-
Araştırma konusu, “İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Derslerdeki Başarı
Düzeylerinin Birbiriyle İlişkisi” olduğundan bu çalışmayla, derslerdeki başarı düzeyleri
arasında bir ilişki olup olmadığı ve varsa anlamı, ilişkinin yönü ve ilişkinin derecesi
belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada kullanılan verileri, 2000-2001 eğitim öğretim
yıllarında Bursa’daki bir ilköğretim okulunda 1., 2. ve 3. sınıflardaki öğrencilerin Türkçe,
Matematik ve Hayat Bilgisi derslerine ait karne notları ile 4. ve 5. sınıflardaki öğrencilerin de
Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi derslerine ait karne notları oluşturmuştur.
Araştırma her sınıf düzeyinden 200 öğrenci alınarak oluşturulmuş olan 1000 kişilik bir
örneklem ile sınırlıdır. Bu araştırmada, iki ya da daha çok sayıda değişken arasında birlikte bir
değişimin varlığı ve derecesi belirlenmeye çalışıldığından araştırma, ilişkisel tarama modeli
içinde yer alır. İki değişken arasındaki doğrusal ilişkinin bir ölçüsü olarak en çok kullanılan
Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayı yöntemi kullanılarak yapılan analizler sonucu
bütün derslerdeki başarı düzeylerinin birbiriyle ilişkisinin pozitif yönde ve oldukça güçlü
olduğu tespit edilmiştir.
başarı ders başarısı ders başarı düzeylerinin birbiriyle ilişkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 2 Sayı: 2 |