköğretim Kurumları Resim-i Müfredat Programı, MEB. Yay., ANKARA

Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, - , 26.06.2004

Öz

Çok yönlü ve karmaık bir yapıya sahip olan sanat eitiminde ölçümleme ve deerlendirme
alanında öretmen, örenci ve sanat eitimi aratırmacıları tarafından dile getirilen bir güçlük
yaanmaktadır. Türkiye’de sanat derslerinde bu konuda yerlemi bir sistem, gelitirilmi ölçütler
yoktur. Bu nedenle ölçümlendirmenin ve deerlendirmenin sanat eitimindeki yerini ve önemini
belirleyebilmek, Çok Alanlı Sanat Eitiminde (ÇASEY) deerlendirme yöntemlerinin ne
olabileceini tespit etmek ve bir uygulama önerisi getirebilmek amaçlanmıtır. Devinisel ve duyusal
alan özellikleri gösteren uygulama alanına, sanat eletirisi, sanat tarihi ve estetiin katılmasıyla
bilisel özellikler kazanan çok alanlı sanat eitiminde, öretmenin bu geniletilmi müfredat içersinde
yine aynı oranda geniletilmi, objektif ve bilimsel bir deerlendirme yapabilmesi zorunlu hale
gelmitir. Çünkü, müfredat, örencinin deneyimlerini deitirdii için öretmeninde öretme,
örenme ve deerlendirme yöntemlerini deitirmesi gerekmektedir.

Kaynakça

  • AUGHWAINE,D.,(1983) ............ Art Education and Art Examinations, (Tez) BIRMINGHAM BARRETT, M., (.......) ............ “Guidelines for Evaluation and Assessment in Art and Design Education 5-8 Years”, Studies in Art Education CEMAL, A., (1996)....................“Sanat Tarihinin Felsefesi” Anadolu Sanat, Anadolu Ünv. G.S.F. Yay., Sayı:5, ESKİŞEHİR. FELDMAN, E.B. (1987).............“The Problems of Art Criticism”, Varieties of Visual Expericence Third Edition KIRIŞOĞLU,O ve M.STOKROCK(1997),İlköğretimde Sanat Eğitimi, M.E.G.Projesi, YÖK/ Dünya Bankası, ANAKARA KIRIŞOĞLU, O., (2002)..............Sanatta Eğitim, Görmek Anlamak Yaratmak, Pegem Yay. ANKARA ÖZSOY, V.,(1996)......................”Resim-i Öğretimi(Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:131, ANKARA ÖZSOY, V., (1998)......................”Yetmibeinci Yılda Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Resim-i Eğitimi ve Öğretimi” Milli Eğitim Dergisi, Sayı:139, ANKARA ÖZSOY, V., (2001)........................”Sanat Eğitiminde Bir Nitel aratırma Yöntemi: Eğitsel Eletiri” Eğitim ve Bilim ,TED. Yay. Sayı: 122 ANKARA SAN,.,(1977)...................................Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık, Türkiye Bankası Yay., ANKARA SCALLY,E., (2001).......................”Assessment As Part of The Fabric of Teaching” Advisory NAEA (National Art Education Association), www.naea-reston.org, RESTON TÜRNÜKLÜ, E.,(2001)....................”Değerlendirme Sürecinde Yeni Gelimeler ve Değişen Yaklaşımlar” Yaadıkça Eğitim Dergisi Sayı: 71, STANBUL (1992)...........................................İlköğretim Kurumları Resim-i Müfredat Programı, MEB. Yay., ANKARA
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuray Mamur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mamur, N. (2004). Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İlköğretim Online, 3(2).
AMA Mamur N. Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İOO. Haziran 2004;3(2).
Chicago Mamur, Nuray. “Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme Ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği”. İlköğretim Online 3, sy. 2 (Haziran 2004).
EndNote Mamur N (01 Haziran 2004) Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İlköğretim Online 3 2
IEEE N. Mamur, “Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği”, İOO, c. 3, sy. 2, 2004.
ISNAD Mamur, Nuray. “Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme Ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği”. İlköğretim Online 3/2 (Haziran 2004).
JAMA Mamur N. Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İOO. 2004;3.
MLA Mamur, Nuray. “Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme Ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği”. İlköğretim Online, c. 3, sy. 2, 2004.
Vancouver Mamur N. Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İOO. 2004;3(2).