Bu çalışmada kaggle.com üzerinden yayınlanan toplam iki veri seti ile çalışılmıştır. İlk veri seti bir banka müşterilerine, ikinci veri seti ise telefon operatörü müşterilerine aittir. Kullanılan iki veri seti için de çeşitli nitelikler incelenerek müşteri kayıp analizi yapılmıştır. Çalışmada Logistic Regression, Naive Bayes, Desicion Tree, K-NN, SVM ve LDA sınıflandırma modelleri kullanılmıştır. İncelemede toplam 13.000 müşteri bilgisi üzerinden belirlenen yöntemler ile çalışma yapılmıştır. Algoritmanın uygulanması kolay ve literatür çalışması fazla olduğu python programlama dili seçilmiştir. Kullanılan sınıflandırma yöntemleri her iki veri seti için de uygulanmış ve doğruluk oranları karşılaştırılmıştır. En kararlı sonucu karar ağaçları algoritması olduğu gözlemlenmiştir. Tüm sonuçların %70’ten daha fazla bir doğruluk oranı vermesi başarılı bir çalışma yapıldığını ortaya çıkarmaktadır.
Müşteri Kayıp Analizi Logistic Regression Naive Bayes Desicion Tree K-NN
Total of two data sets which is published from kaggle.com has been used in this study. The first data set belongs bank customers, and the second data set contains telephone operator customers. Customer loss analysis was conducted by examining various attributes with using the two data sets. In this study, Logistic Regression, Naive Bayes, Desicion Tree, K-NN, SVM and LDA classification modeling are used. The methods which are determined from 13.000 customer information are used in this research. Python Programming Language, which is easy to implement and has many literature studies, has been chosen. The classification methods used were applied for both data sets and their accuracy rates were compared. It has been observed that the most decisive result is the decision trees algorithm. More than 70% of all results give an accuracy rate, a successful study is revealed.
Customer Loss Analysis Logistic Regression Naive Bayes, Desicion Tree K-NN
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 22 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |