Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Application of Discovery Learning and Meaningful Learning Approaches in Mathematics Classes: Two Lesson Plans on “The Square of Addition of Two Terms”

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 1, - , 26.06.2004

Öz

Many researchers and educators have been developing different learning approaches
and trying to describe how learning occurs. In order to apply these learning models in real-life,
teaching environments and methods based on these learning approaches have been developed. In this
paper, two learning approaches, which have been seen as suitable and applicable in mathematics
education, “Discovery Learning” and “Meaningful Learning” ,approaches, are described and
compared. Afterwards, two lesson plans on “the square of addition of two terms” are presented as
examples of how these learning approaches could be applied in mathematics classes.

Kaynakça

  • Akman, Y. & Erden, M. (1997). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretme. Ankara:Arkadaş Yayınevi. Altun, M. (2001). Matematik Öğretimi. Bursa:Alfa Kitabevi. Aydın, A. (2001). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Bursa:Alfa Kitabevi. Baki, A. & Bell, A. (1997). Ortaöğretim Matematik Öğretimi(1. Cilt). Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu. Bruner, Jerome S. (1962). On knowing essays for the left hand. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University Press. Bruner, Jerome S. (1968). Toward a theory of Instruction. New York: W. W. Norton and Company, Inc. Çepni, S.; Ayas, A.; Johnson, D. & Turgut, F. (1997). Fizik Öğretimi. Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu. Demirel, Ö. (2002). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara:Pegem A Yayıncılık. Ersoy, Y.; Kaya, R.; Aksu, M.; Tezer, C.; Demirbaş, M. & Özdaş, A. (1991). Matematik Öğretimi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi. Fidan, N. & Erden, M. (1986). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Senemoğlu, N. (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara:Gazi Kitabevi.

Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: "İki Terimin Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 1, - , 26.06.2004

Öz

Yıllar boyunca pek çok araştırmacı ve eğitimci tarafından, farklı öğrenme yaklaşımları
geliştirilmiş ve öğrenmenin nasıl gerçekleştiği açıklanmaya çalışılmıştır. Bu öğrenme yaklaşımlarını
hayata geçirebilmek için, bu yaklaşımları temel alan öğrenme ortamları geliştirilmiştir. Bu makalede,
matematik konularındaki öğrenmeleri açıklamaya daha uygun görülen iki öğrenme yaklaşımı, “Buluş
Yoluyla Öğrenme” ve “Anlamlı Öğrenme” yaklaşımları, tanıtılmış ve karşılaştırılmıştır. Daha sonra bu
iki öğrenme yaklaşımının sınıflara nasıl taşınabileceğine örnek oluşturmak amacı ile “İki Terimin
Toplamının Karesi” konusu üzerine, bu yaklaşımları temel alan ders planları sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akman, Y. & Erden, M. (1997). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretme. Ankara:Arkadaş Yayınevi. Altun, M. (2001). Matematik Öğretimi. Bursa:Alfa Kitabevi. Aydın, A. (2001). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Bursa:Alfa Kitabevi. Baki, A. & Bell, A. (1997). Ortaöğretim Matematik Öğretimi(1. Cilt). Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu. Bruner, Jerome S. (1962). On knowing essays for the left hand. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University Press. Bruner, Jerome S. (1968). Toward a theory of Instruction. New York: W. W. Norton and Company, Inc. Çepni, S.; Ayas, A.; Johnson, D. & Turgut, F. (1997). Fizik Öğretimi. Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu. Demirel, Ö. (2002). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara:Pegem A Yayıncılık. Ersoy, Y.; Kaya, R.; Aksu, M.; Tezer, C.; Demirbaş, M. & Özdaş, A. (1991). Matematik Öğretimi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi. Fidan, N. & Erden, M. (1986). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Senemoğlu, N. (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara:Gazi Kitabevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Kara Bu kişi benim

S. Aslı Özgün-koca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara, Y., & Özgün-koca, S. A. (2004). Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: "İki Terimin Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı. İlköğretim Online, 3(1).
AMA Kara Y, Özgün-koca SA. Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: "İki Terimin Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı. İOO. Mart 2004;3(1).
Chicago Kara, Yasemin, ve S. Aslı Özgün-koca. “Buluş Yoluyla Öğrenme Ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: ‘İki Terimin Toplamının Karesi’ Konusu Üzerine İki Ders Planı”. İlköğretim Online 3, sy. 1 (Mart 2004).
EndNote Kara Y, Özgün-koca SA (01 Mart 2004) Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: "İki Terimin Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı. İlköğretim Online 3 1
IEEE Y. Kara ve S. A. Özgün-koca, “Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: ‘İki Terimin Toplamının Karesi’ Konusu Üzerine İki Ders Planı”, İOO, c. 3, sy. 1, 2004.
ISNAD Kara, Yasemin - Özgün-koca, S. Aslı. “Buluş Yoluyla Öğrenme Ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: ‘İki Terimin Toplamının Karesi’ Konusu Üzerine İki Ders Planı”. İlköğretim Online 3/1 (Mart 2004).
JAMA Kara Y, Özgün-koca SA. Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: "İki Terimin Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı. İOO. 2004;3.
MLA Kara, Yasemin ve S. Aslı Özgün-koca. “Buluş Yoluyla Öğrenme Ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: ‘İki Terimin Toplamının Karesi’ Konusu Üzerine İki Ders Planı”. İlköğretim Online, c. 3, sy. 1, 2004.
Vancouver Kara Y, Özgün-koca SA. Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: "İki Terimin Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı. İOO. 2004;3(1).