BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 1, 13 - 28, 05.01.2015

Öz

The aim of the study was to investigate first year students’ success on reading-writing. Using the maximum sampling method, the research was carried out in 2010-2011 school year and an equal number of fifty first year students selected randomly from the classes of the school, with different socio-economic levels. In the study, such scales were developed as the scales for the faculty of reading-writing in first- term and second- term, test for assessing the comprehension of reading-writing in first- term and second-term. The results obtained from the study indicate that reading, writing and comprehension skills of the students were adequate

Kaynakça

  • Aksan, D.(2000). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim I. Ankara: Özkan Matbaacılık Ltd.
  • Akyol, H., Temur, T. (2006). İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Düzeyleri ve Sesli
  • Okuma Hataları. Ekev Akademi Dergisi, 29 (25),9-274. Alperen, N. (2001).Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Alston, J. ve Taylor, J. (1987). Handwriting: Theory, Research and Practice. New York: Nichols Publishing
  • Bay, Y.( 2010). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi.
  • Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181
  • Baydık, B., Ergül C. ve Kudret Z.(2012). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığı
  • Sorunları ve Öğretmenlerinin Bu Sorunlara Yönelik Öğretim Uygulamaları. İlköğretim Online, 11(3), 778-789. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 05 Nisan 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar.
  • Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Çelenk, S. (2003). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çelenk, S. (1993). İlkokuma yazma öğretiminde aşamalı bireşim tekniğinin etkinliği. Yayınlanmamış
  • Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çoşkun, N. (2003). İlkokuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Demirel, Ö. (1996). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Farris, P.J. (1997). Language arts process, product, and assessment (2nd edition). Madison, WI: Brown & Benchmark.
  • Göğüş, B. (1993). İlkokullarda Türkçe Öğretimi Kılavuzu, İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2001). Türkçe Programlandırılmış İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları
  • Kuhl, D., and P. Dewitz (1994). The effect of handwriting style on alphabet recognition. New Orleans:
  • Paper presented at the American Educational Research Association Meeting. Montessori, M. (1997). Çocuk Eğitimi, Montessori Metodu. (çeviri: Güler Yücel). (5.Basım)
  • İstanbul: Özgür Yayınları MEB. (2005). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Rosenblum, S., Weiss, P. L. ve Parush, S. (2003). Product and process evaluation of handwriting difficulties. Educational Psychology Review, 15(1).
  • Rubin, N. ve Henderson, S. E. Two sides of the same coin: variations in teaching methods and failure learn to write. Special Education: Forward Trends, 9, 17-24. Sever, S. (2000). Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme. (3. Baskı) Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Taşer, S.(1992). Konuşma Eğitimi. İzmir: İleri Kitapevi Yayınları.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma yazma öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının etkililiği. Yayınlanmamış

İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerileri Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 1, 13 - 28, 05.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma becerileri başarı düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla Bolu ili merkez ilçesine bağlı 37 ilköğretim okulundan Maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla 5 okul seçilmiştir. Araştırma bu okullardan eşit sayılarda şans yoluyla seçilen 50 birinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin okuma-yazma başarı düzeylerini belirlemek için okuma, yazma ve okuduğunu anlama ölçme araçları geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama becerileri başarı düzeyinin yeterli olduğu sonucu elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksan, D.(2000). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim I. Ankara: Özkan Matbaacılık Ltd.
  • Akyol, H., Temur, T. (2006). İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Düzeyleri ve Sesli
  • Okuma Hataları. Ekev Akademi Dergisi, 29 (25),9-274. Alperen, N. (2001).Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Alston, J. ve Taylor, J. (1987). Handwriting: Theory, Research and Practice. New York: Nichols Publishing
  • Bay, Y.( 2010). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi.
  • Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181
  • Baydık, B., Ergül C. ve Kudret Z.(2012). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığı
  • Sorunları ve Öğretmenlerinin Bu Sorunlara Yönelik Öğretim Uygulamaları. İlköğretim Online, 11(3), 778-789. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 05 Nisan 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar.
  • Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Çelenk, S. (2003). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çelenk, S. (1993). İlkokuma yazma öğretiminde aşamalı bireşim tekniğinin etkinliği. Yayınlanmamış
  • Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çoşkun, N. (2003). İlkokuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Demirel, Ö. (1996). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Farris, P.J. (1997). Language arts process, product, and assessment (2nd edition). Madison, WI: Brown & Benchmark.
  • Göğüş, B. (1993). İlkokullarda Türkçe Öğretimi Kılavuzu, İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2001). Türkçe Programlandırılmış İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları
  • Kuhl, D., and P. Dewitz (1994). The effect of handwriting style on alphabet recognition. New Orleans:
  • Paper presented at the American Educational Research Association Meeting. Montessori, M. (1997). Çocuk Eğitimi, Montessori Metodu. (çeviri: Güler Yücel). (5.Basım)
  • İstanbul: Özgür Yayınları MEB. (2005). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Rosenblum, S., Weiss, P. L. ve Parush, S. (2003). Product and process evaluation of handwriting difficulties. Educational Psychology Review, 15(1).
  • Rubin, N. ve Henderson, S. E. Two sides of the same coin: variations in teaching methods and failure learn to write. Special Education: Forward Trends, 9, 17-24. Sever, S. (2000). Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme. (3. Baskı) Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Taşer, S.(1992). Konuşma Eğitimi. İzmir: İleri Kitapevi Yayınları.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma yazma öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının etkililiği. Yayınlanmamış
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seher Bayat Bu kişi benim

Süleyman Çelenk

Yayımlanma Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayat, S., & Çelenk, S. (2015). -. İlköğretim Online, 14(1), 13-28.
AMA Bayat S, Çelenk S. -. İOO. Ocak 2015;14(1):13-28.
Chicago Bayat, Seher, ve Süleyman Çelenk. “-”. İlköğretim Online 14, sy. 1 (Ocak 2015): 13-28.
EndNote Bayat S, Çelenk S (01 Ocak 2015) -. İlköğretim Online 14 1 13–28.
IEEE S. Bayat ve S. Çelenk, “-”, İOO, c. 14, sy. 1, ss. 13–28, 2015.
ISNAD Bayat, Seher - Çelenk, Süleyman. “-”. İlköğretim Online 14/1 (Ocak 2015), 13-28.
JAMA Bayat S, Çelenk S. -. İOO. 2015;14:13–28.
MLA Bayat, Seher ve Süleyman Çelenk. “-”. İlköğretim Online, c. 14, sy. 1, 2015, ss. 13-28.
Vancouver Bayat S, Çelenk S. -. İOO. 2015;14(1):13-28.