Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, - , 26.06.2004

Öz

Bu çalışmada; Uşak Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği 1. sınıflarından seçilen örneklemle; okul deneyimi I dersine öğrenci görüşleri belirleniyor amaçlanmıştır. YÖK-Dünya Bankacılık Eğitim ve Araştırma Merkezi, Eğitim Fakültelerinin 1. sınıf II. Yarıyılında okutulan Okul deneyimi I dersinin; çalışmadan elde edilen bulgularına yön veren yararlı ve işlevsel bir ders olduğu görülmektedir. Ancak, uygulamada çözülmesi gereken ciddi sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu sorunların ve temel niteliklerin bulunduğu bunlar: Okul-fakülte işbirliğinin Daha da güçlendirilmesi, öğrencilerin uygulama okullarındaki rehberleri olan MEB öğretmenlerin daha titiz seçilmesi, dersi yürüten öğretim elemanlarının mümkün olduğu, M EB'de öğretm enlik tecrübesi, okul deneyimi i dersini oluşturan etkinliklerin yeniden gözden geçirilmeye ve iyileştirmeye yönelik eğitim -öğretim ortamı; uygun hale getirilmis esi ve son olarak; okul öğretmen öğrenci sayısının azaltılması ası. Bu bağlam da, "Okul Deneyimi I" dersinde Eğitim Fakültesi programında yer alan etkili etkili derslerdenlerden biri tartışmaya açık olmamakla birlikte, uyguladan elde edilen ışığında, zamanında gözden geçirilmesi gerekmektedir.


Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1999). History of Turkish Education, 7th Edition, Istanbul: Alfa Publications Battal, N. (1998). "What is the Effectiveness of School Experience and Teaching Practice Activities? It is carried out? (Balikesir example) ", VII. National Congress of Educational Sciences 9-11 September 1998, Vol. II, p. 451-458, Konya. Dum an, T. (1991). Secondary school teacher training in Turkey, Istanbul: M EBU Broadcast. Ergün, M. (1997). Ataturk Revolution Turkish Education, 2nd Edition, Ankara: January Publications. Günçer, B. (1997) Implementation Studies in Schools - Ankara, Ankara: YÖK / DB. Education Development Project Pre-Service Teacher Training. Gürbüztürk, O. (2000). "School Experience I Studies in Education Faculties Programs Assessment (Kâzım Karabekir Education Faculty, Department of Primary Education Students Research a) ", II. National Teacher Training Semposium U 10-12 M U S I 2000 Announcements, p. 168-173, Canakkale. Hacıoğlu, F. & Alkan, C. (1995). Teaching Practice Teaching Technology, Istanbul: Alkım Publisher. Kaya, YK (1984). nsan Cultivation Our Organization Policy / Education / Development, 4th edition, Ankara: H. Ü. Education Faculty. Köroğlu, H. Vd. (2000). "Evaluation of Implementation Studies in Schools", Hacettepe University Faculty of Education Journal, No: 19, p. 85-95 Küçükahm et, L. (1999). Planning and Evaluation in Teaching, Istanbul: Alkım Yayınevi. Siddal, C. (1996). "The Importance of School Experience in Teacher Education and a Suggestion Approach", M odern Teacher Training and Development Symposium, Ankara. Yıldırım, A. (1998). "Teacher Education Faculty-Application School Cooperation: YÖK / World Bank H izm et Pre-Teacher Training Project ", M illi Education Journal, No: 140, p.5-11. YÖK-DÜN YA BANKASI M illi Education Development Project (1998). Faculty-School Cooperation, Ankara.

Pre-service teachers' opinions about school experience 1 course

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, - , 26.06.2004

Öz

The purpose of this study is to determine ine students' opinions about school experience

I am based on a pleasure to be selected on the first year
in Usak faculty of education. According to this study, school experience 1 course, offered in the
Second semester of first year in collages of education and mandated by National Education
Im provem ent Project supported by the Higher Education Council and W orld Bank, is a useful course.
However, there are serious problems, that should be solved. Some of those serious problems are:
Strengthening school-university collaborations, a better selection process for teachers who guide
pre-service teachers in schools, choosing university experience in public schools, reviewing activities
appropriate for educational settings and finally reducing the num ber of students per university
advisor guiding per-service teachers. From this perspective, school experience 1 course in collages
of education curriculum is a significant course of study reviewed regularly


Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1999). History of Turkish Education, 7th Edition, Istanbul: Alfa Publications Battal, N. (1998). "What is the Effectiveness of School Experience and Teaching Practice Activities? It is carried out? (Balikesir example) ", VII. National Congress of Educational Sciences 9-11 September 1998, Vol. II, p. 451-458, Konya. Dum an, T. (1991). Secondary school teacher training in Turkey, Istanbul: M EBU Broadcast. Ergün, M. (1997). Ataturk Revolution Turkish Education, 2nd Edition, Ankara: January Publications. Günçer, B. (1997) Implementation Studies in Schools - Ankara, Ankara: YÖK / DB. Education Development Project Pre-Service Teacher Training. Gürbüztürk, O. (2000). "School Experience I Studies in Education Faculties Programs Assessment (Kâzım Karabekir Education Faculty, Department of Primary Education Students Research a) ", II. National Teacher Training Semposium U 10-12 M U S I 2000 Announcements, p. 168-173, Canakkale. Hacıoğlu, F. & Alkan, C. (1995). Teaching Practice Teaching Technology, Istanbul: Alkım Publisher. Kaya, YK (1984). nsan Cultivation Our Organization Policy / Education / Development, 4th edition, Ankara: H. Ü. Education Faculty. Köroğlu, H. Vd. (2000). "Evaluation of Implementation Studies in Schools", Hacettepe University Faculty of Education Journal, No: 19, p. 85-95 Küçükahm et, L. (1999). Planning and Evaluation in Teaching, Istanbul: Alkım Yayınevi. Siddal, C. (1996). "The Importance of School Experience in Teacher Education and a Suggestion Approach", M odern Teacher Training and Development Symposium, Ankara. Yıldırım, A. (1998). "Teacher Education Faculty-Application School Cooperation: YÖK / World Bank H izm et Pre-Teacher Training Project ", M illi Education Journal, No: 140, p.5-11. YÖK-DÜN YA BANKASI M illi Education Development Project (1998). Faculty-School Cooperation, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şenay Yapıcı Bu kişi benim

Mehmet Yapıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yapıcı, Ş., & Yapıcı, M. (2004). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 3(2).
AMA Yapıcı Ş, Yapıcı M. Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri. İOO. Haziran 2004;3(2).
Chicago Yapıcı, Şenay, ve Mehmet Yapıcı. “Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online 3, sy. 2 (Haziran 2004).
EndNote Yapıcı Ş, Yapıcı M (01 Haziran 2004) Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online 3 2
IEEE Ş. Yapıcı ve M. Yapıcı, “Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri”, İOO, c. 3, sy. 2, 2004.
ISNAD Yapıcı, Şenay - Yapıcı, Mehmet. “Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online 3/2 (Haziran 2004).
JAMA Yapıcı Ş, Yapıcı M. Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri. İOO. 2004;3.
MLA Yapıcı, Şenay ve Mehmet Yapıcı. “Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online, c. 3, sy. 2, 2004.
Vancouver Yapıcı Ş, Yapıcı M. Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I Dersine İlişkin Görüşleri. İOO. 2004;3(2).