Çalışmanın amacı; Aydın ilinde turizm arzının değerlendirilmesi, çeşitlendirilmesi, turizmin yılın tamamına yayılması ve katma değeri yüksek hizmetlerin yaratılması gibi imkanlara elverişli olan sağlık turizminin ne derece uygulanabilir olduğunun ortaya konmasını sağlamaktır. Bunun için paydaşlara ne gibi görevlerin düşeceği, hangi mikro destinasyonların arz konusunda daha elverişli olduğunun tespiti ise yan amaçlarını oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesi için iç ve dış paydaşlar ile sözlü ve yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İçerik analizine tabi tutulmuş olan veriler daha sonra SWOT analizi ile değerlendirilmiştir. Değerlendirilen verilerin yorumlanması sonucu; Aydın ilinin yüksek katma değerli turizm türlerine sahip olduğu görülmüştür. Özellikle Sağlık turizmini destekleyici doğal kaynaklar (doğa, yer altı suları, iklim vb.) yönünden zengin bir potansiyele sahiptir. Ancak yurt içi ve yurt dışı tanıtım faaliyetleri kurumsal boyutta yeterli düzeyde ele alınmamaktadır.
Purpose of the study; The aim is to demonstrate the feasibility of health tourism, which is suitable for opportunities such as evaluating and diversifying the tourism supply in Aydın province, spreading tourism throughout the year and creating high value-added services. For this purpose, determining what duties will fall to the stakeholders and which micro destinations are more suitable in terms of supply constitute the secondary objectives. Content analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. Verbal and face-to-face interviews were held with internal and external stakeholders to obtain data. The data subjected to content analysis was then evaluated with SWOT analysis. As a result of the interpretation of the evaluated data; It has been observed that Aydın province has high value-added tourism types. It has a rich potential, especially in terms of natural resources (nature, groundwater, climate, etc.) that support health tourism. However, domestic and international promotional activities are not handled sufficiently at the institutional level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Turizm Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |