This article explores the sustainability communication strategies of seven central Turkish banks in the finance sector. These banks are respectively: Akbank, Garanti BBVA, ING Bank, İşbank, Şekerbank, TSKB, and Yapı Kredi. These banks compose approximately 72 percent of Turkey's private banking sector. Not only that, but these banks are also signatories to the UN Global Compact. They have made a commitment for integrating environmental and social considerations into their appraisal processes as signatories of the Global Compact Network Turkey Declaration on Sustainable Finance. These findings illustrate that sustainable advertising and communication campaigns of these banks across various platforms, especially on YouTube. The banks’ communication campaigns on their official YouTube accounts have been analyzed using qualitative content analysis. The research's key findings highlight several different focuses across different banks' marketing communications, such as renewable energy, green loans, sustainable agriculture, sustainable economy, etc., with varying degrees of community and social engagement. The paper compares these different sustainability approaches to worldwide standards, identifying advantages and possibilities for growth in sustainable communication in the finance sector. These findings have substantial implications regarding enhancing sustainability communication initiatives in the country's banking sector.
sustainability communication Turkish banking sector green banking sustainable advertising green finance
Bu makalede finans sektöründeki yedi büyük Türk bankasının sürdürülebilirlik iletişim stratejileri incelenmektedir. Bu bankalar sırasıyla: Akbank, Garanti BBVA, ING Bank, İş Bankası, Şekerbank, TSKB ve Yapı Kredi'dir. Bu bankalar Türkiye'nin özel bankacılık sektörünün yaklaşık %72'sini oluşturmaktadır. Sadece bu değil, bu bankalar BM Küresel İlkeler Sözleşmesi'nin imzacılarıdır. Sürdürülebilir Finansman Küresel İlkeler Sözleşmesi Türkiye Bildirgesi'nin imzacıları olarak çevresel ve sosyal hususları kredi değerlendirme süreçlerine entegre etmek için bağlılıklarını vurgulamışlardır. Bankaların resmi Youtube hesaplarındaki iletişim kampanyaları nitel içerik analizi yürütülerek incelenmiş ve analiz edilmiştir. Araştırmanın temel bulguları, yenilenebilir enerji, yeşil krediler, sürdürülebilir tarım, sürdürülebilir ekonomi vb. gibi farklı bankaların pazarlama iletişimlerinde çeşitli topluluk ve sosyal katılım dereceleriyle farklılaşmış birkaç odak noktasını vurgulamaktadır. Makale farklı sürdürülebilirlik yaklaşımlarını dünya standartlarıyla karşılaştırarak finans sektöründe sürdürülebilir iletişimin avantajlarını ve büyüme olanaklarını tanımlamaktadır. Bunun Türkiye’deki bankacılık sektöründe sürdürülebilirlik iletişim girişimlerini geliştirme konusunda önemli etkileri vardır. Makaledeki bulgular şunu gösteriyor ki, bu yedi bankanın sosyal medya platformlarında özellikle YouTube’da yürüttükleri sürdürülebilir reklam ve iletişim kampanyalarında sürdürülebilirlik konusuna farklı açılardan yaklaştıkları ve çeşitli hedef kitlelere ulaşmaya çalıştıkları belirlenmiştir.
sürdürülebilirlik iletişimi Türk bankacılık sektörü yeşil bankacılık sürdürülebilir reklamcılık yeşil finans
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Reklam Kampanyaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |