Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Video Player on 5 th Graders’ Reading Comprehension

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, - , 26.06.2004

Öz

The goal of the study is to find out answers to the following problem. “What is the
level of effect of using video player on reading comprehension of primary school 5
th
year
students?” An analytic method was applied. Findings were conducted by using test and control
groups of ten students. 10 students in the test group were recorded with a video camera while they
were reading. Records were examined by three teachers and their mistakes in reading were noted
on reading-forms. Test group-students were given a reading comprehension test and findings were
reported. Then they were given a chance to watch their reading and their mistakes were shown to
them. Having watched their mistakes, students were made to read again, the reading
comprehension test was reapplied and test scores were written down. The same procedure without
video camera records was applied to the control group. Four different statistical test were used to
determine the differences between control group and test group. As a result of this analytic study,
significant differences were found between the control and test group on behalf of the test group
who were supported with video player. As a result of comparison of the groups, the students who
watched their reading records were found more successful in reading comprehension than those
who didn’t do so

Kaynakça

  • Shaughnessy, Micheal F.; and Others (1994). “Reading And Television: Some Concerns; Some Answers”http//:www.edrs.com (ED 377468) Alkan, C.(1997). Eitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. Milli Eitim Bakanlıı(1999). Eitim Teknolojisi Kılavuzu. EARGED, Ankara N.Y.Television Network(1979). “Television and Classroom: A Special Relationship.” BBB18033-Columbia Broadcasting System, İnc., New York. http//:www. edrs.com (ED188596) Lamiell- Land, Ann; And Others(1979). “An Evaluatıon of the Television Reading Project. Final Report.” SYN711850-Pennsylvania state Univ., Universty Park. Coll. of. Education. http//:www.edrs.com (ED187301) Yetik, F. ve Seçkin, Nezahat (1994). “Kitle İletişim Araçlarının Gecekonduda Yaayan Ailelere Etkisi”. Çada Eitim, Sayı 198, Ankara (5-10). Cole, L.-John J.B.M. (1985). Çocukluk ve Gençlik Psikolojisi. (Çev. Belkıs Halim Vassaf), MEB, İstanbul Winn, M.(1978).The Plug-In Drug. Seventh Printing, The Viking Press, New York. Children’s Television Workshop(1971). The Electric Company. 2. Edition USA Polsky, Richard M.(1974). Getting to Sesame Street Orıgıns of The Children’s Television Workshop. USA MEB (1982).Türkçe Eitim Programı. MEB Yayınları, Ankara Rosser, E. (1990). “The Relatıonship of Television Viewing to Reading Achievement” Master’s Thesis, Kean College,. http//:www.edrs.com (ED 294137)

İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, - , 26.06.2004

Öz

Yapılan araştırmanın amacı giderek çözülmüş problem cevap aramaktır. "İlköğretim okulu 5.sınıf öğrencilerinin okuma anlama seviyesini, videonun etkileme düzeyi nedir? "Tarihinde deneysel bir yöntem izlenmiştir. Veriler 10'ar kişilik deney ve kontrol grupları oluşturularak elde edilmistir. Deney grubundaki 10 öğrenci okuma sırasında kamerayla kaydedildi. Kayıtlar 3 ayrı öğretmen tarafından izlenerek, oluşturan okuma gözlem formlarında öğrencilerin okuma hataları. Öğrenci okumalarına ilişkin anlama testi yapıldı ve sonuçları kaydedilmiştir. Daha sonra öğrencilerin okumaları kayıtlardan izlettirilerek hataları gösterilmiştir. Hatalarını izleyen öğrencilere bir süre sonra tekrar okuma yaptırılmış ve anlama testi tekrar uygulanarak sonuçları kaydedilir. Kontrol grubunda öğrenci kullanmak aynı işlemciler kamera kayıtsız bir şekilde uygulanmıştır. Sonuçların kaydedildiği deney ve kontrol grupları arasındaki farklar ortaya çıkartmak için dört farklı istatistiki test kullanılmıştır. Deneysel olarak yapılan bu

çalışma sonucunda; okumaları video ile desteklenen öğrenciler ile bu araçla desteklenmeyen öğrenciler arasındaki farkı test eden öğrencileri lehine anlamlı olan bulunmuştur. Grupların karşılaştırılması sonucunda, okuma kayıtlarını izleyen öğrencilerin izlemeyen öğrencilere göre
anlama düzeyi bakımından daha başarılı olduğu.


Kaynakça

  • Shaughnessy, Micheal F.; and Others (1994). “Reading And Television: Some Concerns; Some Answers”http//:www.edrs.com (ED 377468) Alkan, C.(1997). Eitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. Milli Eitim Bakanlıı(1999). Eitim Teknolojisi Kılavuzu. EARGED, Ankara N.Y.Television Network(1979). “Television and Classroom: A Special Relationship.” BBB18033-Columbia Broadcasting System, İnc., New York. http//:www. edrs.com (ED188596) Lamiell- Land, Ann; And Others(1979). “An Evaluatıon of the Television Reading Project. Final Report.” SYN711850-Pennsylvania state Univ., Universty Park. Coll. of. Education. http//:www.edrs.com (ED187301) Yetik, F. ve Seçkin, Nezahat (1994). “Kitle İletişim Araçlarının Gecekonduda Yaayan Ailelere Etkisi”. Çada Eitim, Sayı 198, Ankara (5-10). Cole, L.-John J.B.M. (1985). Çocukluk ve Gençlik Psikolojisi. (Çev. Belkıs Halim Vassaf), MEB, İstanbul Winn, M.(1978).The Plug-In Drug. Seventh Printing, The Viking Press, New York. Children’s Television Workshop(1971). The Electric Company. 2. Edition USA Polsky, Richard M.(1974). Getting to Sesame Street Orıgıns of The Children’s Television Workshop. USA MEB (1982).Türkçe Eitim Programı. MEB Yayınları, Ankara Rosser, E. (1990). “The Relatıonship of Television Viewing to Reading Achievement” Master’s Thesis, Kean College,. http//:www.edrs.com (ED 294137)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürbüz Ocak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ocak, G. (2004). İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi. İlköğretim Online, 3(2).
AMA Ocak G. İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi. İOO. Haziran 2004;3(2).
Chicago Ocak, Gürbüz. “İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi”. İlköğretim Online 3, sy. 2 (Haziran 2004).
EndNote Ocak G (01 Haziran 2004) İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi. İlköğretim Online 3 2
IEEE G. Ocak, “İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi”, İOO, c. 3, sy. 2, 2004.
ISNAD Ocak, Gürbüz. “İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi”. İlköğretim Online 3/2 (Haziran 2004).
JAMA Ocak G. İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi. İOO. 2004;3.
MLA Ocak, Gürbüz. “İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi”. İlköğretim Online, c. 3, sy. 2, 2004.
Vancouver Ocak G. İlköğretim Okulu 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi. İOO. 2004;3(2).