The aim of the study was to investigate first year students’ success on reading-writing. Using the maximum sampling method, the research was carried out in 2010-2011 school year and an equal number of fifty first year students selected randomly from the classes of the school, with different socio-economic levels. In the study, such scales were developed as the scales for the faculty of reading-writing in first- term and second- term, test for assessing the comprehension of reading-writing in first- term and second-term. The results obtained from the study indicate that reading, writing and comprehension skills of the students were adequate
Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma becerileri başarı düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla Bolu ili merkez ilçesine bağlı 37 ilköğretim okulundan Maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla 5 okul seçilmiştir. Araştırma bu okullardan eşit sayılarda şans yoluyla seçilen 50 birinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin okuma-yazma başarı düzeylerini belirlemek için okuma, yazma ve okuduğunu anlama ölçme araçları geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama becerileri başarı düzeyinin yeterli olduğu sonucu elde edilmiştir.
İlkokuma Yazma Öğretimi Okuma becerileri Yazma becerileri Okuduğunu Anlama Becerileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 1 |