Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar ve Stratejiler

Yıl 2003, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 26.06.2003

Öz

-

Kaynakça

  • Cockcroft, W.H. (1982). Mathematics Count, London: Her Majesty's Stationary Office. Ersoy, Y. (1994). “On the introduction of computer-based mathematics instruction into the Turkish educational system”. In: Graf, K.-D. et al (Eds) Technology in the Service of the Mathematics Curriculum. 251- 261. Berlin: Frei Universitat Berlin. Ersoy, Y. (1997a). “Bilişim çağı ve matematik eğitimi: Gelişmeler, eğilimler ve yeni belirtiler”. Üçüncü Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USÖS-3). 23-24 Ekim, 1997. Adana: Çukurova Üni. Bildiri Kitabı (basımda) Ersoy, Y. (1997b). “Okullarda matematik eğitimi: Matematikte okur-yazarlık”. HÜ Eğitim Fak. Dergisi 13, 107-112. Graf, K.-D, Malara, N.A., Zehavi, N., Ziegenbalg, J. (1994) (Eds). Technology in the Service of the Mathematics Curriculum. Berlin: Frei Universitat Berlin. Hardy, G. H. (1999). Bir Matematikçinin Savunması, (Çeviri, N. Arık). Ankara: TÜBİTAK Yay. Howson, A.G. ve Kahane, J.P. (1986) (Eds). The Influence of Computers and Informatics on Mathematics and Its Teaching. ICMI Study Series, Cambridge: Cambridge Uni. Press. NCTM (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston/VA: National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) Pub

Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar ve Stratejiler

Yıl 2003, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 26.06.2003

Öz

 Matematik olmadan bilim ve teknolojiden, sosyo-ekonomik kalkınmadan, nitelikli
ürün ve hizmetten söz etmek yanıltıcıdır. Bu nedenle, tüm gelişmiş ülkelerde olduğu gibi
ülkemizde de herkes matematikte güçlenmeli, düşüncel kültürü edinmeli ve ortak değerleri
paylaşmalı, iletişim dilini etkin ve yaygın biçimde kullanmalıdır. Bu süreçte, bilişim
teknolojileri (BiTe) matematik öğrenme ve öğretmeyi derinden etkilemekte olup sözkonusu
araçların işlevlerinin bilinmesi, gelişmelerin izlenmesi ve matematik eğitiminde kullanılması
kaçınılmazdır. Bu çalışmada BiTe’nin bir ürünü olan bilgisayar (BiSa) ve hesap makinesi
(HeMa)’ nin okullarda Matematik öğretimi sürecinde kullanılması ile ilgili olarak
politikalar, stratejiler ve gelişmeler özetlenmektedir. 

Kaynakça

  • Cockcroft, W.H. (1982). Mathematics Count, London: Her Majesty's Stationary Office. Ersoy, Y. (1994). “On the introduction of computer-based mathematics instruction into the Turkish educational system”. In: Graf, K.-D. et al (Eds) Technology in the Service of the Mathematics Curriculum. 251- 261. Berlin: Frei Universitat Berlin. Ersoy, Y. (1997a). “Bilişim çağı ve matematik eğitimi: Gelişmeler, eğilimler ve yeni belirtiler”. Üçüncü Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USÖS-3). 23-24 Ekim, 1997. Adana: Çukurova Üni. Bildiri Kitabı (basımda) Ersoy, Y. (1997b). “Okullarda matematik eğitimi: Matematikte okur-yazarlık”. HÜ Eğitim Fak. Dergisi 13, 107-112. Graf, K.-D, Malara, N.A., Zehavi, N., Ziegenbalg, J. (1994) (Eds). Technology in the Service of the Mathematics Curriculum. Berlin: Frei Universitat Berlin. Hardy, G. H. (1999). Bir Matematikçinin Savunması, (Çeviri, N. Arık). Ankara: TÜBİTAK Yay. Howson, A.G. ve Kahane, J.P. (1986) (Eds). The Influence of Computers and Informatics on Mathematics and Its Teaching. ICMI Study Series, Cambridge: Cambridge Uni. Press. NCTM (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston/VA: National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) Pub
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yaşar Ersoy

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ersoy, Y. (2003). Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar ve Stratejiler. İlköğretim Online, 2(1).
AMA Ersoy Y. Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar ve Stratejiler. İOO. Mart 2003;2(1).
Chicago Ersoy, Yaşar. “Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar Ve Stratejiler”. İlköğretim Online 2, sy. 1 (Mart 2003).
EndNote Ersoy Y (01 Mart 2003) Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar ve Stratejiler. İlköğretim Online 2 1
IEEE Y. Ersoy, “Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar ve Stratejiler”, İOO, c. 2, sy. 1, 2003.
ISNAD Ersoy, Yaşar. “Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar Ve Stratejiler”. İlköğretim Online 2/1 (Mart 2003).
JAMA Ersoy Y. Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar ve Stratejiler. İOO. 2003;2.
MLA Ersoy, Yaşar. “Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar Ve Stratejiler”. İlköğretim Online, c. 2, sy. 1, 2003.
Vancouver Ersoy Y. Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-1: Gelismeler, Politikalar ve Stratejiler. İOO. 2003;2(1).